دلایل طبیعی در مورد نقض گزارشها

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

آیا این توصیفها که در گزارش مشاهدات شاهدان عینی نیز نقل شده است شما را یاد بانوی زیبای منظومه شمسی نمی‌اندازد؟ زهره این روزها از تربیع گذشته و به حالت هلالی خود نزدیک می‌شود، به همین دلیل تقارن نورش در زمین کاملا یکسان نیست و همین امر باعث تشدید پراش نوری در یک جهت می‌شود ، پدیده‌ای که شاهدان از آن به نام بازوهای اطرافش یاد کرده‌اند. حرکت غیر محسوس شرق به غرب چیزی جز مشخصه آشکار ستارگان و البته سیارات نیست و به یاد داشته باشید که در تمام گزارشها (منهای گزارش اول) این شی در افق غربی قرار دارد. علت تغییر رنگ زهره در هنگام غروب و در شهرها نیز پدیده جدیدی نیست، آلودگی جوی و وجود ذرات معلق در جو زمین از یک سو و از سوی دیگر بازتاب گرمای جذب شده در طول روز از زمین در ساعات اولیه غروب باعث تشدید پراش نور این سیاره می‌شود.

البته این اولین باری نیست که زهره مردم را به اشتباه انداخته است. رونالد ریگان رییس جمهور اسبق ایالات متحده (زمانی که فرماندار یکی از ایالات آمریکا بوده است)یک شب که از پنجره اتاق کار خود نگاهی به بیرون انداخت نور خیره کننده‌ای را دید که او را مستقیما زیر نظر گرفته بود. بلافاصله جلسه شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد و دستور بررسی پدیده صادر شد، او فکر می کرد توسط هواپیماهای جاسوسی روسیه زیر نظر گرفته شده است، غافل از اینکه به زهره می‌نگرد. در جریان جنگ جهانی دوم نیز بارها خلبانهای نیروی هوایی آمریکا در بازگشت از ژاپن به روی زهره آتش گشودند.

به هر حال عدم وجود نهادی معتبر که وظیفه پاسخگویی به چنین مسایلی را (که قطعا بعد از این نیز با آن روبرو خواهیم بود) بر عهده داشته باشد کماکان احساس می‌شود. در حالیکه این موضوع با یک تماس ساده به مراکزی مانند انجمن نجوم ایران یا ماهنامه نجوم قابل توجیه برای رسانه‌ها بود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...