تاریخ : 29 مرداد 1396
زمان : 14:20:08
نظر سنجی
  • جای خالی چه مطلب خاصی را در این وبلاگ احساس می کنید؟

مطالب عادی و روزمره
مطالب بسیار بغرنج و ثقیل الدرک

مشاهده نتایج


موضوعات

منوی کاربری

میهمان گرامی خوش آمدید





آمار وبسایت
  • بازدید امروز : 491 بار
  • بازدید دیروز : 864 بار
  • بازدید ماه : 21749 بار
  • بازدید کل : 558813 بار

  • 1 2 3 4
    تبلیغات
    آخرین ارسال های انجمن
    هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
    مؤخره نویسنده وبلاگ

     

    تقریبا مفصل و جامع در باره نمادها صحبت کردیم. اما نمادها در تمامی اذهان دارای معنی صددرصد مشابه نیست. بسیاری افراد در مقابل نمادهای یکسان دچار احساسات و برداشتهای مختلف می شوند. به طور مثال نویسنده وبلاگ گل رز سفید را بر تمامی گل ها ترجیح می دهد و در نظر وی زیباترین گل است.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل
    خصوصیات متولدین ماه های مختلف

    فروردین:

    سمبل : قوچ - عنصر: آتش - سیاره : مریخ - عضو آسیب پذیر :سر - روز اقبال : سه شنبه - اعداد شانس : 6 ، 9 - سنگ خوش یمن: الماس - رنگ : قرمز

    فروردینی ها در پی عشق آتشین و پر شورترین عشق ممکن اند. او خود به خود جنس مخالف را جذب می‌کند . لذتهای جسمانی برای او بسیار اهمیت دارد و گاه احساس مالکیت شدیدی نسبت به معشوق خود را دارد.

     

    اردیبهشت:

    سمبل : گاو نر - عنصر : خاک - سیاره : ناهید - عضو آسیب پذیر : گردن - روز اقبال : جمعه - اعداد شانس : 4و6 - سنگ خوش یمن : زمرد سبز - رنگ : آبی روشن - گل : خشخاش - حیوان : گاو

    جذاب است و عشقش تا حدی نفسانی.برای او عشق اهمیت زیادی دارد و اگر عاشق شود عاشقی فداکار خواهد بودمعمولا صبر میکند ابتدا طرف مقابل تعهد خود را ثابت کند و سپس خود را در این تعهد شریک میکند

     

    خرداد

    سمبل : دو قلوها - عنصر : هوا - سیاره : عطارد - عضو آسیب پذیر : دست و شانه - روز اقبال :چهارشنبه - اعداد شانس : 5و9 - سنگ خوش یمن : عقیق - رنگ : زرد - گل : زنبق - حیوان : پروانه

    چه راحت میتوان عاشق او شد. جذابیت و شیرینی کلام او به خوبی بر این مدعاست.او عاشق شادی و خوش بودن است و اگر نتوانی او را شاد کنی جذابیت خود را از دست می‌دهی.

     

    تیر

    سمبل : خرچنگ - عنصر : آب - سیاره : ماه - عضو آسیب پذیر : سینه و شکم - روز اقبال : دوشنبه - اعداد شانس :3و7 - سنگ خوش یمن : مروارید - رنگ : نقره ایی - حیوان : حیوانات صدفدار

    او مانند سیاره خود ، ماه در حال تغییر است اگر به او اطمینان کامل نداشته باشی هرگز رابطه ی عاشقانه با او نخواهید داشت. او از عشق ورزیدن لذت می برد و در عوض میخواد آن را دریافت کند.

     

    مرداد

    سمبل : شیر - عنصر :آتش - سیاره : خورشید -  عضو آسیب پذیر : قلب و پشت بدن - روز اقبال : یکشنبه - اعداد شانس : 8و9 - سنگ خوش یمن : یاقوت - رنگ : زرد - گل : آفتابگردان - حیوان : گربه سانان.

    عاشق عاشق شدن است و معشوق خود را غرق هدایای خود می کند. تلاش می کند تا رابطه ی عاشقانه بی‌نقصی را خلق کند.

