مستند سازی جنگ آخرالزمانی یهود در روزنامه جمهوری اسلامی !

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

نقدی بر مقاله 'واقعه آرمگدون و نابودی صهیونیسم' (حمید محمدی)

در تاریخ پنجشنبه 1385/8/18 مقاله ای با عنوان' واقعه آرمگدون و نابودی صهیونیسم ' به قلم آقای علی اصغر رضوانی در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد که سعی در تطبیق دو واقعه کاملا نامربوط قرقیسیا و آرمگدون داشت .که در رد این مطلب خوانندگان عزیز را متذکر موارد ذیل می نماییم.

1- تفاوتهای مطرح میان واقعه آرمگدون و نبرد قرقیسیا

در شماره 67 ماهنامه موعود که شهریورماه سال جاری در تیراژ بسیار وسیعی منتشر شد- و جای بسی تعجب است که جناب آقای رضوانی به عنوان یک پژوهنده حوزه مهدویت چطور آن را مطالعه ننموده اند – مقاله ای با عنوان' نبرد آخرالزمان؛ بررسی تطبیقی نبرد قرقیسیا و واقعه آرمگدون' از آقای محمود مطهری نیا درج شده بود که ضمن آن از دوازده جهت، تفاوتهای میان این دو ماجرا بررسی گردیده بود . در اینجا با توجه به ضیق وقت و فضا صرفا چکیده ای از آن مطلب را تقدیم شما بزرگواران می نماییم و علاقه مندان جهت مطالعه تفصیل مطالب و مستندات بحث می توانند به شماره یاد شده از نشریه موعود صفحات 54- 59 مراجعه نمایند.

پیشتر لازم است یادآوری شود که جریان مسیحیت صهیونیستی یک جریان انحرافی در میان مسیحیت است که به رغم تعداد بسیار اندک پیروان آن در میان میان مسیحیان ولی به جهت سلطه بر منابع اقتصادی , رسانه ها و مناصب کلیدی تا حد ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا (نظیر ریگان , بوش و ...) نمود قابل توجهی داشته اند. طی حدود سه دهه گذشته این جریان مورد توجه متفکران و اندیشمندان بسیاری در جهان عرب همانند رضا هلال , محمد سماک و... بوده که کتابها و مقالات متعددی را در این رابطه ترجمه یا تالیف کرده اند و برخی نیز همانند رضا هلال به جرم افشای حقایق درباره این جریان مخوف مفقود الاثرگشته اند.

در ایران اسلامی متاسفانه این موضوع بسیار مهم و کلیدی تنها حدود 5 سال از عمرش می گذرد و روزنامه هایی مانند کیهان , جمهوری اسلامی و ماهنامه های موعود و زمانه و چند انتشارات محدود آثار در این رابطه را از استادانی نظیر آقای حیدررضا ضابط و دیگران به چاپ رسانده اند.

این جریان که در واقع عوامل اجرایی صهیونیسم بین الملل در دنیا به شمار می آیند در راستای تحقق سلطه این قوم جاه طلب بر تمام گیتی پروژه ای را آغاز نموده اند که از آن با عنوان پروزه مسیح یاد می شود. این پروژه در حال حاضر در مراحل پایانی خود به سر می برد و برای ادامه خود نیازمند وقوع یک جنگ بزرگ جهانی دیگر است. در همین راستا این مجموعه با استناد به یک عبارت از کتاب مقدس که تعداد کلمات آن از انگشتان دست تجاوز نمی کند چنان تفاسیر طولانی و تفصیلی عرضه کرده اند که چندین کتاب و مقاله و سخنرانی و همچنین همایشهای بسیار حاصل آن بوده است. در انجیل آمده:

و ایشان را به موضعی که آن را هارمجدون می خوانند , فراهم آورند.

از همین عبارت ساده است که داستان ها ویاوه سرایی های این جمع از خدا بی خبر سر برون می آورد و به تمام معنا همه اهالی دنیا را گلایه مند و شاکی کرده است.حمایت های بی پایان و بلاعوض مالی و غیر مالی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی , حمله به عراق و افغانستان , حضور مستمر نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس و بسیاری سیاست های دولت های مختلف و متوالی آمریکای جهانخوار بر همین اساس توجیه و تفسیر می شود.

خلاصه اینکه جریان مسیحیت صهیونیستی(راست مسیحی , اصولگرایان مسیحی و...) یک جریان کاملا سیاسی و غیر دینی و ضد بشری است و نسبتی با هیچ یک از اصول تحریف نشده ادیان آسمانی پیدا نمی کند؛ به خصوص همان گونه که پس از این خواهیم دید دو ماجرای قرقیسیا و آرمگدون که یکی در روایات متعددی در منابع شیعیان و اهل سنت آمده و دیگری ساخته ذهن جمعی صهیونیست است و مطلقا نسبتی با حقیقت و عالم واقع پیدا نمی کند از هیچ جهتی با هم شباهتی ندارند و یکی دانستن آن دو یک اشتباه بزرگ است که می تواند عواقب بسیار شومی را به دنبال داشته باشد.

