10 کشف باستان‌شناسی برتر سال

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

سایت نشنال جئوگرافیک در گزارشی به معرفی 10 کشف باستان‌شناسی برتر سال 2009 پرداخت.

1- بقایای کشتی ارواح جویندگان طلا؛این کشتی به دزدان دریایی قاره آمریکا تعلق داشته و سال‌ها پیش غرق شده استو ماه نوامبر بقایای آن کشف شد.

2- گنجینه طلای آنگلوساکسون‌ها؛این گنجینه که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین گنجینه کشف‌شده از آنگلوساکسون‌هایاد می‌شود، در ماه جولای در انگلیس کشف شد و شامل صدها شیء تاریخیساخته‌شده از طلاست.

3- دندان‌های جواهر‌کاری‌شده؛ ایندندان‌ها که انسان را به یاد ستارگان موسیقی «هیپ هاپ» می‌اندازند، بهساکنان قاره آمریکا در 2500 سال پیش تعلق دارند و نشانگر مهارت دندان‌پزشکیساکنان منطقه آمریکای جنوبی در هزاران سال پیش است.

4- مقبره یکی از پادشاه‌های پرو؛ دراین مقبره که 1500 سال قدمت دارد، آثار تاریخی متعدد از جمله جوهرات سلطنتیکشف شدند. البته شیوه ساخت این مقبره نیز منحصر‌به‌فرد است.

5- حجاری‌های جیمزتاون؛ اینحجاری‌ها که حدود 400 سال قدمت دارند، به شیوه‌ای غیرعادی و راز‌گونه ایجادشده‌اند. محققان امیدوارند با بررسی آن‌ها به رسوم ساکنان کشور آمریکا درصدها سال پیش پی ببرند.

6- آثاری قدیمی‌تر از استون‌هنج؛این آثار در کشور انگلیس و شامل ویرانه‌های یک معبد، دو مقبره و دیگر آثارتاریخی‌اند که در کنار یکدیگر، دایره‌ای را تشکیل می‌دهند و سال‌ها پیش ازاستون‌هنج ساخته شده‌اند.

7- زیردریایی سامورایی؛ این زیردریایی به جنگ جهانی دوم تعلق دارد و در ماه فوریه در نزدیکی پرل هاربر پیدا شد.

8- کشتی دزدان دریایی؛ در این کشتیکه بقایای آن ماه مارس در سواحل کارولینای شمالی پیدا شد، آثار زیادی ازجمله سکه‌های تاریخی، شمشیر و دیگر ابزار‌آلات جنگی کشف شدند.

9- جمجمه جادوگر ایتالیایی؛ درماه مارس جمجمه یک زن که احتمالا در قرون وسطا به‌عنوان یک جادوگر با قرار‌دادن آجری در دهانش کشته شده است، در ایتالیا کشف شد.

10- اسکلت‌های شگفت‌انگیز؛ ایناسکلت‌ها به محوطه‌ای تاریخی در آلمان از عصر سنگ تعلق دارند و همراه آنهازیور‌آلاتی ساخته‌شده از دندان سگ و اسکلت یک زن که به‌صورت نشسته دفن شدهبود، کشف شدند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...