منطقه ای منحصر به فرد با فسیل های 220 میلیون ساله در اصفهان کشف شد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اصفهان-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد: نخستین بار در جهان یک منطقه منحصر به فرد ژئوفیزیکی با فسیل های220 میلیون ساله در شهرستان'برخوار' این استان کشف شد.

'احمد لاهیجان زاده'روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت:این منطقه در شهر'کمشچه' شهرستان برخوار قرار دارد و بررسی های نشان می دهد که این منطقه در گذشته دریا بوده و انواع فسیل دریایی مانند نرم تنان، جلبکها و گونه های آبی در آن قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه سه دوره کامل زمین شناسی در این منطقه قابل رویت است، افزود: به گفته کارشناسان این اولین بار است که چنین منطقه ای در دنیا مشاهده می شود و از نظر زمین شناسی مکانی منحصر به فرد است.

لاهیجان زاده مساحت این منطقه را شش هکتار اعلام کرد و گفت: این منطقه دو سال قبل توسط یک ایرانی الاصل مقیم آلمان که استاد یکی از دانشگاه های این کشور است کشف شد و سپس کارشناسانی از آلمان و اتریش برای بررسی آن به اصفهان آمدند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود در این منطقه معدن ایجاد شود،‌ اضافه کرد: با همکاری اداره صنایع و معادن، این منطقه از حوزه معدن خارج و محصور شده است.

لاهیجان زاده این منطقه را یک اثر طبیعی ملی دانست و افزود: امید است اقدامات لازم برای حفاظت از این منطقه و سرمایه گذاری برای مطالعه در باره آن با تصویب در کمیسیون زیربنایی دولت هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی وجود این منطقه را یکی از نقاط قوت استان اصفهان دانست و گفت: ویژگی های این منطقه می تواند در توسعه اکوتوریسم موثر واقع شود.

شهرستان برخوار در 10 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...