     

    شهریور

    سمبل : باکره - عنصر : خاک - سیاره : عطارد - عضو آسیب پذیر : سیستم عصبی - روز اقبال : چهارشنبه - اعداد شانس : 3و5 - سنگ خوش یمن : یاقئت کبود - رنگ : سبز - گل : بنفشه - حیوان : سگ کوچک – گربه.

    می‌تواند چنان تودار باشد که به نظر برسد که از برخورد با دیگران منع شده .ولی آن گاه که به عشق واقعی خود دست پیدا کند دیگر این ویژگی او را نخواهید دید.برای چنین انسان فدکارومهربان تحمل سختی بسیار با ارزش است. او به آسانی در عشق گول نمی خورد چون می داند در پی چیست.

     

    مهر

    سمبل : ترازو - عنصر : هوا - سیاره : ونوس - عضو آسیب پذیر : کمر و کلیه‌ها - روز اقبال : جمعه - اعداد شانس : 6و9 - سنگ خوش یمن : الماس - رنگ : آبی و بنفش - گل : سرخ - حیوان : خزندگان.

    او می تواند دوست خوب و میزبانی عالی باشد او در سیاست دومی ندارد.

     

    آبان

    سمبل : عقرب - عنصر : آب - سیاره : پلوتون - روز اقبال : سه شنبه - اعداد شانس : 2و4 - سنگ خوش یمن : یاقوت زرد - رنگ : قرمز - حیوان : حشرات

    مرموز است ولی میتواند عاشق باشد.از حمایت دیگران لذت می برد. او می تواند حسود و تودار باشد.با کسی که حس کند قابل اطمینان است، کنار می آید

     

    آذر

    سمبل : کمان دار - عنصر : آتش - سیاره : ژوپیتر - عضو آسیب پذیر : کبد - روز اقبال : پنج شنبه - اعداد شانس : 5و7 - سنگ خوش یمن : فیروزه - رنگ : ارغوانی - گل : نرگس - حیوان : اسب.

    اگر شخص مورد علاقه اش را پیدا کند وفادار است.مشکل اینجاست که خواسته‌اش را بیان نمی کند و صبر میکند تا خودتان حدس بزنید.

     

    دی

    سمبل : بز - عنصر سمبل : بز - عنصر : خاک - سیاره : زحل - عضو آسیب پذیر : زانو- استخوان - روز اقبال : شنبه - اعداد شانس :8و9 - سنگ خوش یمن : عقیق رنگارنگ - رنگ : سیاه و قهوه ایی.

    عجله ایی در عشق ندارد.نه به سرعت عاشق می شود نه به سادگی راز دل خود را می گوید او همواره در حرکت است ولی نمی داند چرا.فقط می داند باید موفق شود اگر فکر میکنید می توانید او را از رسیدن به هدفش باز دارید و به سمت خود جذب کنید سخت در اشتباهید.

     

    بهمن

    سمبل : آب گیر - عنصر : هوا - سیاره : زهره - عضو آسیب پذیر : مچ و ساق پاها - روز اقبال : چهارشنبه - اعداد شانس : 1و7 - سنگ خوش یمن : یاقوت ارغوانی - رنگ : آبی - حیوان : پرندگان درشت اندام.

    اگر عاشق متولد بهمن باشید با تمام وجود عاشق شما خواهد شد. تنها نکته ایی که باید از آن دوری جویید این است که بر سر راه پیشرفت او قرار نگیرید. او عاشقی صادق است. دیر عصبانی می شود. آزار دهنده نیست .برنامه های خودش را دارد .هرگز تغییر نخواهد کرد.اگر نتوانید خود را با ایده های گوناگون مذهبی ،فرهنگی و اجتماعی او هماهنگ کنید هرگز شانسی برای دستیابی به عشق پایدار او نخواهید داشت.

     

    اسفند

    سمبل : دو ماهی که خلاف جهت هم شنا می کنند -  عنصر : آب - سیاره : نپتون - عضو آسیب پذیر : پاها - روز اقبال : جمعه - اعداد شانس : 2و6 - سنگ خوش یمن : یاقوت کبود - رنگ : سبز روشن - گل : نسرین - حیوان : ماهی.

