چطور بدانم عطایای روحانی من چیست؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

فرمول اسرار آمیزی برای تعیین کردن عطایای روحانی وجود ندارد. روح القدس عطایای روحانی را بطوریکه صلاح بداند به اشخاص می بخشد (1 قرنتیان 12: 7-11). یک مشکل عمومی برای مسیحیان این وسوسه است که آنقدر در عطایای روحانی درگیر می‌شوند که فقط می خواهند خدا را در محدودة عطایی که فکر می‌کنند عطایشان است خدمت کنند. عطایای روحانی اینطور عمل نمی‌کنند. خدا ما را خوانده تا او را در همه چیز با اطاعت خدمت کنیم. او ما را برای هر کاری که بخواند با هر نوع عطایی که لازم باشد مجهز می‌کند تا آن کار را به انجام برسانیم.

تشخیص عطایای روحانی بطرق مختلف انجام می‌شود. پاسخنامه هایی که در دسترس هستند تا کمک به تشخیص عطایای روحانی کنند، می‌توانند کمک خوبی باشند، ولی تمی‌توان تنها بر آنها تکیه کرد. کسانی که ما را در حین خدمت خدا می‌بینند، معمولا می‌توانند عطای روحانی ما را بهتر از خودمان تشخیص بدهند. دعا هم در اینباره خیلی مهم است. تنها کسی که کاملا می‌داند ما به چه عطایی مجهز شده ایم کسی است که خودش آن عطا را به ما داده و او روح القدس است. ما می‌توانیم از خدا بخواهیم که به ما نشان بدهد چطور از عطایایمان برای جلال خدا استفاده کنیم.

بله، خدا بعضی را برای تعلیم می خواند و به آنها عطای تعلیم می‌دهد. خدا بعضی را برای خدمتگذاری می خواند و آنها را با عطای کمک کردن به دیگران برکت می‌دهد. بهر حال، اینکه بطور خاص بدانیم چه عطایی داریم ما را از خدمت در قسمتهای دیگر معاف نمی‌کند. آیا مفید است که بدانیم خدا چه عطایای روحانی به ما داده است؟ البته که مفید است. آیا اشتباه است که آنقدر روی عطایای روحانی تکیه کنیم که فرصت خدمت کردن به خدا را از دست بدهیم؟ بله، اگر ما به خدا تعهد داریم که از ما استفاده کند، او به ما کمک می‌کند تا با عطایای لازم مجهز شویم.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...