کشف شیء ناشناخته مدور در اعماق دریای بالتیک/ فرضیه سقوط یک "یوفو"

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

تیمی از محققان اکتشافات اقیانوسی خبر از ردیابی یک شیء ناشناخته مدور را در اعماق دریای بالتیک دادند که به اعتقاد برخی از مفسران، باقیمانده های یک "یوفو" است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای گذشته برخی از سایتهای سوئدی خبر دادند که دستگاههای سونار تیمی از محققان اکتشافات اقیانوسی سوئد، شیء مدور ناشناخته ای را در عمق حدود 100 متری شمال دریای بالتیک در آبهای میان فنلاند و سوئد شناسایی کرده اند.

پس از انتشار این خبر، تفسیرها و گمانه زنی هایی در خصوص این شیء ناشناخته منتشر شد و بسیاری از روزنامه ها و سایتهای خبری، این شیء ناشناخته را به عنوان یک "یوفو" یا فضاپیمای بیگانگان فضایی معرفی کردند.

تصاویری که دستگاههای سونار گرفته اند نشان می دهد که این شیء مدور در حدود 60 متر قطر دارد و شبیه به فضاپیمای Millennium Falcon در فیلم "جنگهای ستاره ای" است.

اکنون "پیتر لینبرگ"، سرپرست این تیم تحقیقاتی در خصوص اظهارات رسانه های سوئدی توضیح داد: "دستگاههای سونار این شیء را که 60 متر قطر دارد در عمق حدود 100 متری شناسایی کردند. در حرفه ما اشیای عجیب بیشماری دیده می شوند، اما در طول 18 سال فعالیت کاری، من هرگز چنین چیزی ندیده بودم. این شیء کاملا مدور است."

براساس گزارش Cnet، وی ضمن خودداری از ارائه هر نوع فرضیه در خصوص امکان "یوفو بودن" این شیء ناشناخته افزود: "هرچند این شیء ظاهری غیرعادی دارد اما می تواند کاملا منشای طبیعی داشته باشد. درحال حاضر ما نمی توانیم هزینه های لازم برای اکتشاف این منطقه را تامین کنیم. این شیء عجیب حتی می تواند یک Stonehenge جدید در زیر آب باشد."

به گفته این محقق، این شیء می تواند یک سایت باستانی غرق شده و یا گودال یک آتشفشان دریایی باشد اما تا زمانی که این منطقه از نزدیک اکتشاف نشود نمی توان در خصوص اصلیت آن اظهار نظر کرد

 

 

 تصاویر گرفته شده سونار از شی ناشناخته

  • Concepcion

    Concepcion

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ - ۰۰:۳۰:۱۷

    It's actually a nice and useful piece of information. I am satisfied
    that you simply shared this helpful info with us.

    Please keep us informed like this. Thank you for sharing.