آتلانتیس " شهر گم شده تاریخ "

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

کاشفین فرانسوی درصدد آشکار سازی و یافتن تمدنی هستند که به زیر آب فرو رفته است، حدس زده میشود که این سرزمین هزاران سال است که محو شده است، ولی حالا یک گروه باستان شناس دریائی مطمئن شده اند که سرانجام شهر افسانه ای آتلانتیس را یافته اند.

در ژوئیه 2004 یک هیئت کاوشگر بنام " دیپ مدوان " رهسپار جزیره اسپارتل شد. این محل با تپه های غوطه ور در اطراف غرب تنگه جبل الطارق واقع است آنها امیدوارند بتوانند مابین 56 تا 200 متری سطح دریا بناهای مخروبه ،دیوارها و ادوات باستانی نظیر ابزارها و سلاح های دستی را بیابند انگیزه اصلی، تعیین مکان غارهایی است که ممکن است مسکونی بوده ، که بعدا قرار است در دومین سفر هیئت اعزامی با استفاده از دوربین های کنترل از راه دور جستجو شود. "نرژوله " یکی از راهبران هیئت اعزامی بود که محل کشتی غرق شده تایتانیک را تعیین کرد. در حالی که "تولوش" وسائل دست سازی را که در این کشتی بود کشف کرد. در دیپ مدوان دو مرد قورباغه ای جای دارند و دوربین های فیلمبرداری در داخل و خارج آن جاسازی شده است و نورافکن های محل های کاملا تاریک و بازوهای ربوت با کنترل از راه دور را روشن می کنند. زیردریایی ها می توانند در اعماق بیش از 1000متر تا 6 ساعت در یک زمان عمل نمایند جستجو توسط باستان شناس فرانسوی " ژاک کولینا ژیرار " از دانشگاه پروانس فرمانده دریایی پل هانری نرژوله وژرژتولوش صورت میگیرد. هدف از این اعزام 15 روزه نقشه برداری و فیلمبرداری محل مورد نظر و جمع‌آوری اشیایی جهت تدارک دومین اعزام هیئت بود. به گفته " نرژوله " ما نمیتوانیم با قطعیت پیش بینی کنیم چه چیزی خواهیم یافت زیرا این امکان از منظر غوطه وری کاملا ناشناخته است.

 پس از آنکه دانشمندان فرانسوی گزارشی درباره تغییر اب و هوا منتشر کردند، کولیناژیرار متقاعد شد که اسپارتل در واقع همان آتلانتیس گمشده است. اخرین عصر یخبندان در حدود 11000 سال قبل به پایان رسید و موجب شد تا یخهای ذوب شده به داخل دریاها سرازیر شود و دریاها تا 130 متر بالا رود و نقاطی که روزی مسکونی بود در آن حال به زیر اب رود.

 نقشه های برجسته ، هفت جزیره را در تنگه جبل الطارق اشکار ساختند که بزرگترین آنها به طور قابل توجهی با نوشته های افلاطون در 360قبل از میلاد منطبق میشود، با بازگشت به آنها ، افلاطون نوشته است که آتلانتیس روی پایه های هرکول های قرار دارد که امروزه آن را تنگه جبل الطارق میشناسند و 9000سال قبل تخریب شده است. اما بخشی از توصیف های افلاطون با بقیه هماهنگی ندارد. جزیره ای به زیر اب رفته تنها 8 *5/3 کیلومتر است در حالی که افلاطون گفته است آتلانتیس بزرگتر از مجموع لیبی و قاره اسیا بوده است

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...