تاریخ : 30 مرداد 1396
زمان : 03:29:25
نظر سنجی
  • جای خالی چه مطلب خاصی را در این وبلاگ احساس می کنید؟

مطالب عادی و روزمره
مطالب بسیار بغرنج و ثقیل الدرک

مشاهده نتایج


موضوعات

منوی کاربری

میهمان گرامی خوش آمدید





آمار وبسایت
  • بازدید امروز : 165 بار
  • بازدید دیروز : 815 بار
  • بازدید ماه : 22238 بار
  • بازدید کل : 559302 بار

  • 1 2 3 4
    تبلیغات
    آخرین ارسال های انجمن
    هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
    نوزاد مرده در سردخانه بیمارستان زنده شد

    یک نوزاد تازه متولد شده که پزشکان اعلام کرده بودند، مرده است، پس از گذراندن چندین ساعت در سردخانه بیمارستان، زنده شد.

    به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رویترز، این کودک تازه متولد شده که تنها 600 گرم وزن داشت، پس از آن که حدود پنج ساعت درون سردخانه بیمارستان ماند، زنده شد و والدین این کودک که قصد انتقال وی به قبرستان را داشتند، متوجه حرکت محسوس این کودک شدند.

    فیفا مگدوب، مادر 26 ساله این کودک، گفت: من و شوهرم او را از کفنی که به دورش پیچیده بوده، درآوردیم و متوجه حرکت وی شدیم، ابتدا باور نکردیم که او زنده است، سپس او دستان من را گرفت و دیدم که دهانش را باز کرده است.

    پزشکان در همان ساعات اولیه، مرگ این نوزاد دختر را تایید کرده و جسد او را به سردخانه بیمارستان منتقل کردند. مدیر بیمارستان در مورد این واقعه، گفت: این یک مجعزه الهی است.

    پزشکان، این کودک را به قسمت مراقبت‌های ویژه بیمارستان به منظور انجام آزمایشات و درمان‌های بعدی منتقل کردند. پزشکان، علت زنده شدن این نوزاد را دمای پایین سردخانه و تاثیر آن در بدن کودک دانستند.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن
    زنده شدن جسد هنگام کالبدشکافی

    یک مرد ونزوئلایی که پزشکان مرگ او را تایید کرده بودند هنگام کالبدشکافی و با تماس چاقو از جایش بلند شد و زنده شد. کارلوس کامجو 33 ساله در یک تصادف جاده یی به سختی آسیب دید و پزشکان او را مرده تشخیص دادند و شروع به کالبدشکافی او کردند. در حین کالبدشکافی پزشکان وقتی با خونریزی کامجو مواجه شدند، دریافتند که یک جای کار اشتباه بوده است و به سرعت زخم را بخیه کردند.

     

    کامجو به خبرنگاران گفت:«درد چنان تحمل ناپذیر بود که من به هوش آمدم.» همسر داغدار این مرد هنگامی که به سردخانه آمده بود تا جنازه شوهرش را شناسایی کند در کمال حیرت دید او زنده است و از سردخانه خارج شده است. خبرگزاری ها هنوز تایید مقامات بیمارستان در مورد این خبر را دریافت نکرده اند، اما کامجو با روزنامه ها مصاحبه کرد و زخم ها و همین طور مدارکی که او را به سردخانه تحویل داده بودند به آنها نشان داد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن
    زنده شدن متوفی هنگام انتقال به سردخانه

    مدتی پیش مرد میانسالی که در پارک بیسیم فوت کرده بود هنگام انتقال به سردخانه جان دوباره گرفت و زنده شد.

    به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،‌ شامگاه شب گذشته مأموران کلانتری 159بیسیم از کشف جسد یک مرد میانسال داخل پارک بیسیم با خبر شدند. مأموران با حضور در صحنه دریافتند مرد کارتن خوابی فوت کرده به گونه‌ای که از دهان و بینی وی خون سرازیر شده و جسد بی‌جانش در این محل رها شده است.

    اصغرزاده بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران در خصوص این پرونده گفت: با توجه به ظاهر جسد فرضیه وقوع درگیری میان متوفی و مابقی کارتن ‌خواب‌ها درون پارک قوت گرفت.

