چه کسی با بشقاب پرواز کرد؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

موجودات فضایی، بشقاب پرنده ها، اشیای ناشناس خارجی و ده ها پدیده دیگرهنوز هم در ابهام اند و تا به حال پاسخ علمی قانع کننده‌ای برای وجود اینپدیده ها داده نشده است. اما شنیدن درباره آنها همیشه هیجان انگیز است.

بشقاب پرنده ها در تاریخ

نخستین گزارش از دیدن بشقاب پرنده به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح(ع) بر میگردد. در کتاب های افسانه ای به جا مانده از این دوران که در زمان سلطنتفرعون تاتموس سوم نوشته شده، آمده است که دایره های نا آرام و پلیدی که نوردرخشانی داشته اند در آسمان مصر باستان مشاهده شده است.

از همراهان لشکر اسکندر مقدونی نیز نقل شده که گفته اند هنگام عبور لشکریاناسکندر مقدونی از یک رودخانه دو شیء پرنده و نورانی به آنها حمله کردند. این حمله باعث رم کردن اسب ها شد و سربازان به آن رودخانه، رود شیطانی لقبدادند.

۱۰۰سال قبل از تولد حضرت عیسی(ع) هنگام شروع جنگ ایتالیا وقتی فرماندهلشکر روم مشغول خواندن اعلامیه جنگ بود، صدای عظیمی از آسمان شنیده شد وکره ای از آتش که رنگ طلایی داشت به سرعت طرف مشرق رفت و ناپدید شد.

۷۰سال پس از میلاد مسیح (ع) و در یک روز بهاری، یک شبح نورانی در آسمانقسمتی از اروپا دیده شد. ۱۰ سال بعد نیز در سفر یکی از امپراتوران رومباستان شعله های نورانی عجیبی بر فراز یک جنگل که محل عبور امپراتور بوددیده و گزارش شد.

«کریستف کلمب» کاشف قاره آمریکا، در سال ۱۴۹۲ میلادی، هنگامی که در حالدریانوردی به سمت قاره آمریکا بود از بالا و پائین رفتن یک شیء نورانی درآسمان خبر داد و مشخصات آن را در دفتر یادداشت کرد. او فکر می کرد اینپدیده نشانه رسیدن به خشکی است. حدود ۲۰۰ سال پس از کریستف کلمب، یکی ازاعضای انجمن سلطنتی انگلستان در مشاهدات خود نوشته است: من در حال عبور ازپارک بودم که ناگهان نوری از پشت درختان برخاست و به آسمان رفت. بعد ازبالارفتن شیء حالت آن به شکل افقی درآمد و با سرعت زیاد دور شد.

 

بشقاب پرنده در ایران

آخرین و تازه ترین مشاهده، اشیایی از این دست در کشورمان مربوط به فروردینماه است. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اعلام کرد یک شیء نورانی در آسمانمشکین شهر دیده شده است. در شب های بعدی مشاهده این اشیای نورانی در آسمانشهرهای تبریز، اردبیل، آزادشهر و گنبدکاووس گزارش شد. اهالی شهر تبریز میگفتند که شیء پرنده از خود نور سبز و قرمز و آبی خارج می کرد و سرعت کمیداشت. کارشناسان بر این عقیده اند که این اشیای نورانی پرنده مربوط به آثارباقی مانده ستاره دنباله دار است که آثار آن در این موقع سال نمایان شدهاست.

در سال ۱۳۵۵ گزارشی از مشاهده بشقاب پرنده از سوی خلبانان و ماموران برج کنترل فرودگاه مهرآباد داده شد.

در آن زمان، در آسمان تجریش چند شیء نورانی مشاهده می شود و به خلبان جعفریماموریت داده می شود تا با یک هواپیمای جنگنده اف.۴ موضوع را بررسی کند.

خلبان می گوید: پس از پرواز به یک توپ درخشان نزدیک شدم که نور بنفش و سفیدو نارنجی از خود خارج می کرد. وقتی نزدیک شدم رادار و وسایل هدایت کنندهاز کار افتاد.

