باستان‌شناسان درپی شواهد جدید هستند

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

کشف مکان فرود کشتی نوح‌ 

  

در سالگرد وقوع طوفان نوح، باستان‌شناسان در آستانه‌ کشف محل دقیق فرود کشتی نوح هستند.طبق متون تاریخی حدود شش‌هزار سال پیش در چنین روزهایی، به‌مدت 40 شبانه‌روز باران بارید. اکنون با گذشت هزاران سال، باستان‌شناسان به‌دنبال کشف شواهد جدیدی از این رویداد تاریخی هستند که از آن به‌عنوان طوفان نوح یاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس بررسی‌های باستان‌شناسان ترک، مناطقی از استان سینوپ (Sinop) در شمال ترکیه بین پنج تا نه‌هزار سال پیش شاهد سیل بسیار عظیمی بودند. هم‌چنین آن‌ها مناطق احتمالی فرود کشتی نوح را که از آن به‌عنوان محل آغاز دوباره‌ی حیات انسان‌ها روی زمین نام برده می‌شود، کاوش کرده‌اند. حاصل این کاوش‌ها، کشف ابزارهایی با قدمت چندهزار سال است که بیش‌تر آن‌ها برای کشاورزی استفاده می‌شدند.

هنوز بین باستان‌شناسان درباره‌ محل احتمالی فرود کشتی نوح اختلاف نظر وجود دارد، زیرا بخش زیادی از باستان‌شناسان با استناد به انجیل و دیگر شواهد علمی، کوه‌های آرارات را محل فرود کشتی نوح می‌دانند و برای اثبات ادعای خود به چند فرورفتگی در بخشی از کوه‌های آرارات استناد می‌کنند. با این وجود، تقریبا تمام کارشناسان به این امر معتقدند که محل فرود کشتی نوح در منطقه‌ای در شرق و شمال ترکیه بوده است.

در شرایطی که از چندماه پیش با آغاز فصل تابستان، کاوش‌های باستان‌شناسان برای کشف محل دقیق فرود کشتی نوح و کشف آثاری از این کشتی به مرحله‌ی جدیدی وارد شده‌اند، پیش‌بینی می‌شود، در روزهای آینده که می‌توان آن را چندهزارمین سالگرد وقوع طوفان نوح دانست، باستان‌شناسان به یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های خود دست یابند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...