و اما مقایسه اجمالی نبرد قرقیسیا و واقعه موهوم آرمگدون:

قرقیسیا

واقعه آرمگدون

ویژگی ها و اوصاف

منطقه مرزی عراق، ترکیه و سوریه

20 مایلی جنوب شرقی حیفا در بیت المقدس

موقعیت جغرافیایی

روایات اسلامی متعدد و صریح در کتب فریقین

تفسیرهای بی مبنا از یک عبارت از کتاب مقدس

منابع پیش گویی

درگیری با سلاح های روز و کشته های بسیار

جنگ بزرگ هسته ای با تعداد کشته های فراوان و غیرقابل تصور

نحوه جنگیدن

درگیری برای تصاحب ثروتی که زیر فرات بوده است

جنگ میان دو سپاه موسوم به حقّ و باطل!

انگیزه رویارویی

5 ماه قبل از ظهور حضرت مهدی(ع)

در آستانه ظهور حضرت مسیح (ع) پس از بازسازی معبد سلیمان و تولد گوساله سرخ موی

زمان جنگ

مجموعه ای از حکّام جاه طلب و حریص (سفیانی، ترک ها و رومیان (شاید روس ها و غربیان) و سپاهی از مصر)

دو سپاه خیر و شر؛ یهودیان و حامیان مسیحی کفّار(=کمونیست های روسیه، چین و کوبا)، مشرکان(=اعراب و شیعیان ایران) و سپاه خیر (یهودیان و مسیحیان صهیونیست آمریکا)

طرفین درگیر

سفیانی

سپاه خیر(یهودیان و مسیحیان صهیونیست آمریکا)

پیروز میدان

صد یا چهارصد هزار نفر (اختلاف در روایت)

چند میلیون نفر+2/3 میلیون یهودی

تعداد کشته ها

حمله جانوران برای خوردن لاشه مردگان

دفن همه مردگان به مدت 7 ماه

سرانجام کشته ها

نمی خواهد

همه قوای مسیحیان صهیونیست برای زمینه سازی مورداستفاده قرار می گیرد

زمینه سازی

بی تأثیر در زندگی امروز

حمله به عراق، افغانستان، لبنان، سوریه و شاید ایران...

آثار اعتقاد و ترویج باور به نبرد

طبق بیان روایات احتمال وقوع آن بسیار زیاد است

صرفاً دست آویزی برای ایجاد درگیری از سوی جنگ طلبان صهیونیست با مسلمانان و پیروان ادیان آسمانی

میزان احتمال وقوع

2- تناقضات درونی و اشکالات محتوایی مقاله

مولف محترم مقاله مذکور از سویی مستندات و مقدماتی در بحث خود به کار برده که محل تامل است و از سوی دیگر در عبارات خود در این مقاله گاه دچار تناقض گویی گردیده که با هم برخی از این موارد را مرور می کنیم:

1-2- مقدمات و مستندات محل اشکال

1-1-2- در مقاله مورد بحث ما به نقل از اهل کتاب از یهود و نصارا آمده:

غارت می گردد...

و به عنوان تفسیر اهل کتاب گفته شده که:

منظور از این عبارت جنگ بزرگی است که درپایان تاریخ بشر رخ می دهد؛ جنگی که در آن شیطان لشکری از کشورهای غربی را جمع کرده و در مکانی به نام آرمگدون در شرق فلسطین تحقق خواهد یافت.

قضاوت درباره صحت و اعتبار تفسیر آن عبارت را به عهده خوانندگان فهیم و عزیزمان می گذاریم که خود ربط این دو را پیدا کنند!

2-1-2- مولف در مواردی سخنان اشخاصی را آورده که واقعا محل تامل است:

پت رابرتسون(یا به قول آقای رضوانی بات روبتسون) و بیلی گراهام که از چهره های بنام و سر سپرده جریان مسیحیت صهیونیستی به شمار می آیند؛

جری فالول(باز به قول ایشان جیری فولویل) همان رهبر سر سپرده جریان مسیحیت صهیونیستی که یک سال از توهین جسورانه و گستاخانه اش به ساحت مقدس رسول اعظم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله نمی گذرد. همو که به واسطه خوش خدمتی های بسیارش هدایای قابل توجهی از دولت نامشروع اسرایل گرفته است.تفصیل این مطلب را برای نمونه در کتاب های یدالله و تدارک جنگ بزرگ(پیشگویی و سیاست که آقای رضوانی آن را خبر و سیاست ترجمه کرده اند) نوشته خانم گریس هالسل به عنوان یکی از شاهدان عینی می توانید مطالعه نمایید.