بشقاب پرنده چیست؟

یوفو (UFO) خلاصه شده عبارت موجود پرنده ناشناخته است. یوفو یعنی هر شیءپرنده ناشناخته. این شیء ممکن است یک هواپیما یا یک ماهواره باشد. معنییوفو حتماً این نیست که شیء ناشناخته از فضاهای دور دست یا کهکشان به زمینآمده باشد. سال های دهه ۵۰ و ۶۰ پر است از سیل گزارش های دیدن بشقاب پرنده.

بسیاری از این گزارشات صحت علمی ندارد و تایید نشده است ولی تا امروز حدود ۴ میلیون گزارش مشاهده بشقابپرنده اعلام شده است.

بعضی از این گزارش ها چون از سوی فضانوردان داده شده، برای مردم قابلباورتر است. سرنشینان آزمایشگاه فضایی اسکای لب نیز ادعا کرده اند که بهمدت ۸ دقیقه از یک شیء پرنده ناشناس که رنگ قرمزی داشته است فیلمبرداریکرده اند.

نظر دانشمندان

دانشمندان می گویند که گاهی سلول های سطح چشم می میرند و از آن جدا شده ودر مایع خارج چشم شناور می شوند. درست مثل وقتی که در حال استراحت چیزهاییرا می بینیم که با حرکت مردمک چشم از این سو به آن سو می روند. ممکن استاین اشیای ناشناس و خارجی نیز چنین حالتی داشته باشند و واقعاً وجود نداشتهباشند.

البته نمی توان به این سادگی دیدن اشیای پرنده را توجیه کرد اما ممکن استتعدادی از این ۴ میلیون گزارش مربوط به خطای دید باشد. به این خطای چشم «فلوتر» یا «مگس پران» می گویند. بعضی دانشمندان بر این عقیده اند که توفانهای خورشیدی و باقی مانده شعله ها و زبانه های آتش خورشید دلیل دیدن اشیایناشناس است.

برخی فکر می کنند این اشیا متعلق به موجودات فضایی است. ممکن است در سیاراتو کرات دیگر که در فاصله بسیار دوری از ما قرار دارند موجود فضایی وجودداشته باشد اما این موجودات برای رسیدن به زمین باید هزاران سال با سرعتنور طی کنند تا به کره زمین برسند اما به نظر شما منطقی است که آنها اینمسافت طولانی را فقط برای مانور دادن در برابر چشم ما طی کنند؟

صاعقه های توپی

گاهی رعد و برق و شرایط آب و هوای توفانی باعث تولید نوع خاصی از صاعقه میشود. به این حالت صاعقه توپی می گویند. در اوایل خردادماه سال گذشته درمنطقه مرزن آباد مازندران یک شیء نورانی گرد مشاهده شده بود که خرابی بهوجود آورده بود. می گفتند در بین توفان و صاعقه ناگهان گلوله ای نورانی بهرنگ سفید و درخشان با سرعت به سمت زمین آمد، با دو درخت برخورد کرد، درختهای زیادی شکست و دوباره به مسیر خودش ادامه داد. در صاعقه های معمولی،مولکول های هوا براثر رعد و برق بار الکتریکی می گیرند و برای لحظاتیدرخشان می شوند اما در بعضی شرایط این مولکول های باردار شده در یک وضعیتدایره ای شکل قرار می گیرند و مانند توپ درخشان به حرکت درمی آیند. انرژیزیاد درون آنها پس از برخورد با اشیای دیگر به صورت صدایی بلند آزاد میشود. این برخورد خرابی به بار می آورد. درباره موجودات فضایی فیلم هاییساخته شده و داستان هایی نوشته شده است. اما در واقع همه این فیلم ها وداستان ها تخیلی است و موضوع بشقاب پرنده ها هنوز به عنوان یک ابهام باقیمانده است.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...