الواح کشتی نوح (علیه السلام)

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

گفته می‌شود در اثنای جنگ جهانی هوانوردی روسی به هنگام پرواز اکتشافی بقایای یک کشتی بزرگ را مشاهده کرد. اخیراً توسط ماهواره، جستجویی در باره ی بقایای کشتی نوح به عمل آورده‌اند و آن را در ارمنستان کنونی یافته‌اند.

وقتی باستان‌شناسان روسی در وادی قاف مشغول حفاری بودند به چند تخته‌ی قطور پوسیده برخوردند که بعداً معلوم شد قطعات جدا شده از کشتی نوح (علیه السلام) می‌باشد. در سال دیگر به بررسی و حفاری ادامه دادند و به تخته ی قطور دیگری برخوردند که به صورت لوحی کهن‌ترین خطوط بر روی آن منقوش بود؛ بی‌آنکه پوسیده باشد؛ گفته میشود هم اکنون این لوح در موزه آثار باستانی مسکو در معرض دید توریست هاست.

اداره کل باستان‌شناسی شوروی هیأتی مرکب از هفت نفر خط شناس روسی و چینی را مأمور بررسی و تحقیق کرد. این هیأت پس از هشت ماه مطالعه و مقایسه چنین گزارش دادند:

1: این لوح از همان جنس پاره تخته های کشتی نوح است.

2: حروف آن به لغت سامانی یا سامی است که ریشه و اصل لغات منسوب به سام بن نوح است.

3: معنی کلمات این چنین است: ای خدای من! و ای یاور من! به رحمت و کرمت مرا یاری نما و به پاس خاطر نفوس مقدسة پارقلیطا مئدمئد، ایلیا، طیطه، شبر و شبیر، آنان که همه بزرگان و گرامی هستند و جهان به برکتشان برپاست، به احترام آنان مرا یاری کن، تنها تویی که می توانی مرا به راه راست هدایت کنی.

برخی، این پنج نام را به ترتیب به نامهای پنج تن آل عبا – محمد (ص)، علی (ع)، فاطمه(س)، حسن (ع) و حسین (ع) منطبق دانسته‌اند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...