تاریخ : 29 مرداد 1396
زمان : 14:14:16
نظر سنجی
  • جای خالی چه مطلب خاصی را در این وبلاگ احساس می کنید؟

مطالب عادی و روزمره
مطالب بسیار بغرنج و ثقیل الدرک

مشاهده نتایج


موضوعات

منوی کاربری

میهمان گرامی خوش آمدید





آمار وبسایت
  • بازدید امروز : 457 بار
  • بازدید دیروز : 864 بار
  • بازدید ماه : 21715 بار
  • بازدید کل : 558779 بار

  • 1 2 3 4
    تبلیغات
    آخرین ارسال های انجمن
    هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
    رد پای فرازمینی ها در ایران

    مقایسه انسان هایی با لباس هایی سراندرپا با سرهایی بزرگ که شبیه به ماسک های فضانوردان می ماند با نقش یک انسان معمولی.

     

    مواجه شدن با چنین نقش و نگارهایی عجیب و غریب، به انسان های امروزی این پیام را می دهد که دل مشغولی بشر نسبت به موجودات فرا زمینی فقط منحصر به عصر حاضر نبوده ، بلکه از زمان هایی بسیار کهن (هزاره های ماقبل تاریخ) دردورانی که انسان ها حتی تیزکردن سنگ را برای شکار نمی دانسته اند ،  نقش های اسرار آمیزی از آنها بر جای مانده است که بعضاً انسان های امروزی هم از درک و فهم آنها عاجز و متحیرند.

    نقش انسان هایی با ظواهری ملبس و شبیه به فضانوردان امروزی که شکل گام برداشتن های آنها در نقوش نیزهمگون به انسان معمولی نمی ماند، سرهایی بزرگ و تنه هایی کلفت و پاهایی ظاهراً کوتاه. درصورتی که اکثر نقوش انسان های دیگر که بربوم های سنگی حک شده اند، اغلب بدون لباس و درحالت هایی شبیه چندین خط ساده به هم چسبیده هستند که اکثراً مشغول کاری خاص همچون : شکار ، اجرای رقص های آیینی یا کارکرد هایی شبیه به شرایط زندگی محیطی وطبیعی خود هستند.

    در اسطوره های کهن ملل جهان نیزمباحثی در خصوص انسان های فرا زمینی سخنانی به میان آمده است .

    اسطوره ارابه آتشین ، که نشان از آشنایی ذهنی انسان های کهن به ابزار و ساز وکارهای پرواز باشرایط خاص دارد و ما در زیر به توضیح می پردازیم:

      

    یک شئ آیرودینامیک که شباهت نزدیک به سفینه یا رهنورد های فضایی دارد . انسانی با لباسی عجیب و سری بزرگ که شباهت به لباس و کلاهخود فضانوردان دارد.

     

     از طرف دیگر نشان ها و ظواهرنقوش طوری است که آنها نمی توانند ابزار و ادوات معمولی زندگی مردمان آن اعصار باشند ، لذا آنچه که به ذهن متبادر می شود، این است که نقوش یا به وسیله انسان های معمولی آن دوران براساس دیده ها یا شنیده هاشان صورت گرفته یا اینکه این نقوش و علایم توسط انسان هایی از کراتی دیگر با تمدن های موازی به وجود آمده اند.

    نقوش وعلایم از دو زاویه قابل تعمق و بررسی است:

    1- وجود نقش ها و نشان های غیرمتعارف و بعید با زندگی انسان های ادوار کهن :

    الف – وجود نقوش انسان هایی با لباس هایی ظاهراً سراندر پا و یک پارچه که بیشتر به لباس فضانوردان امروزی شباهت دارند.

    ب-  وجود نقوش اشیا و ابزار هایی شبیه سفینه ها و ره نوردهای فضایی امروزی( اجسامی که دارای پایه هایی در زیر ، اغلب نوک تیز و آیرودینامیک) به تعداد قابل توجه که شباهت های زیادی به هم دارند ، اگرچه با فاصله های بعید از هم و طی دوره های مختلف حکاکی شده اند.

    پ- وجود خطوط و علایمی که در تاریخچه پیدایش خطوط کلیه ملل جهان بدیل آنها را نمی یابیم ، بعضی از آنها زیاد تکرار شده اند و بعضی ها منحصربفردند.

