شیطان کیست؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

طیف باورهای مردم درمورد شیطان از چیزهای مسخره تا چیزهای واقعیست- از یک مرد کوچک قرمز با شاخ که روی شانة شخص می نشیند و او را وادار به گناه می‌کند، تا توضیحی که استفاده می‌شود تا شخصیت شریر را مجسم کند. کتاب مقدس، به ما تصویر واضحی را نشان می‌دهد که شیطان کیست و چطور در زندگی ما اثر می گذارد. ساده بگوییم، کتاب مقدس شیطان را یک فرشتة سقوط کرده معرفی می‌کند که بعلت گناه از مقامی که در بهشت داشت افتاد و الان کاملا بر ضد خداست، و آنچه از دستش بر بیاید انجام می‌دهد تا اهداف خداوند را تباه کند.

شیطان بعنوان یک فرشتة خوب آفریده شد. احتمالا اشعیا 14: 12 اسم شیطان را قبل از سقوطش به ما می‌گوید که لوسیفر بود. حزقیال 28: 12-14 شیطان را اینطور توضیح می‌دهد که بصورت کروبی خلق شد، یعنی بالاترین مقام در میان فرشتگان. او از موقعیت و زیبائیش مغرور شد و خواست که تخت خود را بالای تخت خداوند قرار دهد ( اشعیا 14: 13-14، حزقیال 28: 15، 1 تیموتاووس 3:6). غرور شیطان به افتادنش انجامید. توجه کنید در اشعیا 14: 12 -15 چند بار گفته شده که "من خواهم....". بعلت گناهش، خدا شیطان را از بهشت بیرون کرد.

شیطان حاکم این جهان و رئیس قدرت هوا گردید(یوحنا 12: 31، 2 قرنتیان 4: 4، افسسیان 2:2). او مدعی برادران است (مکاشفه 12: 10)، وسوسه کننده (متی 4: 3، 1 تسالونیکیان 3: 5)، و فریب دهنده می‌باشد (پیدایش 3، 2 قرنتیان 4: 4، مکاشفه 20:3). معنی اسم او مخالف یا کسی که ضدیت می‌کند است. یکی دیگر از القاب او، شریر یا سقوط دهنده می‌باشد.

با وجودیکه شیطان از بهشت بیرون انداخته شد، او هنوز دنبال این است که تختش را بالاتر از تخت خدا بگذارد. او هر چه خدا انجام می‌دهد تقلید می‌کند، به امید اینکه از طرف دنیا پرستیده شود و مخالفت با پادشاهی خدا را تشویق می‌کند. شیطان ریشة اصلی هر مذهب دروغین است. شیطان هر کاری که از دستش بر آید انجام می‌دهد تا با خدا و پیروان او مخالفت کند. بهر حال، سر انجام شیطان تعیین و مُهر شده است – یعنی ابدیت در دریاچة آتش (مکاشفه 2-: 10).

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...