مرد شاپرکی

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 

 تصویری از مجسمه ی 3 متر و نیمی Mothman (مرد شاپرکی) در Point Pleasant

 

داستان ازونجا شروع شد که در 15نوامبر 1966 دو زوج جوان،راجر اسکاربری و لیندا به همراه استیو و مری ازساکنان Point Pleasant وست ویرجینیا که درهنگام در سفری برون شهری از کنارکارخانه ی متروکه ی TNT مربوطبه دوران جنگ جهانی دوم میگذشتند،در کنارژنراتور نزدیک در ورودی کارخانه متوجه دو نور سرخ رنگ میشوند. نورها که غیر طبیعی به نظر میرسیدهتوجه آنان را جلب میکند و هنگامی که از سر کنجکاوی ماشین رو نگهمیدارند،متوجه میشوند که این نورها متعلق به چشمان حیوانی انسان مانند ولیعظیم جثه(حدوداً 2 متری) است ،که بال هایی در پشت خود دارد.

شاهدان عینی که به شدت وحشت زده شدهبودند بعد از حرکت دوباره و فرار به سمت مسیر 62 با سرعت زیاد،متوجه شدندکه آن موجود نیز همسان با سرعت ماشین (چیزی نزدیک به 160 کیلومتر در ساعت)در تعقیب ماشین است. آنها در هنگام فرار به سمتجاده،ملاقاتی دوباره با آن موجود درحالی که کنار جاده استاده بودداشتند.آنها سرانجام خود رابه میسون کانتی رساندند تا ماجرا را برای معاونکلانتر، Millard Halstead تعریف کنند.

وی بعد ها گفت:"من آن بچه ها در تمامطول مدت زندگیشان میشناختم و آنها تا به حال دچار مشکلی نبودند و آن شبواقعاً وحشت زده بودند.من حرفهای آنها را جدی گرفتم."

وی سپس به دنبال ماشین آنها به سمت کارخانه رفت تا اوضاع را بررسی کند،ولی اثری از آن موجود نبود. بنا به کتابحیوانات غریبه، اثرJanet و Colin Bord ،در اواخر آن شب آن موجود چندین بار در اطراف خانه ی راجر اسکار بری دیده شد. شب بعد، یعنی در 16 نوامبر، عده ای ازمردان به طور مسلح در جستجوی نشانه ای از آن موجود عجیب به اطراف کارخانه ی TNT رفتند.درست در همان شب،آقا و خانم Raymond Wamsley به همراه خانم Marcella Bennett و بچه ی نوزادش،تینا،سوار بر اتوموبیل در راه دیدار آقا وخانم Ralph Thomas از دوستانشان بودند که در انبار های گنبدی شکل متروکه ینزدیک کارخانه سکونت داشتند.

در هنگام بازگشت، وقتی که میخواستند بهسمت اتوموبیلشان برگردند،متوجه حضور موجودی در پشت اتوموبیلشان شدند،خانمبنت بعد ها گفت:"به نظر میرسید که آن روی زمین دراز کشیده بود و به آرامیدر حال بلند شدن از روی زمین بود.بزرگ و خاکستری،با چشمان قرمز درخشان." هنگامی که آقای Wamsley باپلیس تماس گرفت،موجود به سمت ایوان رفت و از پشت پنجره به آنها خیره شده بود. در 24 نوامبر چهار نفر آن موجود رو در حال پرواز بر فراز کارخانه گزارش کردند.

در صبح 25 نوامبر،Thomas Ury که درحال رانندگی در مسیر 62 درست در شمال کارخانه بود، گزارش کرد که آن موجود رادر حالی که درون مزرعه‌ای ایستاده بوده مشاهده کرده. وی اعلام کرد که دیدهآن موجود بالهایش را باز کرد و سپس پرواز کرد و از نظر ناپدید شد. وی سپسسریعاً به  سمت دفتر کلانتر Point Pleasant حرکت کرد و موضوع را گزارش کرد.

مرد شاپرکی به مراتب طی سالهای 1966 و 1967 توسط مردمی که در آن منطقه کاملاً قابل اعتماد و شناخته شده بودند روئیت شد. مرد شاپرکی، (موجود عجیب)، در 11 ژانویهی 1967 در حالی که بروی پل سیلور معلق بود دیده شد.وی چندین بار دیگر درطی همان سال،در همان نقطه دیده شد. همان پلی که در 15 دسامبر 1967 فرو ریخت و 46 کشته بر جای گذاشت.پل سیلور  به علت رنگ آلومینیومی آن به این اسم شهرت پیدا کرده بود.

بعد از حادثه ی تراژدیک ریزش پلسیلور،مرد شاپرکی دیگر دیده نشد.به همین دلیل باعث شد شایعه هایی پخش شودمبنی بر اینکه مرد شاپرکی در تمام آن مدت و با پرواز بر فراز پل قصد داشتهبه مردم منطقه راجع به حادثه ای که در پیش است اخطار دهد.

بعد از آن سلسله حوادث اسم Mothman (مرد شاپرکی) از طرف یکی از روزنامه‌های اوهایو روی آن موجود عجیب گذاشته شد. در توضیح پدیده ی مرد شاپرکی نظریه هاو تئوریهای مختلفی مطرح شد که از حوصله‌ی این مقاله خارج است. از نظر منبهتره که خودتان در این مورد تحقیق کنید. البته دربین منابع فارسی مرجعمعتبری در این زمینه وجود ندارد، پس توصیه میکنم که در منابع انگلیسی زبانجستجو کنید.

بسیاری از مطالب مهم بعد ها در کتاب "پیشگویی های مرد شاپرکی" نوشته ی John keel  در سال 1975 به رشته ی تحریر در آمد. کتابی که در سال 2002 سبب ساخت فیلمیبه همین عنوان (پیشگویی های مرد شاپرکی) به کارگردانی مارک پلیگتونشد.ریچارد گیر و لورا لینی از بازیگران شاخص این فیلم هستند. نکته‌ جالب توجه، فستیوال مرد شاپرکیهستش، که سومین آخر هفته‌ی هر سپتامبر در Point Pleasant وست ویرجینیا برگزار میشه.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...