بشقاب پرنده یا هواپیماهای جنگی محرمانه؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

عکسی از آنچه یک بشقاب پرنده قلمداد شده است. ناحیه پاسایک در ایالت نیوجرسی آمریکا، ۳۱ ژوییه ۱۹۵۲

آیا اخیرا در آسمان بشقاب پرنده دیده اید؟ شماری از خلبانان بازنشسته ومقامات سازمان هوانوردی آمریکا، به تازگی در شهر واشینگتن گرد هم آمدند تابار دیگر به طور جدی این سوال را مورد توجه قرار دهند.

این افراد معتقدند که برخورد با اشیاء پرنده ناشناس در آسمان به مسائلامنیتی کشور مربوط می شود و از این رو، باید برخورد با چنین اشیائی جدیانگاشته شود و مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

بحث و گفت وگو پیرامون مسئله برخورد با اشیاء اسرارآمیزی نظیر بشقاب پرنده،که گه گاه بر فراز آسمان ها مشاهده  می شوند، و شاید حتی شاملبازدیدکنندگانی از دنیاهای دیگر نیز باشند، همچنان ادامه دارد.

خبر برخورد با چنین اشیائی پیوسته توسط افراد مختلف در سراسر جهان گزارش میشود. کشاورزان در مزارع، خلبانان درحال پرواز و یا شهرنشینان سرگرم فعالیتهای روزمره خود، بارها و بارها چنین اشیائی را مشاهده کرده‌ند.

اما جدیدترین خبر در این زمینه که توجه رسانه های بین المللی را به خود جلبکرده است، نه برخورد با بشقاب پرنده در آسمان، بلکه از سوی یک ساختماندولتی در شهر واشینگتن گزارش شده است.

شماری از مقامات سازمان هوانوردی آمریکا و خلبانان پیشین نظامی و غیرنظامی، این هفته بیانیه ای را منتشرکردند که می گوید:«به علت مسائل مربوطبه امنیت ملی و راه های هوایی، تمامی دولت ها باید تلاش کنند تا هرگونه شیءناشناسی را که در محدوده مرزهای هوایی خود مشاهده می کنند شناسایی کنند.»

این خلبانان سابق از دولت آمریکا می خواهند تا تایید کند همه پاسخ ها را دررابطه با اشیاء ناشناس نظیر بشقاب پرنده ندارد و همیشه برای برخورد بااشیاء متحرک در هوا جواب قانع کننده ای موجود نیست.

آنها درجست و جوی بازگشایی کتاب موسوم به پروژه آبی متعلق به نیروی هواییآمریکا هستند، که حاوی حدود دوازده هزار مورد رویت اشیاء پرنده ناشناختهتوسط افراد گوناگون می شود. این پرونده در سال ۱۹۶۹ میلادی بسته شد.

خلبان ایرانی و دیدار با یک شیء رنگارنگ

پرویز جعفری یک خلبان پیشین نیروی هوایی ایران و از شرکت کنندگان در اجلاسواشینگتن بود. وی خاطره برخورد با یک شیء پرنده ناشناس برفراز آسمان تهراندر سال ۱۹۷۶ را مطرح کرد. آقای جعفری گفت در آن رویداد با شیء دارای نورهایرنگارنگ مواجه شد.

عکسی دیگر از آنچه یک بشقاب پرنده قلمداد شده است. ناحیه پاسایک در ایالت نیوجرسی آمریکا، ۳۱ ژوییه ۱۹۵۲

وی تلاش کرد شیء ناشناس را هدف قرار دهد، اما بلافاصله متوجه شد که سیستمدفاعی هواپیمایش از کار افتاده است. آقای جعفری می گوید در رابطه با اینسانحه هیچگاه توضیح بیشتری داده نشد.

کرگ کوالت، ویراستار ارشد مجله معتبر آمریکایی هفته نامه هوانوردی وتکنولوژی فضایی تمایل ندارد نسبت به داستان هایی نظیر داستان آقای جفری باتمسخر و بی اعتمادی برخورد کند.