    او به پای معشوق فداکاری های بسیار می کند. اگر عاشق شماست واقعا خوشبختید. برای حفظ این رابطه از هیچ کاری رویگردان نیست. مادامی که به او وفادار باشید از آن شما خواهد بود.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل
    سمبل هفت میلیاردمین نفر جهان

    یک نوزاد فیلیپینی با تولد خود جمعیت جهان را به هفت میلیارد رساند و بدین ترتیب نامش در تاریخ ثبت شد.

    این نوزاد که دختر است دو دقیقه قبل از نیمه شب به وقت محلی در مانیل به دنیا آمد و سمبل جمعیت هفت میلیارد نفری جهان شد.

    این نوزاد "دانیسا می کاماچو" نام دارد و پس از تولد اعضای خانواده و کارکنان بیمارستان محل تولد وی، با یک کیک شکلاتی که بر روی آن نوشته شده بود "هفت میلیاردمین نفر جهان" تولد او را جشن گرفتند.

    مقامات محلی فیلیپین نیز با یک هدیه تولد این نوزاد را تبریک گفتند.

    به نوشته آسوشیتدپرس، مراسمی که برای تولد این نوزاد انجام گرفت پیش از آنکه از بعد جمعیت شناسی مهم باشد به سبب آنکه یک نماد بوده مهم است.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل
    نعناع سمبل نیرو بخش جاودانی

    نعناع در تمدن های باستان برای افزایش نشاظ ذهن و فکر به دلیل بوی مطلوب آن به کار می رفت. در بین گیاهان، سمبل نیروبخش جاودانی است. نعناع گیاه بسیار خوشبویی است و دارای طبیعت گرم و خشک است که از آن به عنوان عصاره و طعم دهنده ی بسیاری از محصولات استفاده می شود.

     

    شما می توانید نعناع را در باغچه ی خودتان هم بکارید و از آن در غذایتان یا همراه با غذا استفاده کنید. حتما علاوه بر مصرف نعناع تازه، مقداری از آن را خشک کنید. نعناع خشک شده طعم مطلوبی به سس،ماست و مخصوصا دوغ می دهد. شما می توانید یک دوغ خوش طعم با نعناع خشک شده و گل محمدی خشک شده درست کنید. در فصل اردیبهشت فرصت استفاده از نعناع و خشک کردن آن را از دست ندهید.

    اگر به دردهای دستگاه گوارش مبتلا شده اید، مثل درد معده،روده،نفخ،دل پیچه، تهوع و اسهال مصرف نعناع به شما کمک می کند تا حالتان بهتر شود.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل
    ”روبان‌ها” سمبل چه چیزی هستند؟

    روبان‌های آگاهی دهنده یا یادآوری‌کننده هستند زیرا قرار است ما بادیدن آنها یاد یک بیماری خاص یا مسئله ای مهم بیفتیم . البته شایداز این روبان‌ها گاهی در جریانات سیاسی استفاده شود اما رایج‌ترین کاربرد روبان‌های رنگی «آگاهی دادن درباره سلامت است.

    به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  روبان های رنگی در واقع سمبل نگرانی های بشر یا آگاهی دهنده و یادآوری کننده موضوعی خاص هستند.

    برای مثال روبان مشکی علامت سوگواری و عزاداری است. و یا شاید شناخته شده ترین آن ها در زمینه بیماری ها، روبان قرمز، سمبل بیماری ایدز باشد. شایع ترین استفاده از روبان های رنگی در زمینه سیاست، استفاده از روبان قرمز برای یادآوری “انقلاب اکتبر” یا استفاده از روبان نارنجی برای “انقلاب نارنجی اوکراین” است.

    لازم به ذکر است که بیشترین استفاده از روبان های رنگی برای آگاهی دادن در زمینه بیماری ها و سلامت عمومی است.

    لیست زیر حاوی رنگ ها و طرح های مختلف روبان ها و معانی رایج آن ها ست و ممکن است یک روبان دارای معانی مختلفی باشد.

