نبرد بزرگ آرماگدون

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

آرماگدون نام واقعه ایست که مسیحیان باور دارند درر آخر الزمان روی خواهد داد. این واقعه مانند همان اتفاقی است که مسلمین و بالاخص شیعیان در باره ظهور انقلابی الهی برای برپایی عدالت و حکومت جهانی خداوند به آن معتقدند.

نبرد بزرگ آرماگدون

مسیحیان صهیونیست می‌گویند که پیش از ظهور (مجدد) مسیح و برپایی قیامت و پس از یک دوره فلاکت 7 ساله که منجر به نبرد با دجال می‏شود، جنگ آرماگدون اتفاق می‏افتد.29 آنان برای این درگیری ویژگی‌های منحصر به فردی بیان می‌کنند که پس از این خواهیم دید که حتی معتقدند وقوع این جنگ بزرگ جهانی بسیار نزدیک است و نسل فعلی بشریت قطعاً شاهد وقوع آن خواهد بود

اعتقاد به این امر موهوم چنان در میان سیاست‌گزاران آمریکایی نفوذ کرده است که بسیاری از سیاست‌های رییس جمهورهای گذشته و کنونی آمریکا در راستای عملی شدن این جنگ مقدس بوده تا آنجا که آنان حتی در سیاست اقتصاد نیز تلاش می‏کردند میزان کمک‌های دولت آیالات متحده به اسراییل، افزایش یابد.

ریگان یکی از روسای جمهور پیشین آمریکا درباره‌ی نبرد آرماگدون گفته است: «آرزو دارم که خداوند به من عنایت کند تا زمینه‌ی نبرد آرماگدون را فراهم سازم تا بدان وسیله در این نبرد شرکت کنم و مشیت و خواست الهی را به صورت اجرا بگذارم و باعث بازگشت دوباره‌ی مسیح(ع) بشوم

"آرماگدون" یا "هرمجدو" دره ای پر رمز و راز در 55 میلی شمال تل آویو پایتخت اسرائیل است که از هم اکنون، آبستن پیشرفته ترین تسلیحات قدرت های برتر جهان برای رویارویی حدود 400 ملیون انسان در نبرد پایانی است. این دره که "دره‌ تصمیم در مورد بشریت" نیز خوانده می شود، بربنیاد پیشگویی های تورات و انجیل، ناوردگاه اصلی نبرد نیروهای نیکی و نیکوکاری و بدی و شرارت در آخرالزمان بشمار می آید. برمبنای این پیشگویی ها، در این "آخرین همه سوزی بشریت" دوسوم کل یهودیان کشته خواهند شد و نجات یافتگان، به عنوان مسیحیان نو آیین، به تبلیغ مسیحیت خواهند پرداخت! دراین نبرد بزرگ نیروهای نیکی و بدی، ازدیدگاه انجیل و تورات، انسان ها به اندازه ‌ای کشته می شوند که تا فاصله دوصد میلی، خون تا دهانه اسب بالا خواهد آمد.آرماگدون، افزون براینکه یک محدوده جغرافیایی مهم، استراتیژیک و تعیین کننده فرجام تاریخ است، نوعی نگاه و نگره غالب در نحوه برخورد با مسایل کلان جهانی و در واقع، میزانی برای بازسنجی خوب و بد پدیده های پیرامون دنیای غرب نیز به حساب می آید. رونالدریگان، یکی از روسای جمهور پیشین امریکا، باری در یکی از سخنرانی هایش گفته بود:

"برای یک آرماگدون واقعی مسلح شویم!"البته این اتفاقی نیست که تنها در زمان ریگان روی داده باشد و از آن زمان به این طرف، دیگر کسی به آن نیندیشیده باشد؛ در برنامه معرفی جان بولتن، سیاستمدار بنیادگرا و نو محافظه کار امریکایی در سنای امریکا برای کسب رای اعتماد، یکی از ماموران بلند رتبه کاخ سفید در توصیف وی گفت: "جان بولتن شخصیتی است که من دوست دارم در آرماگدون در کنار وی بایستم!"

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...