انسانهای گرگ نما (Werewolf)

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۳ دیدگاه

خوب بعد از پرداختن به( vampire) ها و دراکولا حالا بد نیست یه سری هم به انسانهای گرگ نما  (Werewolf) بزنیم،انسانهایی که شبهای مهتابی تحت تاثیر نور مهتاب در زمان کامل شدن قرص ماه تغییر شکل میدن و تبدیل به موجودی نیمه انسان و نیمه گرگ میشن، طبق افسانه ها این انسانها که اغلب توسط گرک نمای دیگری زخمی و یا گزیده شدند تا زمان مرگشان اسیر این نفرین یا تلسم شیتانی هستند.

خاستگاه افسانه گرگ انسان نما به سال 1591 میلادی در روستاهای اطراف شهرهای آلمانی کلانگن و بدبرگ برمیگردد. در این زمان اروپا زیر سایه تاریک جهالت قرار داشت. شهر ها عقب افتاده بودند و مردم در نزدیکی جنگل ها زندگی میکردند . بنابراین ترس از گرگ همچون یک کابوس همواره با آنان بود. حمله این حیوانات به انسان مکرر دیده میشد. طوری که مردم میترسیدند از نقطه ایی به نقطه ایی مسافرت کنند. آنها هر روز صبح جسد انسان نیم خورده شده را در زمین های زراعی پیدا میکردند و سعی میکردند این جانوران خون آشام را پیدا کنند و از بین ببرند.

اما یک روز حقیقتی بر ساکنان کلانگن و بدبرگ آشکار شد که همه چیز را دگرگون کرد : بر اساس سندی قدیمی آن روز چند نفر گرفتار یک گرگ وحشی شدند و سگهای شکاری خود را به جنگ او روانه ساختند و خود نیز با نیزه های تیز به او حمله کردند. اما این گرگ به طرز شگفت آوری نه فرار کرد نه به دفاع پرداخت فقط ایستاد و پس از دقایقی تبدیل به یک مرد میان سال شد. آنها این مرد را شناختند . او پیتر استابل از اهالی دهکده خودشان بود.

استابل نخستین انسانی بود که نوع بشر با آن روبرو شد . او زیر شکنجه به قتل 16 نفر از جمله دو زن باردار و 13 کودک اعتراف کرد. مراحل سقوط او به مرتبه گرگ نمایی غریب تر بود : در 12 سالگی به جادو گری علاقه داشت و به تمرین در این زمینه دست میزد و به اعتراف خود استابل در این سن عهدی با شیطان بست و به کشتار مردم پرداخت . او حتی به پسر خود نیز رحم نکرد و اورا کشت و مغز او را خورد و از انجایی که توحش استابل خارج از فهم مردم بود ، آنان نیز کم کم افسانه گرگ نما ها را ساخته و پذیرفتند.

 

در اسطوره های یونان نیز رگه هایی از وجود گرگ نما ها را می بینیم . روزی زئوس به عنوان مسافری گمنام به دربار شاه لیکائون بدجنس پا گذاشت . شاه زئوس را شناخت و تصمیم گرفت زئوس خدای خدایان را نابود کند و خود بر جای زئوس تکیه زند اما زئوس با ترفندی گریخت ، قصر شاه را ویران کرد و او را محکوم کرد تا بقیه عمر را در قالب یک گرگ زندگی کند و جالب است بدانید که خاستگاه واژه Lycanthrope که در توصیف پدیده گرگ انسان به کار میرود از نام این پادشاه گرفته شده است.

                          

تصویری که قرنها از گرگ انسان وجود دارد : دارای ابروی پرپشت ، که روی برامدگی بینی به هم رسیده اند ، ناخنهای بلند خون آلود ، لبها و چشمهای خشکیده و تشنه به خون ، گوشهایی بلند و باریک ، پوستی زمخت و پر از مو با رنگی مایل به زرد است. از نظر روانی شبها را به روز و تنهایی را به در جمع بودن ترجیح میدهد. فرایند دگر دیسی نیز در شبهایی که ماه کامل است انجام میپذیرد.

    

محاکمه این دو روستایی فرانسوی در سال 1521 برایشان رسوایی به بار اورد 19 سال قبل از این تاریخ برگات هنگام جمع آوری گله گوسفند با سه سه سوار سیاه پوش روبرو شد که به او مقداری پول دادند و نوید آینده خوبی را به او دادند و او هر روز به ملاقات آنان میرفت که با هم به داخل جنگل رفته و شخصی به نام ارباب را ملاقات کرده که از او میخواست خدا را انکار کند و هرگز به کلیسا نرود.. سالها بعد برگات تصمیم به جدایی از اینان میگیرد . او را به نزد شخصی به نام مایکل وردام میبرند . وردام از او خواست که برهنه شود تا روغنی جادویی را به بدنش بمالد همزمان بدنش پر از مو شد و به دنبال او ، وردام نیز تبدیل به گرگ شد این دو در سالهای دهه 30 در قرن شانزدهم جنایات زیادی را در فرانسه تحت امر شیطان انجام دادند.در سال 1573 حملات گرگنما ها در فرانسه رو به فزونی نهاد در شهر دل Dol جسد چند کودک پیدا شد چند هفته بعد گلیز گارنیر در حالی جسد نیم خورده دو کودک در خانه اش پیدا شده بود ، دستگیر شد.