    وی ادامه داد: با توجه به تأیید مرگ این فرد دستورات لازم برای مشخص شدن علت اصلی فوت به پزشکی قانونی داده شد و در عین حال تحقیق از برخی شاهدان حاضر در پارک نیز آغاز شد.

    اصغرزاده گفت: تحقیقات در حال انجام بود که از پزشکی قانونی اطلاع داده شد متوفی هنگام انتقال به سرد‌خانه جان دوباره گرفته و زنده شده ‌است.

    وی افزود: این اتفاق ابتدا باعث شگفتی تمامی مأموران و پزشک حاضر در صحنه شد اما تحقیقات برای دستگیری ضاربان این فرد ادامه یافت.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن
    آیا معجزه با قانون علیت منافات دارد؟

    افرادی خیال می کنند که آوردن معجزه عقلا امکان ندارد، چون ناقض قانون علیت است، یعنی ما مخیر هستیم بین نفی قانون علیت و پذیرفتن معجزه و یا نفی معجزه و پذیرفتن قانون علیت و امر دایر بین این دو کار است. اینها می گویند اگر ما قانون علیت را بپذیریم معنایش صدور هر معلولی از علت خاص خودش می باشد. حرارت از آتش صادر می شود، از این جهت معنی ندارد بگوئیم حرارت از یخ تولید می گردد. همین طور روئیدن گیاه پیدایش حیات، زنده شدن انسان، مردن و مریض شدن و شفا یافتن او همه اینها معلولاتی است که علل خاصی دارند، اگر چیزی برخلاف این جریان علّی و معلولی صورت گیرد معنایش نپذیرفتن قانون علیت می باشد.

    در این جا جوابهای ساده ای داده شده که قابل طرح کردن نیست، یکی همان قول به استثنا است که در زیر آمده است.

    عده ای می گویند معجزه استثنا در قانون علیت است، در تمام موارد قانون علیت حاکم است جز در موارد نادر که یکی از آنها معجزه می باشد. قانون کلی علیت در مورد معجزه استثنا خورده و نقض شده. این کلام تمام نیست، زیرا که قانون علیت یک قانون عقلی است و استثنا بردار نیست.

    پس تقریر اشکال این است که این طور که شما معجزه را تبیین کردید باید قانون علیت نقض شود و نقض قانون علیت مساوی است با عدم اعتبارش. اگر یک جا استثنا پیدا کرد معلوم می شود، علّت و معلولی در کار نیست.

    در جواب از سؤال می گوییم قانون علیت به قوّت خود باقی است و استثنا بردار نیست و معجزه هم واقعیتی است که هیچ گونه منافاتی با قانون علیت ندارد.

    هر معلولی علتی می خواهد که قدر متیقن آن علت فاعلی است و این قانون به هیچ وجه قابل نقض نیست، یک معنی بدیهی است که اگر چیزی وجودش از خودش نیست ناچار از غیر است. آن غیر باید وجود به این افاضه نماید. ولی این معنایش آن نیست که معلولها همیشه از عوامل عادی شناخته شده، صادر می شوند، بلکه این قانون همین اندازه اقتضا می کند که ما برای هر معلولی، عللی قائل شویم و از همین راه است که ما از وجود کل جهان به وجود خدا پی می بریم، علیت خدا برای این است که جهان معلول است. وجودش فقیر است و بدون علت نمی شود ـ اگر ما پذیرفتیم که بهبود یافتن مریض همیشه از راه خوردن دارو حاصل نمی شود. بلکه راه دیگری هم هست، این نقض قانون علیت نیست و بدل شدن یک جسم بی جان مثل عصای حضرت موسی به یک جسم جاندار یک راه طبیعی دارد و آن این است که باید حیوان آن را بخورد و در بدن حیوان هضم شود و به صورت نطفه یا تخم در آید و سپس به موجود جانداری تبدیل شود و یا تبدیل به خاک شده و بعد از مدتی به صورت علف غذای حیوانی شده به جاندار تبدیل شود. حال اگر راه دیگری هم باشد که با پیمودن آن ممکن است موجود بی جان تبدیل به جاندار شود، در این صورت قانون علیت ما نقض نشده بلکه علت جدیدی کشف شده است.