    ت-  وجود نقش های متعددی که درهزاران سال پیش حکاکی شده اند لکن از یک شباهت دقیق و ظریف نسبت به یکدیگر برخوردارند، این نقوش در قاره هایی ایجاد شده که عمر کشف بعضی از آنها از پانصد سال فراتر نمی رود و آنقدر این نقوش شبیه یک دیگرند که گویی کار یک هنرمند واحد است، در گذشته های  دور هیچگاه یک انسان عادی قادر به مسافرت و کسب دانش و مهارتی شبیه به هم نبوده و  طوری زندگی می کرده اند که حتی از وجود هم مطلع نبوده اند تا چه رسد به این که از طرح و سبک های  نقوش  یک دیگر با آن جزئیات که بحث شد، کپی برداری و تقلید کنند. برای مثال ، نمونه نقش های کشف شده در ایران (انسان بالدار درتیمره  ) با نمونه های  کشف شده در پارک زرد امریکا (آثاربجا مانده از دوره های کهن ) کوچکترین تفاوتی از نظر جزئیات طرح و حتی شاید پیام  با هم ندارند.

     

    نقوش بزهای کوهی حکاکی شده در آریزونا ، کالیفرنیا و کلرادو امریکا آنقدر از نظر طرح ، اندازه و روح موجود در حکاکی ها با نمونه نقوش حکاکی شده درایران (تیمره ) شبیه به هم هستند که کمتر هنرمندی است که می تواند به راحتی  این نقوش جادویی را ازهم تفکیک کند.

    جالب اینکه نماد شناسان هم موفق شده اند ، پیام های سمبلیک موجود در نقوش هم شکل سنگ نگاره ها را در نقاط مختلف دنیا مورد بررسی وتعمق قرار دهند وبدون اینکه حتی همدیگر را ببینند، از نقوش هم شکل در نقاط مختلف دنیا، به تفاسیر واحدی رسیده اند! انسان از این همه قدمت و این همه بعد مسافت از یکدیگر و پیام های مشترک، جداً دچار بهت و شگفتی می شود!

    همانطور وجود علایم و نشان هایی که نیاز مند داشتن تکنولوژی بسیار دقیق و پیشرفته است، جهت نماها  ، گاه شمار ها، صور فلکی و… حیرت آور را می توان برشمرد .

    وجود گودی های متوالی و موازی که دقیقاً بیان گر جهات جغرافیایی هستند ، بعضاً با قطب نما برابرای می کنند. پرفسور جان براور درحال بررسی نمونه های متعددی از آنها در تیمره ، این دانش و تکنولوژی دقیق از انسان بدوی حیرت آور است!

     

     وجودگودی های متوالی یک تا چند ردیفه : جهت نما هایی هستند که وقتی کنار آنها قطب نما قرار می دهیم، پی به دقت و راز و رمزهای موجود در آنها می بریم . اندازه آنها ازحداقل یک ردیف سه گودی تا حداکثر چهار ردیف سه تا چند گودی کوچک که در جهات مختلف : شرق وغرب ، شمال وجنوب در فواصل زیاد از یکدیگر قراردارند، به تعداد چشم گیر حکاکی شده اند. جالب اینکه در فواصل مشخص همدیگر را تایید می کنند . بیشتر این گودی های کوچک Cup Marks برروی سطوح افقی بوم های صاف حکاکی شده اند.

    به گمان نگارنده ایجاد آنها در زیستگاه های کهن ،نشان از یک علم پیشرفته دارد که برای پی بردن به اسرار نهفته در آنها نیاز به مطالعات گسترده ای است. همین نمونه جهت نماها درنقاط دیگر دنیاهم کشف شده اند،  چه بسا درخیلی جاهای دیگر دنیاهم وجود داشته باشند که بشر موفق به کشف آنها نشده است.

    2- وجود نقوش انسان های بالدار به تعداد زیاد:

    الف –  انسان بالدارشاید نشان از آرزوی پرواز و نقوش فرشتگان برای استمداد باشد.

