مارا (آسیب زننده و خراب کار): Mara

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

مارا از اعضای اصلی گروه مرگ است. مرگ همراه با تشنگی در دستان اوست. او روح شریری است. در آئین «بودا» او را اغوا کننده می خوانند. او در مدت کوتاهی زیر یک درخت مکث می کند، آنگاه انسان ها را فـریب می دهد. و سعی می کند آنها را به مسیری که خـود می خواهد بکشاند.

در آئین بودا با ریاضت و مشقتهایی که به خود می دهند با «مـارا» مقابله می کنند. ابـزارهایی که »مـارا« با آنهـا انسانها را فریب می دهد به شرح زیر است.

1- شهوت (که بزرگترین سلاح اوست.) 2- نارضایتی 3- گرسنگی و تشنگی 4- آرزوی نفسانی 5- تنبلی و کسالت و خواب آلودگی 6- نامردی 7- شک و شبهه 8- ریا کاری

او به دروغ انسان را بلند کرده و دیگران را تحقیر می کند و آنگاه انسان را به عنوان سرباز در ارتش خود قرار می دهد. جنگ و مرگ، بهترین زمان برای حضور اوست، تا انسان را به شکست بکشاند.

در آئین بودا، مارا خدای آشکار فریب است. او از فریب و اغوای دیگران لذت می برد. او با گردباد حمله می کند ولی با طوفان باران از بین می رود و فرار می کند. اما بار دیگر با رگبـار سنگ ظاهـر می شود. او در زمان طوفان و هنگام خاکستر شدن آتش، حاضر می شود. و همچنین در میان گل و لجن خود را ظاهر می کند. تاریکی بهترین وسیله برای پنهان شدن اوست.

اما با آمدن «بودا» و ظهور او، «مارا» فرار کرده و بندرت ظاهر می شود. زیرا بر اساس آئین بودا «تفکر» دشمن مارا است. «مارا» بی خانمان و سرگردان بوده و در ارابه های شکسته زندگی می کند.

در آئین «هندوئیسم» نیز »مارا« مظهر شرارت و مرگ است. او با دیوها معاشرت می کند. در اساطیر شرق آمده است که او به شکل کرکس و لاشخور دیده شده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...