    وقتی که می گوییم پیامبری مرده ای را زنده کرد. یعنی خدا یک قدرتی به او داده بود که به اذن او این قدرت را به کار گرفت. این قدرت علت بود، زیرا در پیدایش یک پدیده ای در زنده شدن مرده ای و در شفا یافتن مریضی، مؤثر بود. کار پیامبر به کار گرفتن یک قوة نفسانی است که خداوند متعال به او مرحمت کرده است ولی قابل تعلیم و تعلیم نیست ودیگران نمی توانند به آن دست یابند، ولی به هر حال علت است. پس حاصل جواب این شد که پذیرفتن معجزه ناقض بودن قانون علیت نیست، بلکه پذیرفتن علتی است برای پدید آمدن امری، اما، نه از سنخ علل مادی، بلکه علتی است معنوی که به موهبت پروردگار متعال در نفس پیامبر تحقق پیدا می کند و قابل تعلیم و تعلم هم نیست.[1]

    اگر مرده ای به طور اعجاز زنده می شود، آن هم حساب و قانونی دارد. اگر فرزندی همچون حضرت عیسی بن مریم ـ علیه السلام ـ بدون پدر متولد می شود، برخلاف سنت الهی و قانون آفرینش نیست، اشکال کار این است که بشر تمام سنت ها و قوانین حاکم بر جهان هستی را نمی شناسد. در بسیاری از موارد، آن چه را که به عنوان قانون و سنت الهی می شناسد قشر قانون است، نه قانون واقعی. مثلاً ما خیال می کنیم متولد شدن انسان زنده همواره متوقف بر ازدواج دو نفر می باشد، درحالی که این هم قشر سنت است، نه خود سنت. آفرینش حضرت عیسی بدون پدر قشر سنت را برهم زده است؛ نه خود آن را. این که قانون و مقررات نظام عالم آفرینش تخلف ناپذیر است سخنی است و این که آیا قوانینی که ما شناخته ایم، قانون های واقعی جهان است یا قشری از قانون سخنی دیگر است. معنای معجزه بی قانون بودن نیست. وقتی با اراده پیغمبر و یا امامی کار خارق العاده ای صورت می گیرد، شرایط عوض می شود یعنی یک روح پاک و نیرومند متصل به قدرت لایزال الهی شرایط را تغییر می دهد و قانون دیگری حکمفرما می شود، ممکن است از وسائل عادی و راه های شناخته شده نباشد که در معجزه حتما این گونه است.[2]

    استاد علامه طباطبایی می فرمایند: قرآن قانون علیت عامه را تصدیق می نماید و بعد از بحث مفصل می فرمایند: اصل معجزات از اموری است که حتما جریان عادی طبیعت هم آن را انکار نمی کند، مثلاً زنده شدن مرده یا تبدیل صورت به صورت دیگر و تبدیل راحتی به بلا و بلا به راحتی، که مرتباً در عالم طبیعت صورت می گیرد، فرقی که میان معجزه و وضع عادی طبیعت وجود دارد، امور عادی معلول اسباب مخصوص و در شرایط خاصی صورت می گیرد، ولی در معجزه اسباب عادی دیده نمی شود، مثلاً از نظر جریان طبیعی مانعی ندارد که عصا تبدیل به اژدها شود، ولی نیاز به سلسله طولانی از علل دارد و به تدریج صورت می گیرد، ولی در معجزه آنی و نوری است و توسط علل غیبی به وجود می آید و خواست خداوند تمام آن علتها را را در آن واحد به کار می اندازد.[3]

    از مطالبی که از أعلام فن و بزرگان نقل شد به این نتیجه می رسیم که معجزه با قانون علیت منافات ندارد، چون ما تمام سنت ها و قوانین حاکم بر جهان هستی را نمی شناسیم و تنها سر و کار ما با قوانین عادی جهان و اموری که قابل تجربه اند می باشد، خیال می کنیم در معجزه قانون علیت نقض شده، در صورتی که در معجزه شرایط عوض می شود و قانون دیگری حاکم می گردد.