    اگر ما بپذیریم که انگیزه حکاکان از ایجاد نقوش انسان های بالداراز یک تقدس خاص پیروی کرده اند، این آثار درمکان های مقدس حک می شدند، همچون   hand prints  پنجه های دست که نمادی از یک کارکرد آیینی  است و اغلب در محیط های مقدس ایجاد شده اند. در صورتی که انسان های بالدار اغلب در قلل کوه ها و ارتفاعات حک شده اند ، بنظر نگارنده درایران نقوش انسان های بالدارکارکردی تقدیس گونه نداشته و از رمز و راز دیگری پیروی می کنند.

    ب – انسان بالدارنشان از انسان هایی است که از کرات و سیارات دیگربه زمین آمده اند.

    نقوش انسان های بالدار در نقاط مختلف طی دوره ای یکسان به وجود نیامده اند، بلکه طی دوره های مختلف ایجاد شده اند. حتی بعضی از آنها با اینکه در قاره های مختلف واقع اند دارای شباهت های نزدیک به یک دیگرند. این نشان از آن دارد که در ادوار کهن مختلف نقش آفرینی ها مداومت داشته شاید حداقل تا هزارسال پیش و بعد از آن دوره ما شاهد ایجاد نقش های جدید از انسان های بالدارنیستیم. درصورتی که اگرنقوش مقدس بودند و یا آرزوی پرواز را می رساندند ، می بایست بشکلی تا دوران معاصر نیزادامه پیدا می کردند اما چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. درصورتی که بعضی نقوش مقدس هنوز هم در خیلی جاها در ایران کارکرد خود را حفظ کرده اند.

     

    نقوش انسان های بالدار نیز از سندهای خوبی هستند که شاید انسان هایی از کرات دیگرباتمدن های موازی و پیشرفته تر براین کره خاکی فرود آمده اند و این آثار را از خود به جا گذاشته اند تا امضا وتاییدی بر حضورخود براین کره خاکی بوده باشد.

    شاید در آینده آثار دیگری از آنها در غارها وحتی دفینه ها  کشف شود و ذهنیت و فرضیه ای مبتنی برچنین رخدادی در گذشته های بسیارکهن این کره خاکی مسجل و قطعی شود.

    (این نقوش چه اثر انسان های فرا زمینی باشند چه اثر انسان های زمینی ، وجود شباهت های انکار ناپذیر درآنها، آنهم در دوقاره جدا از هم ، که انسان های حکاک شاید از وجود یک دیگر هم خبر نداشته اند ، این خود سئوال دیگری است که یافتن پاسخ آن ، سهل تر از موضوع نخست نخواهد بود!)

    البته این علایم و نشانه ها و نظریات مترتب برآنها مختص به سنگ نگاره های تیمره نیست بلکه در مورد  سنگ نگاره های ملل دیگر و توسط دیگر محققین مطرح شده است.

     

    برای مثال:

    در نگاره های باستانی امریکا مربوط به دوران کهن ،پیش از کشف این قاره  و به ویژه در آثار باز مانده در کشور پرو، همچنین در نقاشی های باستانی موجود در فرانسه، آفریقای شمالی، ایتالیا و استرالیا تصاویری از انسان وارگانی به چشم می خورد که سرهایشان در کلاه خودهایی مانند فضانوردان قرار دارد.هنر سنگی مردم نازکا در شمال شرقی آمریکای جنوبی حتی از این هم فراتر رفته و در میان آثار به جا مانده از این تمدن کهن مردی با لباس کامل فضایی نشان داده شده است.

     

    “برداشتی مشابه از سنگ نگاره های 12 هزار ساله پرو همچون سنگ نگاره های تیمره “

    درفرهنگ عامیانه در سراسر جهان شرح و تفصیل درباره خدایانی که از آسمان به زمین فرود آمده و مهارت های لازم برای بقای بشر را به وی آموخته اند، فراوان است. در این باب همبستگی های زیادی میان داستانهای کهن عامه ملل گوناگون با مدارک جدید به چشم می خورد که گاه شگفت انگیز به نظر می رسد.

