همراه زاده شده

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

همزاد یا همزاده به معنای همراه زاده شده ، یعنی دو کس که در یک زمان به دنیا آمده و زاییده شده باشند. در باورهای قدیمی عوام در ایران باور به چندین موجود تخیلی. رواج داشته است از جمله موجوداتی به نام همزاد بنا بر این باورها، هر شخص دارای همزادی است که در جایی به نام «دنیای از ما بهتران» بطور هم ‌زمان با او زندگی می‌کند و رشدی همگام با آن شخص دارد.مصریان قدیم بر این باور بودند که کلاً تمامی زندگان دارای همزادهستند که این همزادهارا «کا» می‌نامیدند. به باور مصریان پس از مرگ انسان، همزاد آنها نمی‌میرد.

همزاد ، موجودی غیر از جن نیست او هم از جنیان است و همزمان با ما متولد شده است . در میان جنیان همزمان با هر نوزادی که از انسان متولد میشود کودکی جنی پا به دنیا میگذارد ، و او همزاد آن شخص است . ما بر خلاف بعضی اساتید که اعتقاد بر مستقل نبودن همزاد از وجود خود انسان. اعتقاد راسخ به وجودی خارج از وجود خود انسان داریم و دلایل و شواهد بسیار در این موضوع وجود دارد که یکی از این دلایل وجود اورادی برای تسخیر همزاد است و دیگر بیان بزرگان به طور یقین همزاد همان جن است و تجسم خیال افراد روانی و بیمار نیست . این را به سادگی ، با مراجعه به کتب تسخیرات میتوان ثابت کرد و ظاهرا به علت نامحسوس بودن بعضی از مسائل روانشناسان مسئله را با یک نامگذاری علمی ، به بیماری تبدیل کرده اند.شاید برای خوانندگان این سوال پیش آید که آیا همه انسانها همزادی از جنس جن دارند امکان دارد که هر انسان همزادی از جن داشته باشد چون جنیان تعدادشان از انسانها بسیار بیشتر است پس این احتمال میرود ولی در باره اینکه هر همزادی از جن بخواهد و بتواند ارتباط با انسان همزاد خود پیدا کند ( به خاطر علاقه ای که در وجودشان به یکدیگر است ) بعید به نظر میرسد.

منبع:سایت جن

 

همزاد از نگاهی علمی

علی باقری عضو هیات علمی دانشگاه در کتاب خود درباره همزاد نوشته اند: همزاد چیزی مستقل از انسان نیست . در واقع باید گفت همزاد وجود دارد اما بخشی از خود انسان است . اما همزاد در شرایط خاصی به وجود می آید و توسط فرد خاصی دیده می شود همزاد برای انسانهایی است که دچار مشکل روحی و افسردگیی زیاد هستند و احساس تنهایی شدید و نیاز به هم صحبت دارند آنها سنگ صبور می خواهند و همزاد این نیاز را بر طرف میسازد. به طور معمولی افرادی که در آستانه دیوانگی قرار دارند ، یا برخی از دیوانه ها همزاد را می بینند و با او صحبت میکنند اما این همزاد را هیچ کس دیگر نمیتواند ببیند وقتی فردی دچار تنهایی ، یاس و افسردگی می شود در ابتدای بروز بیماری ممکن است در مغز خود صدایی شبیه ویز ویز را بشنود این مربوط به فعالیت و حرکت عادی اعصاب و رگهای مغز و افزایش الکتریسیته در آن است. این صدا در ابتدا آزار دهنده نیست با توسعه ناراحتی و افسردگی ، صدای ویز ویز شدت گرفته آزار دهنده می شود از سوی دیگر بیمار بر میزان گفتگو و مکالمه درونی خود می افزاید در آن واحد مسائل متعددی وارد مغز میشود که امکان توجه و فکر کردن به همه آنها وجود ندارد . در عین حال که بیمار میکوشد به آنها توجه نکند این مساله او را کلافه مینماید تا جاییکه بر شدت و وخامت بیمار می افزاید و رفتارهای ناهنجار از او بیشتر سر میزند ، اطرافیان از او دورتر میشوند و بیمار به ناچار خلوت را پذیرفته ، سکوت اختیار میکند;بیمار گاه پنجاه تا شصت موضوع در سر دارد ، کم کم این افکار به شکل پروانه های هلیکوپتر در می آیند که مدام در سر او میچرخد از این مرحله فرد به سوی جنون رفته و به عنوان دیوانه شناخته میشود; در مرحله میانی شروع ویز ویز گاه بیمار چنان با خود گفتگو میکند که گویی واقعا فرد دیگری در مقابل اوست. در این مرحله جن میتواند وارد بدن او شود ، به تدریج تحریک احساس تنهایی نموده و توهم او را شدت بخشد. آنگاه زمانی میرسد که بیمار خود را میبیند در غالب موارد ، قبل از اتمام دوران افسردگی و ورود به مرحله جنون فرد نفس خود را رویت میکند که تحت عنوان همزاد شناخته می شود اما این فرد که در مقابل او ظاهر میشود بخشی از نفس خود بیمار است از این رو فقط توسط خود بیمار قابل رویت است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...