    وقتی می خواهد معجزه ای صورت گیرد آن شیء طبیعی که وسیله معجزه است قیافه ماورای طبیعی خود را نشان می دهد، مثال عصای حضرت موسی که در این روی طبیعت همان چوب خشک است ولی در آن رویه ماورای طبیعی اش اژدها است بیننده صورت ماورای این عالم را مشاهده می نماید.[4]

    -------------

    [1]. مصباح یزدی، محمدتقی، معارف قرآن راه و راهنماشناسی، قم، انتشارات آموزشی امام خمینی، چاپ دوم، ج4، ص62ـ63؛ طباطبایی، سید محمد حسین، بررسی های اسلامی، ص273، مقاله ای در معجزه.

    [2] . مطهری، مرتضی، عدل الهی، تهران، انتشارات حسینیه ارشاد، 1349ش، ص62؛ مطهری، نبوت، مباحث انجمن اسلامی پزشکان، قم، انتشارات صدرا، 1380ش.

    [3] . طباطبایی، سید محمد حسین، المیزان، ترجمه آیت الله مکارم شیرازی، ج1، ص92؛ جوادی آملی، عبدالله، قرآن در قرآن (تفسیر موضوعی)، قم، نشر اسراء، چاپ دوم، 1378ش، ص91.

    [4] . جعفری، محمد تقی، شرح مثنوی، تهران، شرکت سهامی انتشار، ج10، ص135.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن
    موارد تاریخی

    خواب اصحاب کهف

    قرآن کریم بعد از ذکر داستان شگفت انگیز اصحاب کهف که حاوی نکته‌های آموزنده فراوانی است می فرماید: «و کَذلِکَ اَعثَرنا عَلَیهِم لِیعلَموا انَّ وَعَد اللّه حقٌ و اَنَّ الساعه آتیةٌ لا رَیبَ فیها؛ بدین سان مردم را بر ایشان آگاه ساختیم تا بدانند که وعده خدا راست است و قیامت خواهد آمد و جای شکی در آن نسیت» (سوره کهف/21 ) بی شک اطلاع از چنین حادثه عجیبی که عده ای در طول چند قرن خواب باشند سپس بیدار شوند تاثیر خاصی در توجه انسان نسبت به زنده شدن دوباره خواهد داشت، زیرا هر خواب رفتنی شبیه مردن است. (النوم اخ الموت) و هر بیدار شدنی شبیه زنده شدن پس از مرگ.

    لیکن در خواب‌های عادی ، اعمال زیستی بدن بطور طبیعی ادامه می‌یابد و بازگشت روح ، تعجبی را بر نمی‌انگیزد اما بدنی که سیصد سال از مواد غذایی استفاده نکند می‌بایست فاسد شد و از بین می‌رفت. پس چنین حادثه خارق‌العاده‌ای می‌تواند توجه انسان را به ماورای نظام عادی جلب کند و بفهمد که بازگشت روح به بدن همیشه نیاز به فراهم بودن شرایط ندارد.‌

    زنده شدن حیوانات

    قرآن کریم همچنین به زنده شدن غیر عادی چند حیوان اشاره می‌کند که از جمله آنها زنده شدن چهار مرغ به دست حضرت ابراهیم علیه‌السلام‌ است و داستان آن در آیه 260 سوره بقره بطور مفصل بیان شده است. هنگامی که زنده شدن حیوانی پس از متلاشی شدن اعضای بدنش و مخلوط شدن با اعضای بدن حیوان مرده دیگری ممکن باشد پس زنده شدن انسان هم ناممکن نخواهد بود.

    زنده شدن بعضی از انسانها در همین دنیا

    مهمتر از همه نمونه‌ها ، زنده شدن بعضی از انسانها در همین جهان است که قرآن کریم چند نمونه از آن را یارآور می‌شود :

    از جمله داستانی یکی از انبیای بنی اسرائیل است که در سفری عبورش به مردمی می‌افتد که هلاک و متلاشی بودند و ناگهان به ذهنش خطور کرد که چگونه این مردم دوباره زنده خواهند شد! خداوند متعال جان او را گرفت و بعد از یکصد سال دوباره زنده‌اش ساخت و به وی فرمود : چه مدت در این مکان توقف کرده‌ای؟ او که گویا از خوابی برخاسته است گفت : یک روز یا بخشی از روز . خطاب شد بلکه تو یکصد سال در اینجا مانده‌ای. ( بقره _ 259)

