ومپایر (روح تبهکاری، خون آشام) Vampire

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

ومپایر یکی از معروفترین شیاطین در فرهنگ مغرب زمین است. شهرت او به حدی زیاد است که موضوع رفتارهای او سر مشق بسیاری از فیلمنامه ها و نمایشنامه ها و داستانهای اهالی غرب است. فیلمهای سینمایی و سریالی متعددی درباره او ساخته شده و یکی از مهمترین اعتقادات بومی و سنتی منطقه اروپا و آمریکاست.

این موجود در بسیاری از فرهنگ های غربی خصوصاً اروپایی جایگاه ویژه ای دارد، و در مورد او نظرات بسیاری بیان شده است.

در بـرخی از فرهنگها از او با عنوان دراکولا یاد می شود... مطلب زیر نمونه ای از اعتقادات بیشمار مردم این مناطق است.

به عنوان نمونه در فرهنگ بومی بلغارستان «ومپایر» مشتق شده از Viper (افعی، شریر) است.

«ارواح مردگان انسان، بعد از مرگ سوار بر کشتی مشروبات الکلی می شوند و برای ملاقات آنانی که در این کره خاکی جان سپرده اند سفر می کنند. این مسافرت چهل روز طول می کشد.

هر چند که مردگان صبح دفن می شوند، ممکن است که راهشان به عالم دیگر مسدود گردد. آنگاه می توانند در این عالم به صورت «ومپایر» (خون آشام) باقی بمانند. مسلماً مردم می توانند خودشان هر کدام یک خون آشام باشند.

در بین مردم مشهور است که او در خوردن خون بسیار حریص می باشد. همچنین او توانایی جلب مردم به خود را همراه صدا و همهمه دارد.

معمولاً روح بچه هایی که قبل از تولد یا قبل از غسل تعمید مرده باشند، به خون آشام یا همان «ومپایر» تبدیل می شود. آنها معمولاً بعد از ده سال تغذیه با خون، به انداره کافی نیرومند می گردند. و باید دوباره به قبر برگردند. زیرا نیاز به استراحت دارند.

برای دفع «ومپایر»، باید از یک متخصص روحانی کمک گرفت. و روش آن این است؛ »یک تیـرک چوبی برداشته در جایی که می خواهند خون آشان را بیابند نصب کرده و تصویری از عیسی مسیح علیه السلام بر روی آن قرار می دهند. البته از تصویر مریم مقدس علیها السلام یا دیگر قدیسین مسیحی هم می توان استفاده کرد.

آنگاه یک بطری بزرگ بـرداشته داخل آن، غذای مورد علاقه خون آشام که همان خون است را داخل آن ریخته و به همراه چاشنی ماهی در کنار تیرک چوبی قرار می دهند. زمانی که خون آشام آمد و داخل بطری شد، درب آن را می‌بندند و سپس آن را آتش می زنند.

بر طبق اعتقادات مردم بومی، «ومپایر» (خون آشام) فقط توسط آتش یا خوردن خون انسان مرده از بین می رود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...