    با استناد به این گونه شواهد، نظریه پردازانی نظیر ((اریک فون دانکین)) پژوهشگر و نوسینده سوئیسی که نخستین کتاب او به نام ((ارابه های خدایان)) در سال 1968 به چاپ رسید توجه فراوانی را به خود جلب کرد. از مدت ها پیش بر این ادعا       بوده اند که در فاصله سالهای 40 هزار تا 500 پیش از میلاد ، زمین به کرات مورد بازدید مسافرانی از فضای میان اختری قرار گرفته است. به اعتقاد فون دانکین آنان بودند که کار نظارت بر بنای اهرام مصر در جیزه را انجام دادند و رویدادهای بی توضیح متعددی که جزو اسرار باستانی محسوب می شوند ، دست داشته اند. (در مورد نحوه ی ساخت اهرام مصر چند فرضیه مبتنی بر دخالت فرا زمینیان همچنان مطرح است اما نظریات علمی تری مبتنی بر شواهد مهندسی نیز ارائه شده اند. “جدیدترین نظریه در این زمینه در شماره آذر ماه امسال دانشمند منتشر شده بود- مجله دانشمند. شماره 532 ، بهمن ماه 86 ” )

    دانکین از سال 1968 به بعد مشغول شرح و بسط این نظریه بوده است و وقایع شگفت انگیزی نظیر پیدایش حلقه های مزارع را که امروز نیز شاهد وقوع آن هستیم،‌به برون زمینیان و رفت وآمد سفاین آنها نسبت می دهد.

    همانطور که نیاکان ما در اعصارکهن بدون اینکه هم دیگر را ببیند ، همچون  هم فکر کرده اند و بدیل اندیشه های خود بر سنگ های سخت هنرآفرینی کرده اند، امروزهم ما بدون اینکه از یافته و برداشت های مترتب از یافته های انسان های ساکن در قاره های دیگر مطلع باشیم، بریافته هایی همگون دست یافته ایم.که باز هم شگفت انگیز و مسحورکننده است. شاید در آینده ای نزدیک علایم و نشان هایی در سنگ نگاره های دیگر نقاط کره زمین کشف شود که تکمیل کننده حلقه های مفقوده امروزما باشند و بدین طریق رازی از اسرار نهفته گذشته این کره خاکی آشکار شود. قطعاً این رخداد دور از انتظار نخواهد بود.

     

     

    شبیه بالگرد نیست؟!

     

    انسان هایی با لباس های خاص  و اشیایی شبیه ماشین های پرنده

     

    انسانی درحال سوار شدن بر سفینه  با لباس های سراتدر پا  و سرهای بزرگ .

     

    یک مجموعه خطوط درهم که شباهت به نقشه های پیچیده امروزی می نماید.

     

    وجود نماد پیچ های حلزونی برفراز بعضی کوه های مشرف به سنگ نگاره های تیمره  با یک شعار جهانی ،حیرت آور است!  زندگی ،  کوچ ومهاجرت، قدرت  ورشدو نمو .

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : اسرار باستان ، ایران
    اسرار تازه ازبزرگ ترین گور باستانی در شمال کشور

     

    کاوش های تیم باستان شناسی تالش در گورستان باستانی که توسط یک گنج یاب روستایی کشف شده است پایان یافت .

    این گورستان زمانی توسط باستان شناسان کشف شد که یک مرد روستایی نزد رییس پایگاه پژوهشی مریان که در حال تحقیق در مناطق مختلف تالش است ، رفت و گفت 12 سال پیش یک گور بزرگ را در کنار جاده یی در نزدیکی یکی از روستاهای مریان پیدا کرده و از آنجا تعداد زیادی اشیای عتیقه به دست آورده و فروخته است .

    گفته های مرد روستایی هیات باستان شناسی را به محل موردنظر کشاند و آنها بلافاصله حفاری های خود را آغاز کردند و سرانجام با یک گور بزرگ از نوع کلان سنگی چهارچینه مواجه شدند که قدمت آن به دوران پیش از هخامنشی می رسد و تاکنون نظیر آن در شمال کشور کشف نشده است .

    مرد روستایی به باستان شناسان گفت : من تاکنون در کشف چند گور و پیدا شدن جام طلای تول تالش نقش داشته ام تا به حال چنین گور عظیمی ندیده ام .

    کشف این گور که 15 متر طول و سه متر و 70 سانتی متر عرض دارد سبب شد تا باستان شناسان به حفاری های خود در آن محدوده ادامه دهند یا به یافته های جدیدی دست پیدا کنند.

