یأجوج، مأجوج و جنگ آخرالزمان

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

توماس رومر، استاد الهیات دانشگاه لوزان فرانسه، در سال 2003 تماس تلفنی از طرف کاخ الیزه دریافت کرد. مشاوران ژاک شیراک می‌خواستند درباره یأجوج و مأجوج، دو اسم مرموزی که جورج بوش حین متقاعد کردن فرانسه به همراهی آمریکا برای حمله به عراق به زبان آورده بود، بیشتر بدانند.

به گزارش موعود  شماره‌ی ماه سپتامبر نشریه دانشگاه لوزان اعلام کرد چنانچه داستان بوش نتیجه‌ی عقاید مذهبی در سیاست‌هایش نبود، ابدا خارق العاده به نظر نمی‌رسید.

اما یأجوج و مأجوج چه نقشی در پیشگویی‌های آخرالزمانی مسیحیان صهیونیست دارند؟ احتمالا بوش باید به شیراک چنین توضیح می‌داد: یأجوج و مأجوج که در خاورمیانه فعالند از پیشگویی‌های کتاب مقدسند و در آخرالزمان به حقیقت خواهند پیوست.

این ماجرا چند هفته پیش از حمله آمریکا یه عراق روی داد و در پی آن رئیس جمهور وقت فرانسه، ژاک شیراک، که نام یأجوج و مأجوج برایش هیچ معنایی را تداعی نمی‌کرد در تحیر فرو رفت. 

رومر در این نشریه توضیح می‌دهد: یأجوج و مأجوج دو موجودی هستند که در کتاب آفرینش عهد عتیق و بویژه در فصول خاص کتاب حزقیال ظاهر شده‌اند و طبق پیشگویی‌های آخرالزمانی عاملان جنگ آخرالزمان در اسرائیل می‌باشند.

او در ادامه می‌گوید: این رویارویی مشیت خداست که می‌خواهد پیش از آغاز عصر جدید بوسیله آن دشمنان ملت خود را از روی زمین پاک کند.

به گفته رومر جورج بوش اولین کسی نیست که به دنبال تجسم یأجوج و مأجوج است. پیش از او نیز رونالد ریگان می‌پنداشت جنگ سرد و پیدایش بمب اتم پیشگویی حزقیال نبی را محقق می‌کنند.

اگر امروز دانشگاه لوزان توضیحات رومر برای شیراک را آشکار می‌کند، علتش این است که شیراک دیگر در کاخ الیزه ساکن نیست. اما به گفته صاحب‌نظران فرانسوی چنین راز سیاسی کوچکی یک مسئله‌ی بزرگ را مطرح می‌کند و آن فقدان آموزشات مذهبی و ناآگاهی آنان از کتب مقدس است؛ یعنی ناآگاهی از آنچه در اتخاذ سیاست‌های عده‌ای نقش عمده را بازی می‌کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...