جنجال بر سر مستند موهن کارگردان تایتانیک

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

جیمز کامرون کارگردان تایتانیک با تهیه مستندی درباره حضرت مسیح اعتراض شدید محققان مسیحی را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته عده‌ای از فیلمسازان و محققان دو جعبه سنگی که گفته می‌شود زمانی حاوی یادگاری‌های مربوط به حضرت مسیح و مریم مجدلیه بوده است، در معرض دید عموم قرار دادند، ولی در مقابل عده‌ای از محققان ضمن رد این ادعا اعلام کردند که یافته‌های جدید، تنها ادعایی دروغین و بی‌اساس است که منشاء آن یک فیلم مستند جدید است که به هیچ وجه سنخیتی با اعتقادات مسیحیان ندارد.

این فیلم مستند که «مقبره گمشده مسیح» نام دارد به تهیه‌کنندگی «جیمز کامرون»، کارگردان فیلم «تایتانیک» ساخته شده و قرار است تا چهارم مارس از طریق کانال تلویزیونی «دیسکاوری» (کشف) به نمایش درآید.

این مستند به اسرار ده صندوقچه کوچک با نام «اوساریز» می‌پردازد که در سال 1980 در سواحل اورشلیم کشف شده و احتمالا حاوی استخوان‌های حضرت مسیح و خانواده او بوده است.

در این فیلم عنوان می‌شود، یکی از صندوقچه‌ها «جودا، پسر حضرت مسیح» نام دارد و عنوان آن، به این مسئله اشاره دارد که حضرت مسیح حتما یک پسر داشته است.

«جیمز تابور»، استاد مطالعات مذهبی دانشگاه کالیفرنیای شمالی گفت: همانگونه که تفاسیر ادبی انجیل می‌گویند که جسم فیزیکی حضرت مسیح در زمان مرگ او به آسمان‌ها پرواز کرده، یکی از تفاسیر ممکن است موید این مطلب باشد که رستاخیز حضرت مسیح ممکن است بیشتر یک امر روحانی بوده باشد و جسم او در این دنیا باقی مانده باشد.

البته «آلبرت موهلر»، یکی از محققان دین مسیح گفت: من همیشه بر این عقیده بوده‌ام که رستاخیز جسمی حضرت مسیح در مرکز دین و ایمان مسیحیت قرار دارد.

کامرون که سال‌ها پیش برای ساخت فیلم مشهور تایتانیک برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی سال شد،گفت: از اینکه من نیز در ساخت یک فیلم در رابطه با حضرت مسیح نقش داشته‌ام بسیار خرسندم.

این فیلم به کارگردانی «سیمچا جاکوبووسی» ساخته شده است.

به گفته «جیمز کامرون»، صندوقچه‌ها هم‌اکنون حاوی هیچ استخوانی نیست زیرا این استخوان‌ها را پس‌ از کشف، دفن کردند ولی نتایج حاصل از تحقیقات DNA موید این مطلب است که این استخوان‌ها مربوط به حضرت مسیح و مریم مجدلیه است و از آنجاییکه آنها خواهر و برادر نبوده‌اند، پس زن و شوهر بوده‌اند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...