کشف جدید محققان: گیاهان زندگی اجتماعی دارند

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

محققان کانادایی در کشف شگفت انگیزی دریافتند که گیاهان نیز همانند جانوران زندگی اجتماعی دارند و اگر با خویشاوندان خود زندگی کنند بهتر رشد می کنند.

محققان دانشگاه مک مستر در تحقیقات خود نشان دادند که گیاهان تنها وسیله ای برای زیبا کردن باغهای خانگی نیستند بلکه موجودات زنده ای هستند که همانند گونه های جانوری زندگی اجتماعی دارند.

این محققان پس از سالها تحقیقات کشف کردند که گیاهان نیز همانند جانوران و انسانها از توانایی زندگی با خانواده برای مبارزه با دشمنان، شکار، توسعه و رشد به بهترین روش ممکن استفاده می‌کنند.

سرپرست این تیم تحقیقاتی در این خصوص اظهار داشت: "زمانی که یک دانشجوی جوان بودم محققان می گفتند که برخی از گیاهان به دلایل ژنتیکی بیش از بقیه رشد می کنند و هیچ کس هرگز فکر نکرد که شاید عناصر اجتماعی نیز در رشد بهتر این گیاهان نقش داشته باشند به همین دلیل تصمیم گرفتم به دنبال دلایل اجتماعی این مسئله بگردم و وقتی این دلایل را کشف کردم بسیار شوکه شدم."

براساس گزارش innovations report ، این محقق با بررسی رفتار گیاه حنا با نام علمی Impatiens pallida دریافت که این گیاه زمانی که از طریق ریشه های خود با خویشاوندان پیرامون ارتباط برقرار می‌کند بهتر رشد می کند.

به اعتقاد این دانشمندان گیاهان برای رشد بهتر نیاز دارند تا با همخون های خود ارتباط برقرار کنند این رفتار برای دنیای حیوانات کاملا شناخته شده است.

به گفته این محققان، عناصر انکارناپذیری وجود دارند که ثابت می کنند گیاهان نیز از توانایی تشخیص همنوعان خود برخوردارند به طوریکه وقتی به صورت گروهی زندگی می کنند بیشتر رشد می کنند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...