    روبان سفید: نماد صلح و آرامش در کره زمین، قطع خشونت علیه زنان، قربانیان تروریسم، سرطان استخوان

    روبان زرد: نماد مبارزه با خودکشی، سرطان رحم، سرطان و بیماری های کبد

    روبان لیمویی: نماد بیماری لنفوما

    روبان صورتی: سمبل و نماد سرطان سینه، سرطان های دوران کودکی

    روبان قرمز: سمبل بیماری AIDS، بیماری های قلبی، سوء مصرف مواد

    روبان قرمز شرابی: نماد بیماری میلوم مولتیپل، آنوریسم مغزی، ناهنجاری های عروقی

    روبان ارغوانی: نماد سرطان پانکراس، سرطان بیضه، سرطان تیروئید، بیماری آلزایمر

    روبان نارنجی: نماد بیماری لوسمی، کوناگونی فرهنگی، مبارزه با گرسنگی در جهان

    روبان آبی: نماد مبارزه با اعتیاد دوران کودکی، بیماری آرتریت

    روبان آبی روشن: نماد سرطان پروستات، لنف ادما، اختلالات تغدیه ای

    روبان سبز: نماد بیماری ها و سرطان کلیه، بیماری های لنفاوی، عقب افتادگی ذهنی، اختلال شخصیتی دو قطبی، فلج مغزی

    روبان سیاه: نماد بیماری ملانوما، نماد سوگواری

    روبان خاکستری: نماد بیماری ها و سرطان ریه، بیماری ها و سرطان ها و تومورهای مغزی، بیماری پارکینسون، بیماری MS، دیابت

    روبان قهوه ای: نماد سرطان کولون، مبارزه با تنباکو

    روبان نقره ای: مبارزه با اعتیاد دوران سالمندی، نماد سکته

    روبان سیاه وآبی: نماد از دست دادن یکی از بستگان مذکر(برادر، پدر، عمو، …)

    روبان سیاه و صورتی: نماد از دست دادن یکی از بستگان مونث(خواهر، مادر، …)

    روبان سیاه و زرد طلایی: نماد اهداء پلاکت خون

    روبان سیاه و قرمز: نماد قربانیان قتل

    روبان سیاه و سفید: نماد مبارزه با نژادپرستی

    روبان آبی و زرد طلائی: نماد کنار آمدن با سرطان

    روبان آبی و سفید: نماد سرطان های دوره نوجوانی

    روبان آبی و زرد: نماد سندرم داون

    روبان آبی روشن و ارغوانی: نماد سندرم روده تحریک پذیر

    روبان زرد طلائی و نقره ای: نماد ناتوانی های شنوایی

    روبان صورتی و آبی: نماد سقط جنین، اختلالات دوران تولد، زایمان زودرس

    روبان ارغوانی و زرد: نماد هپاتیت اتوایمیون، جراحت های شیمیایی

    روبان قرمز و آبی: نماد بیماری ها و اختلالات قلبی مادرزادی، سندرم نانون

    روبان قرمز و سفید: نماد هپاتیت C

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل
    حلقه‌های عروسی سمبل عشق و اتحاد

    حلقه‌های عروسی سمبل عشق جاودان و وفاداری، سهم به‌سزایی در افزایش سود تجار سراسر جهان دارند. تا زمانی‌که عشق وجود دارد، این حلقه است که استحکام و دوام اتحاد بین دو زوج را تضمین می‌کند.

    عشق مهمترین واقعه زندگی هر فرد

    در ماجرای عشق و عاشقی، همواره دو نفر نقش تعیین کننده و اصلی را ایفا می‌کنند. پس از اولین ملاقات و پدید آمدن حس گرایش و میل باطنی به یکدیگر، شور و شعف بسیاری به‌تدریج پیوند آن دو را عمیق‌تر می‌کند و سرانجام با قدم گذاشتن به مرحله نهایی، این علاقه به اتحاد دائمی و همیشگی مبدل می‌شود. سفری هیجان‌انگیز و عاشقانه به دنیایی از عواطف و احساسات جدید که تنها عشق قادر به برداشتن موانع از این راه می‌باشد. در هر حال در اکثر کشورهای جهان، تبادل حلقه، نماد چنین پیوند مشترکی است.

