زبان برنامه نویسی ناشناخته در ویروس Duqu

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

کارشناسان شرکت ضدویروس Kaspersky از همه برنامه نویسان خواسته اند تا آنان را در شناسایی زبان برنامه نویسی بکار رفته در یک بخش مهم از ویروس Duqu کمک کنند. این کارشناسان امیدوارند با حل این معما بتوانند به اطلاعات بیشتری درباره نویسندگان این ویروس دست پیدا کنند.

ویروس Duqu که در اواسط سال جاری کشف شد و به عنوان نسل جدیدی از ویروس مشهور Stuxnet معرفی شد، از لحاظ ساختار و روش های برنامه نویسی تا حدودی مشابه ویروس Stuxnet است و حتی قسمت هایی از آن با استفاده از برنامه ویروس Stuxnet نوشته شده است. برخی قسمت های دیگر ویروس Duqu نیز با بکارگیری ابزارهای برنامه نویسی رایج مانند ++ C تهیه شده است. ولی یک بخش از برنامه ویروس Duqu با استفاده از یک زبان و یا ابزار برنامه نویسی ناشناخته تهیه شده که باعث سردرگمی کارشناسان نیز شده است.

این بخش ناشناخته در ویروس Duqu از ویروس Stuxnet گرفته نشده و مشخص است که توسط یک گروه برنامه نویسی دیگر طراحی و ساخته شده است. کارشناسان Kaspersky از متخصصان برنامه نویسی هم کمک گرفته اند ولی تا به حال نتیجه ای حاصل نشده است. برای همین با انتشار فراخوانی بر روی وبلاگ شرکت Kaspersky از همه برنامه نویسان خواسته شده تا نظرات و پیشنهادات خود را درباره این زبان برنامه نویسی ناشناخته مطرح کنند.

تاکنون پیشنهادات متعددی دریافت شده ولی با توجه به مدت طولانی ای که کارشناسان Kaspersky تا به حال برای شناسایی این زبان و ابزار برنامه نویسی ناشناخته صرف کرده اند، مطمئن هستند که برای بررسی این پیشنهادات و گمانه زنی ها، وقت بسیار بیشتری را باید اختصاص دهند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...