    محمدرضا خلعتبری سرپرست پایگاه پژوهشی مریان که مسوولیت تحقیق درباره این گور را به عهده دارد، در این باره می گوید: 12 سال پیش در این منطقه جاده یی احداث و به همین دلیل حدود یک متر از سطح زمین خاکبرداری و همین مساله سبب شده بود تا تعدادی سنگ که متعلق به گور کلان سنگی بوده در کنار جاده رها شود. آن زمان مرد روستایی با مشاهده سنگ ها احتمال داد در آنجا گنجی وجود داشته باشد برای همین شروع به حفاری کرد و یک جام طلا، 12 شمشیر و خنجر مفرغی ، چند رشته دستبند عقیق و دو تبر مفرغی پیدا کرد و آنها را به قیمت 150 هزار تومان فروخت و پس از آن می خواست به حفاری های خود ادامه دهد که دیگر فرصت این کارها را پیدا نکرد و در نهایت بعد از 12 سال راز خود را فاش کرد. وی می افزاید: تحقیقات ما درباره این گور نشان می دهد تمام این منطقه ، محوطه گورستان بوده که به علت احداث جاده بخشی از آن تخریب شده است . خلعتبری در توضیح ویژگی های این گور کلان سنگی می گوید: این گور بزرگترین گور کلان سنگی کشف شده در شمال کشور است و تحقیقات نشان می دهد در آن دو دوره تدفین انجام شده ، یعنی پس از تدفین اول دوباره روی آن خاک ریخته و تدفین دیگری انجام داده اند. ما تا

    کنون حدود سه متر از گور را حفاری کرده و هنوز به خاک بکر نرسیده ایم . از سویی بقایای استخوان های جانوری که برای آذوقه در گور قرار داده شده ، کشف شده است . سرپرست پایگاه پژوهشی مریان ادامه می دهد: هرچند حفار غیرمجاز آثار باستانی به دست آمده را فروخته است اما گفته های وی درباره دستبندهای کشف شده نشان می دهد آنها بی شباهت به دستبندهای دوران هخامنشی نیستند. از سویی یکی از عقیق هایی که توسط این مرد پیدا شده دارای نقش پادشاهی است که بالای تختی نشسته و شخصی پرنده یی را به او می دهد.

    بیژن ذهاب معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی استان گیلان نیز درباره ویژگی های این گور می گوید: این گور یک گور کلان سنگی است بطور کلی گورستان ها از نظر وسعت و نوع معماری و همچنین کوچک یا دسته جمعی بودن و داشتن تاسیسات جانبی با یکدیگر تفاوت هایی دارند و گورهای کلان سنگی گورهای وسیعی هستند که در آنها از سنگ های بزرگ استفاده می شده است .

    وی می افزاید: این گور کلان سنگی همچنین از نوع چهار چینه است که آن نیز مربوط به نوع معماری خاص گور می شود.

    ذهاب ادامه می دهد: کشف آثار تاریخی در منطقه ییلاقات اطراف تالش چندین سال گذشته به صورت مرتب وجود داشته ، از سویی پیدا شدن گورستان های پیش از تاریخ نیز بی سابقه نیست اما این گور دارای وسعت بسیار بزرگی است و درباره ویژگی های کامل آن باید منتظر گزارش مکتوب باستان شناسان ماند.

    معاون فرهنگی میراث فرهنگی استان گیلان درباره تخریب بخشی از گورستان در هنگام احداث جاده و همچنین نحوه کشف گورکلان سنگی می گوید: اکنون بین دستگاه های مختلف هماهنگی خوبی وجود دارد و در عملیات های ساختمانی و راهسازی کارشناسان میراث فرهنگی نیز اعلام نظر می کنند اما این هیات ها در برخی مناطق طبیعتا کمتر است و به همین دلیل نیز چنین اتفاق هایی رخ می دهد و در مجموع کشف آثار باستانی به صورت اتفاقی موضوع بی سابقه یی نیست .

    ذهاب درباره مرد روستایی که گور را پیدا کرده است ، می گوید: او بخاطر حفاری غیرمجاز و فروش آثار باستانی تخلف انجام داده و اگر این موضوع در دادگاه ثابت شود باید به مجازات برسد اما چون در کشف گور با باستان شناسی همکاری کرده دادگاه در مجازات او تخفیف قایل می شود.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : اسرار باستان ، ایران