     

    نیروهای مرموز و اسرارآمیز

    حلقه از جمله قدیمی‌ترین اشکال جواهر به‌شمار می‌آید و از همان دوران نخستین که انسان به ساخت آن گرایش پیدا کرد،‌ به داشتن نیروهای اسرارآمیز، ‌شهرت یافت. طرح مدور و بدون آغاز و پایان، حلقه را نماد جاودانیت، وفاداری و اتحاد معرفی می‌کند. سنت بستن پیمان ازدواج به دوران باستان بازمی‌گردد. مصریان قبل از ازدواج حلقه را در انگشت چهارم دست چپ خود می‌کردند؛ زیرا معتقد بودند که، از این انگشت، یک رگ به‌طور مستقیم به سوی قلب، کانون احساسات عاشقانه، می‌رود.

    "تیوتون‌ها Teuton"(از قبایل آلمانی) نیز حلقه را نماد عشق می‌دانستند. در داستان عاشقانه‌ی "نیبلانگ Nibelung"، "سیگ فراید Siegfried" و "والکی ری "Valkyrieوفاداری همیشگی خود را با یک حلقه به یکدیگر اثبات کردند.

    رومیان اولین حلقه عروسی را از آهن ‌ساختند، زیرا این فلز، بیانگر صفات نیکویی همچون: اعتدال، تواضع و صداقت بود و تنها عروس حلقه دریافت می‌کرد. بر روی حلقه تصویری از یک کلید کوچک مشاهده می‌شد که نشان می‌داد او دیگر تبدیل به یک بانو شده و قدرت مهمی در خانواده محسوب می‌شود. به تدریج سنت رومیان در سراسر منطقه مدیترانه رایج شد. پیام‌هایی عاشقانه یا نوشته‌های مذهبی بر روی حلقه‌های نامزدی حکاکی می‌شدند. برای نمونه در یونان، حلقه‌ای پیدا شده است که بر روی آن واژه‌ی "عزیزم" مشاهده می‌شود و به قرن 4 ق.م. تعلق دارد.

    حلقه‌ی نامزدی تبدیل به کالایی گران‌بها می‌شود

    حلقه‌های نامزدی که در ساخت آن‌ها طلا به کار رفته بود برای اولین بار در قرن 2 بعد از میلاد مسیح بر صحنه جواهرات ظاهر شدند. حلقه نامزدی در کلیسای مسیح در دوران پاپ نیکلاس اول (حدود 850 ب.م.م.) از تقدس خاصی برخوردار شد. تا قرن 13، اهدای حلقه بخشی از مراسم تشریفاتی ازدواج به‌شمار می‌آمد. در قرون وسطی، زوج‌های ثروتمند به‌تدریج مبادله حلقه‌های مزین به سنگ‌های قیمتی را متداول کردند و تا قرن 15، الماس سمبل وفاداری محسوب می‌شد و اشراف‌زادگان از آن استفاده می‌کردند. نمونه آن دوک اعظم "ماکسی میلیان Maxi Milian" اهل اتریش بود که به همسرش "ماریا" شاهزاده‌ی اهل بورگاندی(از قبایل آلمان شرقی) به نشانه نامزدی حلقه‌ای از الماس هدیه کرد.

     

    تبدیل حلقه‌ی نامزدی به سنتی رایج پس از گذشت قرن‌ها ازدواج

    مد رایج همواره در قالب عرضه طرح‌های جدیدی از حلقه‌های نامزدی عرضه می‌شود. طلاسازان و سنگ‌تراشان به طور مستمر سعی در بهبود تکنیک‌های ساخت خود دارند و از این طریق نمونه‌های ارزنده و چشمگیری را عرضه کرده‌اند. در قرون 15 و 16 حلقه‌های دوقلو رایج شدند. به این صورت که 2 حلقه متناسب با یکدیگر طراحی می‌شدند و در دوران نامزدی، مرد و زن هر کدام، یکی از حلقه‌ها را در دست می‌کردند. سپس در روز عروسی، دو حلقه به یکدیگر متصل می‌شدند و عروس هر دو را به عنوان حلقه عروسی در دست می‌کرد. این حلقه‌ها اغلب از جنبه زینتی برخوردار بودند و طرح آن‌ها به صورتی بود که گویی یکی درون دیگری جای گرفته و دو حلقه به یکدیگر متصل شده‌اند.