اگر استناد به صحبت های امثال صدام و بن لادن به عنوان رهبران کشورهای اسلامی می تواند مبنای دینی شمردن یک مطلب قرار گیرد استناد به گفتار و کردار ریگان , بوش و کلینتون در این مقاله یک استنتاج معقول و مقبول بوده است.

3-1-2- نگارنده در ابتدای کلام محل وقوع آرمگدون را در فلسطین اشغالی معرفی می کند و در بخش دوم با استناد به روایتی محل وقوع قرقیسیا را در کرانه رود فرات. با این حال چند مرتبه در طول نوشته این دو واقعه را یکی می داند؛ که این امر تنها در حالتی صحیح است که در آخر الزمان مسیر رود فرات تغییر کرده و از بیت المقدس و حوالی آن بگذرد!

2-2- ادعاهای بی اساس و معکوس

1-2-2- مولف در جایی از مقاله اش می گوید:

کلمه آرمگدون نزد اهل کتاب از معروفیت خاصی برخوردار است؛ زیرا [این لفظ] در کتب مقدس و مباحث علمای اهل کتاب به طور وفور به کاررفته است.    

از اشکال نگارشی عبارت که بگذریم بر همه اهل فن واضح و مبرهن است که این کلمه و یا به عبارت بهتر واژه هرمجدون تنها و تنها یک بار آن هم در عهد جدید و ضمن مکاشفات یوحنا به کاررفته است. حال منظور از به طور وفور در کتب(!!) مقدس یعنی چه بماند.

2-2-2- بر خلاف آنچه مولف ادعا کرده تنها یک فرقه از مسیحیان که همان راست مسیحی هستند و نه همه آنها به واقعه موهوم آرمگدون باور دارند.

3-2-2- نگارنده در جایی می گوید:

و نیز از مجموعه روایات تاریخی استفاده می شود که معرکه آرمگدون و یا به تعبیری اسلامی قرقیسیا یا قرقیسیه جنگی است که به طور حتم اتفاق خواهند افتاد.

اولا؛ فراموش نکنیم که روایت تاریخی به روایتی گفته می شود که گزارش دهنده وقوع یک حادثه در تاریخ و در زمان گذشته باشد؛ حال از این موضوع چطور می توان استقرا کرد و حوادث آینده را پیشگویی نمود بماند.

ثانیا؛ بنا بر روایات متعدد و متواتری که در منابع حدیثی ما آمده حداقل 5 و حد اکثر 10 واقعه و حادثه جزء علائم حتمی ظهور برشمرده شده اند که قدر مسلم آنها این پنج مورد است:

سفیانی , یمانی , صیحه , قتل نفس زکیه,خسف ببدا.

و تا کنون هیچ یک از محدثان قرقیسیا را در زمره نشانه های قطعی ظهور بر نشمرده است و جا دارد از آقای رضوانی سوال کنیم که این قطعیت را از کجا یا چه مطلبی استنتاج کرده اند؟ البته این نکته را لازم است یاد آوری کنیم که با توجه به حتمیت شورش سفیانی و وابستگی قرقیسیا به ماجراهای او احتمال وقوع این جریان را می توانیم بسیار زیاد فرض کنیم و نه صد در صد و در عین حال واقعه آرمگدون با توجه به اوصافی که برای آن برشمرده شده از حیث تعداد نیروها و کشته هایی که در یک منطقه بسیار کوچک جمع گردیده و هلاک می شوند و آن هم با یک نبرد هسته ای، وقوعش به طور جدی در هاله ابهام قرار می گیرد و کاملا مورد تردید است.

4-2-2- در مقاله مذکور آمده که: از مجموعه روایات اسلامی استفاده می شود که بعد از معرکه و جنگ و کشته شدن سفیانی هیچ یهودی پناهگاهی برای   خود نمی یابد و... و سپس چهار روایت در اثبات این مدعا نقل می شود.

1-4-2-2- در کتاب هایی نظیر عصر ظهور نوشته حجه الاسلام علی کورانی و شش ماه پایانی نوشته استاد مجتبی الساده که به طور منظم و دسته بندی شده روایات درباره حوادث ، شخصیت ها و اماکن مهم پیش از ظهور عرضه شده به خوبی می توان مشاهده کرد که سفیانی پس از پیروزی در قرقیسیا بر عراق و عربستان با ظهور حضرت مهدی علیه السلام مواجه می شود و سه ماه پس از این ماجرا در کنار باب اللد شرقی در فلسطین اشغالی با ایشان روبرو شده و پس از مذاکرات بسیار نهایتا با حضرت مهدی علیه السلام درگیر می شود و از سپاه ایشان شکست می خورد.یعنی 8 ماه پس از واقعه قرقیسیا. و عجیب است که آقای رضوانی تمام این روایات را با هم مخلوط کرده و آنچه را که پیش از این دیدیم تولید نموده است.

