سلطنت هزارساله چیست، و آیا باید آنرا همان هزار سال برداشت کرد؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

سلطنت هزار ساله عنوانی است برای هزار سال سلطنت عیسی مسیح بر روی زمین. بعضی هزار سال را سمبلیک حساب می‌کنند. بعضی می‌گویند هزار سال یعنی "زمان دراز" و نه حقیقتا هزار سال سلطنت عیسی مسیح بر روی زمین. اما اگر خدا می خواست بگوید "زمان دراز"، اینرا براحتی می گفت بدون اینکه مرتب مدت زمان دقیقی را بیان کند.

کتاب مقدس به ما می‌گوید که وقتی عیسی مسیح به زمین برگردد، سلطنتش را بعنوان یک پادشاه در اورشلیم برقرار می‌کند، و بر تخت داوود می نشیند (لوقا 1:32-33). عهدهای بدون شرط او این را ایجاب می‌کنند که عیسی مسیح در جسم و عینا برگردد و پادشاهیش را برقرار کند. عهد ابراهیمی به قوم اسرائیل وعدة یک سرزمین، یک نسل، یک حاکم و یک برکت روحانی را داد (پیدایش 12: 1-3). عهد فلسطینی به اسرائیل وعدة بازسازی و مالکیت سرزمین را داد (تثنیه 30: 1-10). عهد داوودی به قوم اسرائیل وعدة بخششی را داد که قوم بتوانند مبارک باشند (ارمیا 31: 31-34).

در بازگشت ثانوی، این عهد ها تکمیل می‌شوند و اسرائیل بعنوان یک ملت جمع شده (متی 24: 31)، بسوی خدا بازگشت می‌کند (زکریا 12: 10-14)، و بازسازی شده تحت حکومت مسیح یعنی عیسی مسیح قرار می‌گیرد. کتاب مقدس از شرایطی در سلطنت هزار ساله صحبت می‌کند که از نظر جسمانی و روحانی محیطی بی عیب و کامل است. زمانی خواهد بود پر از صلح (میکا 4: 2-4، اشعیا 32: 17-18)، شادی (اشعیا 61: 7 و 10)، راحتی (اشعیا 40: 1-2)، و فقر و بیماری نیست (عآموس 9: 13-15، یوئیل 2: 28-29). کتاب مقدس همچنین می‌گوید که فقط ایمانداران به سلطنت هزار ساله وارد می‌شوند. به همین دلیل، زمانی خواهد بود پر از عدالت کامل (متی 25: 37، مزمور 24: 3-4)، اطاعت (ارمیا 31: 33)، قدوسیت (اشعیا 35: 8)، راستی (اشعیا 65: 16)، و پری روح القدس (یوئیل 2: 28-29). مسیح بعنوان پادشاه حکومت می‌کند (اشعیا 9: 3-7، 11: 1-10)، و تخت و خیمة داوود را استوار می سازد (ارمیا 33: 15-21، عاموس 9: 11). سروران و نجبا حکومت خواهند کرد (اشعیا 32: 1، متی 19: 28)، و اورشلیم مرکز سیاسی دنیا خواهد بود (زکریا 8: 3).

مکاشفه 20: 2-7 دورة زمانی مشخص سلطنت هزار ساله را بیان می‌کند. حتی بدون این آیات، نکات بیشماری به سلطنت مسیح بر روی زمین اشاره می‌کنند. انجام بسیاری از عهد ها و وعده های خداوند بر روی سلطنت عینی او در آینده و در جسم است. دلیل محکمی برای رد تفسیر عینی سلطنت هزار ساله و مدت آن وجود ندارد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...