سخن آغازین

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

برخی از پدیده‌ها که گاه و بیگاه مشاهده می‌شوند، به راستی هیچگونه تعبیر و تفسیر کاملی ندارد. گروهی از مردم سعی می‌کنند با تعابیر مختلف این پدیده‌ها را بر خود سهل نمایند اما خود نیز می‌دانند که تعبیرشان به هیچ عنوان پاسخگوی تمام و کاملی برای این پدیده‌ها نمی‌باشد. کم نیستند افرادی که در این موارد تجربیات حقیقی و یا خودساخته گذشتگان را به میان می‌آورند. در این بین دانشمندان با چند روش مختلف با این پدیده برخود می‌کنند:

روش اول: در روش اول برخی دانشمندان به طور کلی منکر پدیده شده و یا ادعا می‌کنند که گزارشات فاقد شرایط لازم برای استناد می‌باشند.

روش دوم: در روش دوم دانشمندان سعی می‌کنند که به وسیله بکاربردن چندین رشته علمی مختلف به تفسیر و تعبیر این پدیده‌ها می‌پردازند. در تمثیل این روش می‌توان به مجموعه سریال «فرینچ» اشاره کرد. در این سریال تخیلی دانشمندی سعی می‌کند پدیده‌های مختلف را با بکاربردن علوم مختلف تعبیر و تفسیر و احیاناً مشکل‌گشایی کند.

روش سوم: در روش سوم دانشمندان به صراحت به عدم توانایی خود در تعبیر و تفسیر این پدیده‌ها اعتراف کرده و شروع به تلاش در باره رمزگشایی این پدیده‌ها نموده و یا قول رمزگشایی در آینده را می‌دهند.

اما نکته لازم به نظر نویسنده وبلاگ آن است که باید از خرافه‌پردازی در باره این مسائل به شدت پرهیز نمود و سعی نمود تا خرافات جدیدی پایه‌گذاری نشود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...