    مورد دیگر ، داستان گروهی از بنی اسرائیل است که به حضرت موسی گفتند : ما تا خدا را آشکارا نبینیم هرگز ایمان نخواهیم آورد! و خدای متعال با صاعقه‌ای آنان را هلاک کرد و سپس به درخواست حضرت موسی علیه‌السلام آنان را زنده ساخت. (بقره _ 55 ، 56)

    و نیز زنده شدن یکی از بنی اسرائیل که در زمان حضرت موسی علیه‌السلام به قتل رسیده بود بوسیله زدن پاره‌ای از پیکر یک گاو ذبح شده به او که داستان آن در سوره بقره ذکر شده و در ذیل آن آمده است: «کَذلِکَ یُحیی الله الموتی و یُریکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَعقِلون» ؛ بدین سان خدا مردگان را زنده می‌کند و نشانه‌هایش را به شما می‌نمایاند باشد که با خود دریابید.»

    همچنین زنده شدن بعضی از مردگان به اعجاز حضرت عیسی علیه‌السلام را می‌توان نشانه‌ای بر زنده شدن دوباره قلمداد کرد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن
    زنده شدن ناگهانی جسد در هنگام تشریح!!

    سرویس حوادث هفت گردون:یک مرده ونزوئلایی بر اثر شدت درد ناشی از تشریح زنده شد.

    هفت گردون به نقل از عرب آن لاین افزود:کارلوس کامیگوی 33 ساله که بر اثر تصادف در بزرگراهی جان باخته بود، هنگام تشریح جنازه اش زنده شد.

    کامیگو گفت: به دلیل آن که درد بخیه زدن زیاد بود از خواب بیدار شدم.

    همسر این مرده بیدار که برای تشخیص هویت شوهرش در عملیات تشریح حاضر شده بود ، از شدت شادی بیهوش شد.

    این مرد خوش شانس ونزوئلایی در حال حاضر تیتر یک تمام رسانه های محلی این کشور است.

    پزشکان هنگام تشریح متوجه شدند از جنازه خون جاری شده و برای ممانعت از خونریزی شروع به بخیه زدن زدن کردند.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن
    زنده شدن مرده بعد از 26 دقیقه

    یک مرد عربستانی بعد از اینکه به اغما فرو رفت و مرگ او اعلام شد، دوباره به زندگی بازگشت.

    به گزارش روزنامه الرای، سخنگوی بیمارستان نظامی ملک عبدالعزیز در تبوک اعلام کرد: این دومین باری است که چنین موردی در این مرکز رخ می دهد.

    این مرد به خاطرتنگی نفس به بیمارستان انتقال داده شده بود. او زمانی که به بخش اورژانس انتقال داده شد، به اغما فرورفت. پزشکان به او تنفس مصنوعی می‌دادند تا قلبش را دوباره به تپش وادارند، اما او فوت کرد.

    این مرد 26 دقیقه بعد از اینکه به اغما رفته و مرگش اعلام شده، بیدار شد و با خانواده و بستگان خود که خبر فوتش را از مسئولان بیمارستان دریافت کرده بودند، مواجه شده است.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن
    زنده شدن مرده در تابوت

    راننده ای درکرواسی که بعد از تصادف بی هوش شده بود وقتی چشم باز کرد خود را درون تابوتی که در آن باز بود یافت.

    راننده ای درکرواسی که بعد از تصادف بی هوش شده بود وقتی چشم باز کرد خود را درون تابوتی که در آن باز بود یافت. به گزارش آنانووا ، رودوسلاو پاکراجاک 30 ساله بعد از یک تصادف رانندگی از شیشه جلوی اتومبیل به بیرون پرت شده بود و در اثر ضربه ای که به سرش وارد شد از هوش رفته بود ، دقیقا در زمان مراسم خاکسپاری خود و وقتی در تابوتش باز بود، به هوش آمد.

