تاریخ : 30 مرداد 1396

ژن غول آسایی کشف شد

گروهی از دانشمندان انگلیسی با بررسی DNA اسکلت یک انسان غول پیکر ایرلندی موفق شدند یک جهش ژنتیکی را کشف کنند که با غول آسایی ارتباط دارد.

به گزارش مهر، غول‌ها تنها در لابه لای کتابهای افسانه‌ای وجود ندارند بلکه دانشمندان مدرسه پزشکی و دندانپزشکی لندن با انجام تحقیقاتی بر روی پدیده غول آسایی یا ژیگانتیسم در ایرلند شمالی دریافتند که غول‌ها نه تنها وجود دارند بلکه از یک بیماری ژنتیکی رنج می‌برند.

نتایج این تحقیقات نشان داد افرادی که از غول آسایی رنج می‌برند دارای یک جهش ژنتیکی هستند که به سبب آن از کودکی یک تومور خوش خیم در هیپوفیز مغز آنها رشد می‌کند. این تومور کوچک که در پایه مغز توسعه می یابد موجب می‌شود که هورمون رشد بیش از حد طبیعی تولید شود.

درصورتی که تومور در سن بزرگسالی توسعه یابد منجر به رشد غیرعادی پیشانی، آرواره، دست‌ها و پاها می‌شود که در این صورت به این بیماری آکرومگالی گفته می‌شود.

این محققان با مشاهده اسکلت یک فرد غول آسا به نام چارلز بارین به دنبال ریشه‌های ژنتیکی و ارثی این بیماری گشتند.

چارلز بارین که همچنین با اسامی غول ایرلند و چارلز او برایان نیز شناخته می‌شود در قرن هجدم می‌زیسته است وی با 2 متر و 54 سانتیمتر قد یک نمونه واقعی از پدیده غول آسایی در زمان خود بوده است.

وی در سن 21 سالگی به لندن آمد و به دلیل متفاوت بودنش شهرت بسیاری کسب کرد و سرانجام یک سال پس از ستاره بودن مرد.

براساس گزارش ایندیپندنت، این دانشمندان با مطالعه بر روی DNA این اسکلت کشف کردند که یک جهش ژنتیکی در غول ایرلند وجود داشته که مشابه جهشی است که در چهار خانواده دیگر اهل ایرلند شمالی دارای افراد مبتلا به ژیگانتیسم نیز دیده شده و احتمالا از هزار و 500 سال قبل شکل گرفته است.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: این مقایسه‌ها بسیار دشوار بود. ما اطلاعات کمی درباره جغرافیای ایرلند شمالی داشتیم اما بعد از اینکه این جهش ژنتیکی در اولین خانواده دیده شد به غول ایرلند فکر کردیم و مطالعات خود را آغاز کردیم. سپس خانواده های دیگر را مورد بررسی قرار دادیم زمانی که به خانواده چهارم رسیدیم قادر بودیم بلافاصله به بیمار مبتلا به غول آسایی بگوییم که خانواده اش ریشه ایرلند شمالی دارند.

تاکنون دانشمندان می دانستند که در اثر تولید بیش از حد هورمون رشد در دوران قبل از بلوغ، ژیگانتیسم و در اثر ترشح زیاد آن در دوران پس از بلوغ آکرومگالی ایجاد می شود اما تاکنون جهش ژنتیکی مرتبط با این پدیده و ریشه های ارثی آن شناسایی نشده بود.

نویسنده : mojarradat | دسته : موجودات ناشناخته ، حیطه فیزیک - غول

خبرگزاری فارس: رویت یک موجود غول پیکر که گفته می شود از نسل موجودات چند میلیون سال پیش می‌باشد به مهم ترین اخبار رسانه ها و جراید مالزی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار فارس از شرق آسیا، اولین بار سه ماه پیش بود که عده ای از روستائیان ساکن جنگل های جوهور در جنوب مالزی و شمال سنگاپور ادعا کردند که موجود غول پیکر انسان نمائی را دیده اند که بیش از سه متر ارتفاع داشته است.

با گذشت زمان اگر چه چند بار این ادعا از سوی روستائیان این منطقه مطرح شد، لیکن پیدا نشدن هیچ آثار و ردی از این موجود این موضوع را مطرح ساخت که نمایش فیلم کینگ کونگ در سینماهای مالزی باعث ایجاد این توهم شده است.

اما در روز 21 فوریه ردپائی از این موجود در منطقه ای به نام کامپونگ ماوی – به دست آمد که بعدها به اصلی ترین بحث روز مالزی تبدیل شد به گونه ای که هر روزه روزنامه ها با درج مصاحبه ها و اظهار نظرهایی از سوی کارشناسان و دانشمندان سراسر جهان به این موضوع می پردازند.

ردپای به دست آمده 5/45 سانتی متر در 36 سانتی متر می باشد که اکنون قالب گچی تهیه شده از آن تحت بررسی متخصصین می باشد.

روستائیانی که این موجود را دیده اند آن را انسان نمایی با قد دو الی سه متر و 60 سانتی بر آورد کرده اند که چشمانی قرمز رنگ داشته و بدنش از موهای قهوه ای پوشیده شده است.

اکنون تیم های متعددی از سوی دولت و مقامات محلی و تیم های متعدد خارجی در حال بررسی این ادعا می باشند.

تیم اصلی که به بررسی این موضوع مشغول است اعلام کرده است که با انجام آزمایش دی ان ای از ردپای به دست آمده این موجود بسیاری از مسایل روشن خواهد شد.

دانشمندان با بررسی ادعاهای شاهدان عینی این موجود را شبیه نوعی انسان نما می دانند که چند میلیون سال پیش نسل آن منقرض شده است.

این جانور که به پاگنده معروف شده است اکنون اشتغال فراوانی در منطقه ایجاد کرده است.

در حال حاضر روزانه تعداد کثیری از جهانگردان به این منطقه می آیند و با استخدام روستائیان به عنوان راهنما به درون جنگل های انبوه می روند تا شانس خود را برای دیدن این موجود بیازمایند.

نظر و دیدگاه نویسنده سایت

آنچه که از کلمه «غول» برداشت می‌شود به چند قسمت تقسیم می‌شود که به مهمترین آنها اشاره می‌شود:

1-نخست اینکه غول بیشتر از طریق داستانها نسل به نسل منتقل شده است تا تجربیات و مشاهدات میدانی.

2-یکی از خصوصیات غول بزرگی اندازه آن است. همانطور که امروزه برای توصیف بزرگی چیزی به آن غول‌پیکر گفته می‌شود.

3-متناسب بودن ابعاده غول به نحوی که قهرمانان تاریخی بتوانند با آنها درگیر شوند. بنابراین هیچگاه مثلا یک غول به اندازه بزرگی یک کوه تصور نشده است.

4-پرانرژی بودن یکی از خصوصیات دیگر غول است.

5-پرخور بودن غول و خصوصا انسان‌خوار بودن غول همیشه مد نظر بوده است.

6-گروگانگیری انسانها توسط غول خصوصاً دختران جوان در افسانه‌ها آمده است. 7-زشت بودن سیمای ظاهری غول همواره مورد تاکید داستانها بوده است.