کاسپر هاوزر، از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

کاسپر هاوزر(به آلمانی: kaspar hauser)(آوریل ۱۸۱۲-دسامبر۱۸۳۳)

سال‌ها پیش در دروازه ی شهر نورنبرگ واقع در آلمان پلیس مرد جوانی را بازداشت کرد و او را مورد بازجویی قرار داد او با پاهای لنگ چنان می نمود که از زمین نیامده.

به دشواری راه می‌رفت و پاهایش به شدت ورم داشت.روشنایی روز دیدگان او را به شدت آزار می‌داد او مرتب این جمله را تکرار می‌کرد:من هم می خواهم مانند پدرم بک سرباز بشوم پلیس پرسید نامت چیست؟ ولی به‌نظر می‌رسید که او اصلآ نمی‌دانست آنها دربارهٔ چه چیزی سخن می‌گویند.ولی هنگامی که یک قلم به دستش دادند به کندی ولی خوانا نوشت:"کاسپر هاوزر"

متن فوق از کتاب عجیب تر از علم نوشتهٔ فرانک ادوارز گرفته شده.کاسپر هاوزر یکی از معماهای تاریخ است که هنوز حل نشده.در دست او نامه‌ای وجود داشت که توسط مادرش نوشته شده بود و متنش این بود: هر کس این پسر را پیدا کرد، از او نگهداری کند، و وقتی به سن ۱۷ سالگی رسید، او را به نورنبرگ بفرستد تا در انجمنی که پدرش در آن عضو است ثبت نام کند. نامه ی دیگری که بسیار بدخط بود، به نظر می‌رسید که از طرف شخصی که از او مراقبت کرده ولی نتوانسته از عهدهٔ او بربیاید نوشته شده .دکتر دامر که از معروفترین دانشمندان نورنبرگ به حساب می‌آمد به این نتیجه رسید که کاسپر یک موجود عقب افتاده است.دکتر دامر طی مدت طولانی توانست به این شخص خواندن و نوشتن یاد بدهد و کاسپر هاوزر به دوستان خود گفت از طفولیت در یک زیر زمین تاریک بزرگ شده... چندی بعد کاسپر درحالی که خون از سر و صورتش جاری بود، تلوتلو خوران از زیرزمین منزل دکتر دامر بیرون آمد.او گفت که مرد نقابداری با یک چاقوی بزرگ به او حمله کرده و او را زخمی کرده است.پس از آن مقامات شهر دو نفر را مامور حفاظت از جان وی ساختند. یک روز پس از آن که دو پلیس مشغول چرت زدن بودند کاسپر برای هواخوری و گردش به پارکی رفت و پس از چند دقیقه خونین و مالین بازگشت و بر اثر جراحات وارده در گذشت.پزشکان اظهار داشتند که مقتول به هیچ وجه خودکشی نکرده و در پارک هیچ ردپایی غیر از ردپای مقتول دیده نشده.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...