موجوداتی از سیاراتی دیگر؟

آقای کوالت می گوید:« افراد سرشناس و کاملا قابل اطمینانی وجود دارند که باچنین مواردی برخورد کرده اند. آنها اشیائی را مشاهده کرده اند که موفق بهشناسایی آن نبوده اند و از این رو آنها را در ذهن خود با نیروهای بیگانهفضایی تداعی کرده اند. البته من فکر نمی کنم که لزوما این طور باشد. منتردید ندارم که آنها چیزهایی دیده اند. اما موضوعی که با آن موافق نیستمبرخورد آنها با موجوات فضایی از کرات دیگر است.»

شکاکین بسیاری هستند که این تجربه ها را به شرایط جوی مرتبط می دانند ومعتقدند که فعل و انفعالات میان ابرها و نور می تواند اشکالی را بسازد کهبه عنوان مثال به یک سفینه فضایی یا بشقاب پرنده شباهت پیدا می کند.

درعین حال پدیده های طبیعی دیگری نظیر سنگ های آسمانی و ستاره های دنبالهدار نیز وجود دارند که می توانند با اشیاء ناشناس اشتباه گرفته شوند.

همچنین عوامل روحی ـ روانی نظیر شرایط روحی افراد در موقعیتی که با اینگونه پدیده ها روبه رو می شوند، می تواند نقش مهمی را در تعبیر آنها از آنپدیده ها ایفاء کند.

روانشناسان به برخورد افراد با اشکال هندسی نظیر اشکال مدور یا سه گوشاشاره می کنند و البته مسئله حیله و فریب را نیز نباید نادیده گرفت.

بشقاب پرنده یا هواپیماهای جنگی محرمانه؟

اما این مشاهدات، دست کم از یک نقطه نظر ممکن است صحیح باشند و آن هم  با برخورد با هواپیماهای جنگنده محرمانه است.

به عنوان مثال، هواپیماهای جنگی "ستیلث " بخاطر بدنه بسیار صاف و شکل منحنیخود هیچ گونه تصویری از خود بر روی دستگاه های رادار به جای نمی گذارند. آنها از لحاظ ظاهری به راحتی می توانند به تلفیقی از اشیاء مثلث یا چهارگوشهندسی تعبیر شوند. بنابراین آن دسته از خلبانان آمریکایی که ادعا می کنندبا چنین اشیاء هندسی در آسمان برخورد کرده اند و از آن اشکال ردی بر رویصفحه رادارخود مشاهده نکرده اند، ممکن است به جای بشقاب پرنده، درواقع بایک هواپیمای ستیلث یا جت جنگی مخفی دیگری برخورد کرده باشند.

آقای کووالت می افزاید:«مطمعنا هواپیماهای آمریکایی بسیار محرمانه، ازجملهبالن های هوایی بزرگ و سیاه رنگی وجود دارند که به آرامی حرکت می کنند. بهعقیده ما برخی از این مشاهدات، اگر در غرب صورت می گیرند، می تواند بهآزمایشات محرمانه ارتش مربوط باشند.»

تشخیص شکل یک بالن در آسمان چندان دشوار نیست، اما هواپیماهای ستیلث فعلیآن چنان لغزنده هستند که تنها در زمانی که درهای مخزن سلاحشان گشوده می شودو سطح منعکس کننده موشک یا بمب بر روی آنها نمایان می شود به وسیله دستگاههای رادار فعال تشخیص داده می شوند.

تا امروز فقط ایالات متحده آمریکا از هواپیماهای ستیلث نظیر جنگنده هایشکاری اف ۲۲ و بمب افکن های سپیریت بی ۲ برخورداربوده است، اما کشورهایدیگرنظیر روسیه، چین و هند نیز مشغول ساختن و توسعه هواپیماهای جنگنده باخصوصیاتی مشابه هواپیماهای ستیلث هستند، که آنها نیز در زمان خود ممکن استروایات جدیدی را به داستان های پایان ناپذیر رویت بشقاب پرنده اضافه کنند

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...