خواندن فکر با اسکن مغزی

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

دانشمندان با استفاده از اسکنرهای مغزی می توانند ذهن افراد را بخوانند. هر روز به طور طبیعی افراد برای کارهای بسیاری برنامه ریزی می کنند، از رفتن به خرید تا گذاشتن یک قرار ملاقات. ولی مغز چطور این فکرها را طبقه بندی و در خود حفظ می کند؟

دانشمندان طی مطالعات جدید توانسته اند محل ثبت این برنامه ریزی ها را در مغز بیابند و به ماهیت این موضوع پی ببرند. تا پیش از این هرگز امکان دریافتن مقاصد افراد در آینده و پیش خوانی ذهن از طریق بررسی فعالیت مغزی برای علم ممکن نشده بود.

این پروژه تحقیقی، توسط پروفسور «جان دیلن هاینس» از انستیتو تحقیقات درک انسانی و مغز و گروه همکار او از دانشگاه آکسفورد، لندن و توکیو انجام شده است . پروژه به این صورت انجام شد که دو عدد خاص به افراد مورد آزمایش اعلام و از آنها خواسته شد براساس میلشان دو عدد را با هم جمع یا از هم کم کنند و عدد حاصل را چند ثانیه در ذهنشان نگه دارند.

در نهایت عدد مربوط روی صفحه مانیتور نقش می بست. طی شیوه اسکن مغزی که «تصویربرداری از ارتعاشات مغناطیسی» نامیده می شود، محققان قصد و نیت سوژه انسانی را حتی پیش از آنکه وی در ذهنش تصمیم بگیرد، با 70درصد قطعیت پیش بینی می کنند. گروه با استفاده از نرم افزاری که الگوهایی رفتاری و تصمیم گیری را در خود دارد، می تواند از میان رفتارهایی که معمولادر مواجهه با افکار و موقعیت های مشابه روی می دهد، قصد و تصمیم سوژه را مشخص و آن را ثبت کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...