بطور کلی سالیان دراز به دلیل فقر فرهنگی و پایین بودن سواد و چیرگی خرافات در قالب مسیحیت افسانه هایی این چنین مخصوصا در اروپا در زندگی مردم و باور انان وجود داشت که باعث کشته شدن انسانهای بیگناهی شد چه براساس آمارهای کلیسای فرانسه در سالهای بین 1520 تا 1620 نزدیک به 30000 هزار نفر با برچسب گرگ نما بودن اعدام شدند. و چه بسیار نیز با اتهام جادوگری به آتش سپرده شدند . آرزوی من اینست که دیگر بازگشت به عقب نداشته باشیم که هر چند در ایران میتوان نسیم بازگشت به عقب را احساس کرد.

  

اما حقیقت چیه؟؟؟؟؟؟؟............

مردم به کسانی که صورت شان پوشیده از مو باشد گرگ می گویند. انسان های گرگ نما در جهان انگشت شمارند. ( پدرو جانتالیث) ، یکی دیگر از این نمونه ها بود که در تناریوا در جزایر قناری اسپانیا به دنیا آمد. از زمانی که به عنوان هدیه به هنری دوم داده شد، مورد آزار و اذیت قرار گرفت و اشخاص زیادی سعی کردند او را شکار کنند. وقتی که جانتالیث به پادشاه فرانسه داده شد او را به قفس حیوانات انداخت. مدتی بعد.  وقتی فهمیدند که او احساسات کاملا انسانی دارد با او به خوبی برخورد شد و جانتالیث توانست در مدت کوتاهی دو زبان فرانسه و انگلیسی را بیاموزد و به عنوان خدمتکار دربار پادشاه خدمت کند. دانشمندان می گویند انسان های گرگ نما در دوران باستان به تعداد 50 مورد دیده شدند ولی سال ها از این موجود خبری نبود.

 

یک کارشناس آلمانی با تحقیق درباره زندگی( پدرو جانتالیث) و خانواده و مراجعه به ده ها کتاب درباره وی در کتابخانه شهرهای مختلف اروپا می گوید: وجود انسان های گرگ نما همواره ماده خام خوبی برای داستان نویسان و قصه پردازان بوده است که از این موضوع به خوبی برای بیان داستان های عجیب و غریب استفاده می‌کردند حال آن که چنین موجوداتی واقعا وجود داشتند.

وی افزود: انسان های گرگ نما بخاطر ترس از انسان ها و آزار و اذیت همیشه به عمق جنگل ها و کوهستان های صعب العبور پناه می بردند. در قرن نوزدهم با پیشرفت علم همه دریافتند که رویش مو در صورت ، این اشخاص را به شکل گرگ نشان می داد و پس از این تاریخ بهتر توانستند حضور گهگاهی چنین اشخاصی را تحمل کنند.

در سال 1873 رودلف فیرشوف ، پزشک آلمانی در مقاله مفصلی به توضیح این موضوع پرداخت. اما جدیدترین مورد از انسانهای گرگ نما یا بهتر است بگوییم صورت گرگی دختر بچه ایست در تایلند،  دخترشش ساله پوشیده ازمود درتالیند توجه کارشناسان علم ژنتیکرابه خود جلب کرده است.

این دختربچه تمام بدنش ازموپوشیده است،فقط لب ها ی این کودک عاری ازمواست اسم او(نات) است اوبه کودکستان می رود. خیلی شاد وبشاش است. بابچه ها بازی میکند، کاملاً سالم است،مادرش گاهی اورا بوزینه خطاب می کند. موهای اوراماهی یکبارمی تراشند تامزاحمت برایش ایجاد نکند،این دختردرمیان ده میلیارد انسان استثنایی است وجزوعجایب ومعمای خلقت به حساب می آید،

 

 پزشکان وکارشناسان نتوانسته اند دریابند که دراثرچه نوع تغییرات ژنی این دختربچه بدنش ازمومملواست وبه بچهء گرگ نمامعروف شده است ، دی ان ای اورابرای تحقیقات به استرالیا فرستاده اند تادرلابراتوارمخصوصی تحیق کنند، ولی نتیجه آزمایشها نشان می دهد که این پدیده منحصر به خود "نات" است.

                                       

 اما داستانهایی هم در مورد انسانها یی که توسط حیوانات بزرگ شدن و خُلق و خوی اونا رو گرفتن هست ...

  • سراج

    سراج

    • ۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۰۸:۱۶:۳۰

    انسان گرگ نما به کسی است که حدود ساعت سه نصف شب وقتی که ماه دراسمان بطورکامل است چهره اش شبیه گرگ باصورت ودست وپایی پشهالو ظاهر می شود وبه انسان حمله می کند ازمرگ مرگ

    پاسخ مدیر (mojarradat ):    بله - این هم دیدگاه مفیدی میتونه باشه
  • Hollis

    Hollis

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۱:۱۴:۵۶

    Your means of describing everything in this post is actually nice, all be capable of simply
    be aware of it, Thanks a lot.

  • Cyril

    Cyril

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۲۱:۱۸:۳۶

    I all the time emailed this blog post page to all my associates, because if like
    to read it next my links will too.