اثر فسیل ها

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اثرهاى فسیل ،شامل هر نوع اثر یا علامت محفوظمانده از فعالیتى (مثل: تغذیه، خراشیدن، حفارى، قدم زدن یا استراحت) مى باشند. بسیارى از جانوران، گیاهان، تکسلولها و باکترى ها، رد و اثر خود را به صورت فسیل بجا گذاشته اند.

اینها مى توانند به حالت لوله، خطوط، خراشیدگی یا سایر ویژگى ها باشند. آنها نشان دهنده مشخصات گوناگونى مثل انواع تقارن یا شباهت با آثار ایجاد شده از موجودات امروزى باشند که نشان دهنده ایجاد آنها توسط موجود زنده است.در برخى موارد، مثل رد پاهاىدایناسور یا نقب هایى که توسط انواع خاصى از موجودات بوجود آمده‌اند، در این حالت امکان تشخیص اینکه چه گروه از جانداران این آثار را ساخته اند، مشکل است.

بهرحال، اگر فسیل بدن ارگانیسم با اثرفسیل شده بجا مانده باشد، تعیین اینکه که چه موجودى اثر را ایجاد کرده است، معمولاً آسان‌تر مى باشد. بدین علت، آثارفسیل هاىشناسایى شده با اسامى خاص خود توصیف و ارائه مى‌شوند و این نامها بدون توجه به این که است که آیا این آثار با ارگانیسم خاصى مطابقت دارند یا خیر. اثرهاى فسیل اغلب در رسوبات نرم ایجاد شده‌اند و معمولاً در صورتى بجا مى‌مانند که رسوب تا زمانى که تبدیل به سنگ و صخره شوند، دست نخورده باقیمانده باشند .اثرهاى فسیل حتى در سنگ‌هاى پرکامبرینپسین نیز دیده شده‌اند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...