    به گفته افراد در مراسم خاکسپاری، این مرد به زندگی بازگشته که به علت ماندن در سرد خانه به شدت احساس سرما می کرد بعد از به هوش آمدن می لرزید و خیلی ترسیده بود و واقعا نمی دانست آیا مرده است یا زنده.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن
    زنده شدن پدربزرگ 97 ساله پس از سه روز

    نیروهای پلیس آمستردام پدربزرگ 97 ساله‌ای که سه روز پیش با حضور خانواده‌اش دفن شده بود را زنده از تابوت بیرون آوردند.

     به نقل از کی‌اس‌ال نیوز، پزشکان بیمارستان رایال آمستردام سه روز پیش برگه تائیدیه مرگ جرالد رازل را امضا و جسد وی را برای انجام مراسم دفن و کفن راهی قبرستان مرکزی این شهر کرده بوده‌اند و وی به خاک سپرده شده بوده است.

    زمانی که سومین روز درگذشت این پدربزرگ نوه 17ساله‌اش برای گذاشتن گل به بالای سنگ قبرش می‌رود، صدای کمک خواستن پدربزرگ را می‌شنود و خانواده‌اش را از زنده بودن جرالد باخبر می‌کند.

    نیروهای پلیس آمستردام پس از حضور در بالای سر قبر پدربزرگ صدای ناله‌های وی را می‌شنوند و بلافاصله زمین را کنده و تابوت جرالد را بیرون می‌آورند.

    پزشکان بیمارستان رایال آمستردام با بی‌سابقه خواندن این اتفاق اعلام کرده‌اند قلب جرالد بر اثر سکته قلبی دچار ایست شده بوده و بی‌شک چند روز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری دوباره به کار افتاده است.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن
    پیاله من و پیاله یار – مقدمه‌ای از نویسنده

    خواب اصحاب کهف

    قرآن کریم بعد از ذکر داستان شگفت انگیز اصحاب کهف که حاوی نکته‌های آموزنده فراوانی است می فرماید: «و کَذلِکَ اَعثَرنا عَلَیهِم لِیعلَموا انَّ وَعَد اللّه حقٌ و اَنَّ الساعه آتیةٌ لا رَیبَ فیها؛ بدین سان مردم را بر ایشان آگاه ساختیم تا بدانند که وعده خدا راست است و قیامت خواهد آمد و جای شکی در آن نسیت» (سوره کهف/21 ) بی شک اطلاع از چنین حادثه عجیبی که عده ای در طول چند قرن خواب باشند سپس بیدار شوند تاثیر خاصی در توجه انسان نسبت به زنده شدن دوباره خواهد داشت، زیرا هر خواب رفتنی شبیه مردن است. (النوم اخ الموت) و هر بیدار شدنی شبیه زنده شدن پس از مرگ.

    لیکن در خواب‌های عادی ، اعمال زیستی بدن بطور طبیعی ادامه می‌یابد و بازگشت روح ، تعجبی را بر نمی‌انگیزد اما بدنی که سیصد سال از مواد غذایی استفاده نکند می‌بایست فاسد شد و از بین می‌رفت. پس چنین حادثه خارق‌العاده‌ای می‌تواند توجه انسان را به ماورای نظام عادی جلب کند و بفهمد که بازگشت روح به بدن همیشه نیاز به فراهم بودن شرایط ندارد.‌

    زنده شدن حیوانات

    قرآن کریم همچنین به زنده شدن غیر عادی چند حیوان اشاره می‌کند که از جمله آنها زنده شدن چهار مرغ به دست حضرت ابراهیم علیه‌السلام‌ است و داستان آن در آیه 260 سوره بقره بطور مفصل بیان شده است. هنگامی که زنده شدن حیوانی پس از متلاشی شدن اعضای بدنش و مخلوط شدن با اعضای بدن حیوان مرده دیگری ممکن باشد پس زنده شدن انسان هم ناممکن نخواهد بود.