2-4-2-2- هزیمت ، شکست و نابودی یهود در آخرالزمان یکی از پیشگویی های قرآن کریم است که برای توضیح و تفصیل ماجرای آن روایات متعددی ذیل آیات اولیه سوره اسرا در این رابطه صادر شده و در کتاب هایی مانند تفسیر البرهان و همچنین المحجه فیما نزل فی القائم الحجه علیه السلام تالیف مرحوم علامه بحرانی قابل مطالعه اند. روایات در این رابطه به دو شکل نقل شده اند دسته اول این هزیمت را پیش از ظهور بیان می کنند و دسته دوم پس از ظهور؛ ولی در هردو حالت این یاران (احتمالا ایرانی) حضرت مهدی علیه السلام هستند که چنین توفیقی نصیبشان می شود.

3-4-2-2- متاسفانه سه روایت بعدی صرفا بیان کننده جنگ نهایی و آخرالزمانی اسلام و یهودند و هیچ اشاره ای به قرقیسیا ، سفیانی و امثال آن نکرده اند و معلوم نیست مولف بر جه اساسی آنها را مستمسک کلام خویش قرار داده است.البته همه اینها در حالتی است که ضعف جدی سندهای این سه روایت را در نظر نگرفته و از آن چشم پوشی کنیم.

4-4-2-2- آقای رضوانی در پایان مقاله این روایت را نقل کرده که :

آیین اسلام تا قیامت برپا خواهد بود تا اینکه دوازده خلیفه بر شما مسلمانان حکومت کنند و نیز از آن حضرت شنیدم که افزود:گروه اندکی از مسلمانان کاخ سفید را فتح خواهند کرد؛کاخی که نموداری از کاخ کسری یا خاندان کسری است.

و از این روایت نتیجه گرفته اند که:

دامنه این جنگ به آمریکا هم کشیده خواهد کشید و دامان این نبرد دامان آنان را نیز خواهند سوزاند.

بازهم بدون در نظر گرفتن اشکالات نگارشی عبارت قضاوت درباره آن و کشف رابطه میان مقدم و تالی این استنتاج را به عهده خوانندگان گرامی می گذاریم.

5-4-2-2- یکی از اشتباهات بسیار فاحشی که در مقاله ضعف جدی نوشتار را عیان می سازد ، عباراتی است که از خانم هالسل نقل شده است. اهل تحقیق و مطالعه و همه آنها که تنها برای یک مرتبه یکی از آثار خانم هالسل که به زبان های مختلفی ترجمه شده اند و به دو مورد از آنها پیش از این اشاره کردیم می دانند که : خانم گریس هالسل شخصیتی بوده که در یکی از خانواده های مسیحیان صهیونیست به دنیا آمده و از نزدیک با امام مناسبات آنان آشنا بوده است. وی پس از ورود به کاخ سفید و اشتغال در آنجا و خصوصا پس از دو سفری که با تورهای به اصطلاح زیارتی جری فالول به بیت المقدس سفر می کند به طور جدی و کامل با این جریان آشنا شده و پس از درک و فهم نیات خبیث این خون آشامان در تمام باورهای خود تجدید نظر نموده و با انتشار مقالات و کتب متعدد اقدام به افشا گری می کند. وی در آثار خود همواره چهره یک مخالف را به خود گرفته و منتقدانه این جریان را توصیف می کند. آقای رضوانی از این شخصیت نقل می کند:

- ما مسیحیان ایمان داریم که تاریخ انسانیت در معرکه ای به نام آرمگدون به نهایت خواهد رسید. معرکه ای که در آن .....

- شکی نیست که معرکه آرمگدون جنگی هسته ای خواهد بود و این امری است که مورد مشیت الهی قرار گرفته است.

امید که از این پس شاهد آن باشیم که عزیزانی که قصد دارند در رسانه هایی که مخاطب بسیار دارند مطلبی را بیان یا درج نمایند به طور جدی تر سراغ منابع رفته و با استفاده صرف از یک منبع سست و ضعیف اذهان عمومی را آشفته نساخته و مجعولات دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان را با مفاهیم حقیقی و اصیل مندرج در روایات اسلامی تطبیق ندهند. ان شاء الله.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...