کشف جدیدی درباره "اوتسی مرد یخی"

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اوتسی مومیایی 5300 ساله کوههای آلپ و کهن ترین مومیایی طبیعی یافت شده در اروپاست که دانشمندان به تازگی با استفاده از تکنولوژی های جدید و آزمایش نمونه خون آن، به نتایج جدیدی رسیده اند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ این مومیایی که شهرت آن به خاطر سالم و طبیعی بودن در زمان کشف آن در سال 1991 است، در آن زمان مورد مطالعات اولیه قرار گرفت، اما مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد که مرد یخی بلافاصله پس از اصابت تیر چوبی به کمرش نمرده؛ بلکه چندین روز پس از آن نیز زنده بوده است و بر اثر خونریزی ناشی از زخم، جان خود را از دست داده است.

دانشمندان دانشگاه لوودویگ مونیخ، با استفاده از روشهایی در مقیاس نانو، توانستند سلولهای خونی مرد یخی را احیاء کرده و به این نتیجه برسند. با این کشف نظریه مرگ آنی مرد یخی منتفی می شود.

دانشمندان در واقع از زمان کشف این مومیایی، مطالعات گسترده ای را برای رمزگشایی از گذشته مرموز این مومیایی آغاز کرده اند.

بررسی ها نشان داده که این مرد در سن 45 سالگی درگذشته است.

اوتسی یا اوتسی مردِ یخی یا فریتسِ یخ‌زده یا مرد سیمیلائون نام‌های امروزی مومیایی طبیعی خوب به‌جاماندهٔ مردی‌است از سال ۳۳۰۰ (پیش از میلاد). این پیکر یخ‌زده در ۱۹۹۱ در یخ‌رود شنالشتال در کوه‌های آلپ اوتسال در نزدیکی هاوبسلابیوخ در مرز میان اتریش و ایتالیا یافت‌شد. نام او را از اوتسال همان منطقه‌ای که وی را یافتند گرفته‌شده‌است. او کهن‌ترین مومیایی طبیعی یافت‌شده در اروپاست.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...