واتیکان اعلام کرد: کفن تورین سال 2010 به نمایش عمومی گذاشته می‌شود

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

پاپ بندیکت شانزدهم اعلام کرد کفن مشهور تورین که بسیاریاز مسیحیان اعتقاد دارند کفنی است که مسیح را با آن دفن کرده‌اند و تصویرمسیح رویآن نقش بسته، سال 2010 به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

به نقل از پایگاه خبری ای کی آی، پاپ این خبر را در جمع 7 هزار کاتولیک منطقه سراسقفی شهر تورین در ایتالیا اعلام کرد. وی گفت: در بهار سال 2010 کفن تورین بار دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. وی افزود: که این نمایش می‌تواند فرصتی برای تعمق درباره تصویر اسرار آمیزی فراهم کند که با قلوب مسیحیان صحبت کرده و آنها را به شناسایی چهره مسیح روی این کفن دعوت می کند.

سال 2000 آخرین باری بود که این کفن به نمایش عمومی گذاشته شد و بیش از یک میلیون نفر به تماشای آن در کلیسای جامع یحیی در شهر تورین رفتند. آخرین نمایش عمومی این کفن یادآور سالروز مرگ حضرت مسیح روی صلیب بود.

این در حالی است که تحقیقات دانشمندان آمریکایی، بریتانیایی و سوئیسی نشان می‌دهد تاریخ این کفن به حدود 1300 سال پس از مسیح باز می‌گردد، اما کاتولیکهای سراسر دنیا اظهار می‌دارند این کفن اثر معتبری برای تصلیب مسیح است.

کاتولیکها اعتقاد دارند حضرت عیسی با این کفن دفن شده است. این کفن پارچه‌ای است به طول 420 و به پهنای 120 سانتیمتر که رنگ خون و تصویری قهوه‌ای کمرنگی از یک انسان را نشان می‌دهد. سایه زخمهایی که بر این کفن نقش بسته، سازگار با مصیبتی است که بنا بر روایات انجیل بر حضرت عیسی وارد آمده بود.

کفن تورین نخستین بار در حدود سال 1350 میلادی، 13 قرن پس ازدرگذشت حضرت عیسی، به نمایش گذاشته شد و هیچ کس تاکنون توضیح نداده این کفن در آن سیزده قرن گذشته کجا بوده و چرا فقط در آن زمان مشخص ظاهر شده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...