    زنده شدن بعضی از انسانها در همین دنیا

    مهمتر از همه نمونه‌ها ، زنده شدن بعضی از انسانها در همین جهان است که قرآن کریم چند نمونه از آن را یارآور می‌شود :

    از جمله داستانی یکی از انبیای بنی اسرائیل است که در سفری عبورش به مردمی می‌افتد که هلاک و متلاشی بودند و ناگهان به ذهنش خطور کرد که چگونه این مردم دوباره زنده خواهند شد! خداوند متعال جان او را گرفت و بعد از یکصد سال دوباره زنده‌اش ساخت و به وی فرمود : چه مدت در این مکان توقف کرده‌ای؟ او که گویا از خوابی برخاسته است گفت : یک روز یا بخشی از روز . خطاب شد بلکه تو یکصد سال در اینجا مانده‌ای. ( بقره _ 259)

    مورد دیگر ، داستان گروهی از بنی اسرائیل است که به حضرت موسی گفتند : ما تا خدا را آشکارا نبینیم هرگز ایمان نخواهیم آورد! و خدای متعال با صاعقه‌ای آنان را هلاک کرد و سپس به درخواست حضرت موسی علیه‌السلام آنان را زنده ساخت. (بقره _ 55 ، 56)

    و نیز زنده شدن یکی از بنی اسرائیل که در زمان حضرت موسی علیه‌السلام به قتل رسیده بود بوسیله زدن پاره‌ای از پیکر یک گاو ذبح شده به او که داستان آن در سوره بقره ذکر شده و در ذیل آن آمده است: «کَذلِکَ یُحیی الله الموتی و یُریکُم آیاتِهِ لَعَلَّکُم تَعقِلون» ؛ بدین سان خدا مردگان را زنده می‌کند و نشانه‌هایش را به شما می‌نمایاند باشد که با خود دریابید.»

    همچنین زنده شدن بعضی از مردگان به اعجاز حضرت عیسی علیه‌السلام را می‌توان نشانه‌ای بر زنده شدن دوباره قلمداد کرد.

    شاید از بین هر یک میلیون نفر هم به سختی بتوان کسی را یافت که از مرگ عزیزش متأثر نشود. براستی مرگ دریچه‌ای است رمزآمیز و وهم‌آلود که اطلاعات ما در باره آن ممکن است بیشتر تابع احساسات و شاید باورهای نادرست باشد.

    اما اینکه در این وادی حقایقی است نهفته انکارناپذیر است. یکی از آن حقایق از دیدگاه من آن است که پیاله یار و پیاله من بسیار فرق دارد و آنچه برای ما نهایت عجز و درماندگی است و آن را در قالب از دست دادن کسی می‌بینیم، برای یار «خداوند» در نهایت آسانی و سهولت است و آنچه را که ما در مورد زنده شدن یک مرده به عنوان «بزرگترین معجزه» می‌پنداریم، تنها گوشه‌ای از قدرتهای خداوند است که مسلماً اعمال آن از طرف خداوند چیزی از خداوندی او نمی‌کاهد و بلکه شاید باعث شود که ناباوران به سمت باور بیایند.

    اصولاً اگر به درستی بنگریم برای خداوندی که در زمان قیامت همه مرده‌ها را زنده خواهد کرد، زنده کردن یک یا چند نفر مطور مستقیم یا توسط «عیسی مسیح» هیچ زحمتی نیست بلکه این معجزات فقط برای ایمان آوردن انسانها است و بس و زنگ خطری است برای ناباورانی که فکر می‌کنند مرگ پایان راه است و حساب و کتابی در راه نیست.

    نکته دیگر واکنش مردمی است که به این گونه افراد  با محبت و توجه زیادی می‌نگرند. مگر باید معجزه‌ای شود که انسانها به هم محبت کنند. مگر من (به طور مثال و نوعی) باید بمیرم و زنده شوم تا قدر مرا بدانید. بیایید تا زمانی که انسانها زنده هستند قدر آنها را بدانیم و آن را فرصتی بدانیم مغتنم برای ابراز محبت.

    نکته آخر اینکه انسان هنوز در راه پیشرفت و آزمون و خطاست و بسیاری از کسانی که توسط پزشکان مرده اعلام شده بودند، بر اثر کاهش بسیار زیاد آثار حیاتی بوده و در حقیقت نمرده بودند.

    باشد که دیگر هرگز خداوند را با خود مقایسه نکنیم و هیچ چیزی را از درگاه او محال ندانیم. زیرا خداوند بسیار زیبا می‌فرماید: «من می‌گویم پس می‌شود»

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، زنده شدن