ماموت ها به زودی بر می گردند!

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

منتظر تولد دوباره ماموت ها باشید می توانید تا چهار سال دیگر در باغ وحش ها به دیدن ماموت های عظیم الجثه بروید، فیل های عظیم الجثه و پوشیده از مویی که هزاران سال پیش منقرض شده اند و قرار است تا چهار سال دیگر با بهره گرفتن از فناوری شبیه سازی به حیات بازگردانده شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، تلاش هایی که پیش از این در دهه ۱۹۹۰ برای استخراج هسته سلولی از بافت های پوستی و ماهیچه ای ماموت ها انجام گرفته بود، به دلیل آسیب های جبران ناپذیری که به بافت های کشف شده در سیبری وارد آمده بود با موفقیت مواجه نشدند.

اما پیشرفت های علمی که از سال ۲۰۰۸ و با تلاش های “تروهیکو واکایاما” در مرکز توسعه زیستی ریکن انجام گرفت امکان شبیه سازی موش را از سلول های موشی دیگر که برای ۱۶ سال منجمد شده بود و با استفاده از تکنیک تقسیم سلولی آزمایشگاهی فراهم آورد.

اکنون بر دشواری های شیوه شبیه سازی غلبه شده و دانشمندان دانشگاه کیوتو که قصد احیای گونه ای از ماموت ها را که پنج هزار سال پیش منقرض شده را دارند، تنها چیزی که اکنون نیاز دارند، نمونه ای مناسب از بافت نرم ماموتی منجمد است.

این محققان قصد دارند برای شناسایی هسته سلول های زیست پذیر ماموت پیش از اینکه آنها را از دیگر سلول ها جدا کنند، شیوه واکایاما را به کار گیرند. سپس هسته سلول، به سلول قابل باروری فیل آفریقایی تزریق شده و از این جاندار به عنوان مادر جانشین ماموت استفاده خواهد شد.

به گفته دانشمندان پیش از بارداری فیل به دو سال زمان نیاز خواهد بود و دوران بارداری این جاندار نیز ۶۰۰ روز به طول خواهد انجامید.

دانشمندان برای آغاز این پروژه قصد دارند در تابستان ۲۰۱۱ به سیبری سفر کرده و به جستجوی بافتی مناسب حتی به کوچکی سه سانتیمتر مربع بپردازند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...