دوران سکوت

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

مشاهده اشیای پرنده ناشناش بر فراز آسمان ایران باز هم ادامه یافت. در سال 1978 میلادی 1357 شمسی که کشور در آستانه انقلاب قرار داشت باز هم حادثه‌ای مشابه به وقوع پیوست. این بار نیز موضوع مورد توجه DIA قرار گرفت.گزارش این پرونده توسط دفتر وابسته نظامی ایالات متحده آمریکا به ستاد مشترک ارتش ارسال شد که بخشی از مسیر عادی گزارش‌های اطلاعاتی خارجی محسوب می شود و همانند مورد سال 1976 نسخه‌هایی از آن برای وزارت کشور آمریکا NSAو CIA ارسال شد. در گزارش مذکور که در واقع از روزنامه انگلیسی زبان TEHRAN JOURNAL مورخ 18 جولای سال 1978 مصادف با 27 تیر 1357 شمسی نقل شده آمده است که باز هم در شمال تهران در شب شانزدهم جولای 25 تیر عده‌ای از مردم شئ پرنده ناشناس را مشاهده کرده‌اند. یکی از شاهدان اظهار داشته است که ظاهر شدن ناگهانی این شئ و شناور ماندن آن را در بالای سر خود دیده است. مشاهده‌کنندگان گفته‌اند که این شئ پرنده ناشناش یک شئ عجیب تابناک بوده است که به نظر می‌رسید به سوی جنوب غربی و سمت ساوه شناور است. آنان با شبکه رادیویی ملی و برج مراقبت فرودگاه مهرآباد که حضور این شئ را تایید کرد تماس گرفته بودند. با این حال جزئیات بیشتری توسط مسئولان برج ارائه نشد. در این گزارش اضافه شده است که مقامات رسمی برج مراقبت فرودگاه مهرآباد و همچنین خدمه یکی از هواپیماهای خطوط مسافربری لوفتانزا نیز حضور نامعمول شیئی را که توسط دستگاه های آنان ردیابی شده بود گزارش داده اند. مقاله تهران جورنال همچنین به صورت خلاصه به یک حادثه دیگر که تقریبا در همان محدوده زمانی در آوریل 1978 روی داده بود اشاره کرده است و بر اساس این گزارش یک خلبان محلی ادعا کرده است که در حین پرواز از اهواز به تهران او و کمک خلبانش شئ درخشانی را مشاهده کرده و موفق به عکس برداری از آن شده اند. این عکس تا زمانی که مقامات بخش امنیت هواپیمایی غیر نظامی اجازه نداد در اختیار کسی قرار نگرفت. حضور این شئ پرنده ناشناس توسط رادارهای زمینی نیز به طور آشکار مورد تائید قرار گرفته بود. یکی از مسئولان کنترل رادار مهرآباد در این باره اظهار کرد که آنها به هنگام این رویداد شیئی را که ابعاد آن حدود 20 برابر یک جمبوجت بوده است بر روی صفحات رادار شناسایی کرده‌اند.گفته شده است که مقامات هواپیمایی غیرنظامی در این باره برسی و تحقیقاتی را انجام داده بودند که هیچ نتیجه‌ای از آن در اختیار عموم قرار نگرفت. اندکی پس از آن به دلیل تحولات سیاسی و وقوع انقلاب در ایران این قبیل رویدادها در محاق رویدادهایی به مراتب مهیج‌تر قرار گرفتند. اما حادثه عجیب سپتامبر 1976 که به نظر برخی از پژوهشگران یوفوها از جمله مهمترین موارد ثبت شده رویارویی با اشیای پرنده ناشناس در اتمام جهان محسوب می‌شود نمی‌توانست برای همیشه مسکوت بماند. بدینگونه بود که در سال 1994 تهیه کنندکان کنجکاو برنامه هفتگی SIGHTINGS که در FOX پخش می شد پرونده این حادثه را بار دیگر بیرون کشیدند.

 

مصاحبه با شاهدان دسته اول

سایتینگز یک مجموعه تلویزیونی مستند بود که امور فرا ادراکی دست مایه برنامه‌های هفتگی 60 دقیقه‌ای خود قرار می‌داد. این بار (تیم وات) مجری برنامه برای گشودن مجدد پرونده که 16 سال پیش مطرح شده بود به سراغ افراد مختلفی رفت که در زمان وقوع به نوعی با آن درگیر شده بودند. تقریبا همه این افراد اعتقاد داشتند که در جریان این ماجرا با یک شئ پرنده فرازمینی برخوردار از نوعی فناوری بسیار پیشرفته سر و کار داشته اند. بر اساس تخمین یکی از خلبانان نخستین جت رهگیر به نام (یدی ناظری) شئ پرنده ناشناس با سرعتی در حدود 2 تا 3 هزار مایل در ساعت (تقریبا 3 تا 5 هزار کیلومتر بر ساعت) حرکت می‌کرد. او گفت: سرعت و قدرت آن بسیار فراتر از ما بود. نخستین فانتوم نتوانست به شئ ناشناس برسد. در این هنگام بود که فکر کردم این شئ یک یوفو است. ناظری اضافه کرده است: هیچ کشوری نیست که صاحب چنین پرنده‌ای باشد. این بود که فکر کردم بی تردید از سیاره دیگری آمده است. خلبان فانتوم دوم پرویز جعفری گفت که پس از ناموفق ماندن اقدام برای شلیک موشک خود و همراهش را در معرض خطر مرگ یافته و از بیم جان اقدام به برون‌افکنی (اجکت) کرده بود ولی در این هنگام دکمه پرتاب صندلی هم کار نمی‌کرد.

همچنین جعفری بعدها در کنفرانس باشگاه ملی خبرگزاری‌های آمریکا در واشینگتن دی.سی به جزییات دیگری اشاره کرد. از جمله این که شئ اصلی به چهار شئ مختلف تفکیک شده بود یکی از آنها همان شئ بود که او در اقدامی ناموفق کوشیده بود آن را هدف شلیک موشک سایدوایندر خود قرار دهد. شئ دیگر هواپیمای وی را تعقیب کرده بود و شئ سوم جسمی نورانی بود که خلبان جعفری برای ارائه به کنفرانس مطبوعاتی آماده کرده بود از او سوال شد که آیا اعتقاد وی آنها با یک سفینه فضایی بیگانه مواجه بوده‌اند و او پاسخ داد که در این باره مطمئن است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...