    در قرن نوزدهم، شکل‌های قلب و مار، عناصر اصلی در طراحی حلقه‌های عروسی را تشکیل می‌دادند. مار که شکلی دایره مانند داشت تبدیل به سمبل جاودانگی شد. در این دوره در نوشته‌ها تغییراتی به‌وجود آمد. نوشته‌ها دیگر در قسمت داخلی حلقه ثبت نمی‌شدند بلکه بر روی بخش خارجی آن حکاکی می‌شدند. در سال 1815 به دستور دوشیزه "آنابلا میلبانک Annabella Milbank" بر روی حلقه‌ی ازدواج او با "لرد بایرون" نوشته شده بود "Sans Pour‌" به معنی "بدون ترس". هنگامی‌که بنابر مراسم قانونی، حلقه‌ها برای تعیین میزان خلوص و مهر شدن حرارت داده شدند، این نوشته‌ محو شد. در اواخر قرن 19، با کشف ذخایر جدید الماس در آفریقای جنوبی حلقه‌های الماس بار دیگر شهرت یافتند. اکثر این حلقه‌ها حاوی یک سنگ الماس بودند. با گذشت زمان، این سنت در مناطقی که عروس 2 حلقه دریافت می‌کرد، تثبیت شد. حلقه نامزدی مزین به یک سنگ گران‌بها بود و حلقه اصلی عروسی اغلب در قالب حلقه ساده‌ای از طلا ساخته می‌شد. در آغاز قرن 20، پلاتینیوم به تدریج به شهرت رسید و تیفانی برای اولین بار از این فلز استفاده کرد؛ به این صورت که حلقه ساده‌ای از پلاتینیوم که یک سنگ الماس به‌وسیله‌ی پایه‌ای متشکل از 6 گیره به آن متصل بود، طراحی شد و در نتیجه، درخشش سنگ به وضوح قابل رؤیت بود. در دهه هشتاد، شرکت آلمانی "نی سینگ" با ابداع طرح جدیدی از انگشتر به نام حلقه‌ی کششی(تنشن) Tension (حلقه‌های مزین به الماس بدون آن‌که این سنگ به جایی اتصال داشته باشد) انقلابی در طرح جواهرات عروسی ایجاد کرد.

     

     

    شهرت جهانی حلقه‌ی ازدواج

    در قرن بیستم، سنت مبادله حلقه با این هدف که ازدواجی صورت گرفته است به طور تقریبی در سراسر جهان متداول شد. هم اکنون 115/000 زوج، روزانه در اقصی نقاط جهان با اهدای حلقه به یکدیگر، پیمان ازدواج می‌بندند. این شرایط برای تولیدکنندگان جواهر، فرصتی مناسب ایجاد کرده است تا به خلق طرح‌های متنوع بپردازند. خاور دور نیز در شرایط کنونی تبدیل به مهمترین بازار رو به رشد در صنعت جواهرات عروسی شده است زیرا سنت مبادله حلقه‌های نامزدی و ازدواج در این منطقه‌ی بسیار پرجمعیت، هنوز تازگی و اهمیت خود را حفظ کرده و افزایش ثروت و رفاه، منجر به برگزاری مراسم پرهزینه ازدواج شده است. در دهه 20 برای اولین بار طبقات مرفه ژاپنی، سنت غربی‌ها را در مبادله حلقه عروسی با مراسم و آیین شینتو، ترکیب و رسمی نو را باب کردند. پس از جنگ جهانی دوم، سنت مسیحیان در امر ازدواج رایج شد، سالانه معادل 800/000 زوج در ژاپن ازدواج و در حدود 39/500 دلار برای مراسم عروسی هزینه می‌کردند. برای حلقه نیز مبلغ خاصی در نظر گرفته می‌شد. ژاپن با مصرف 510/000 اونس پلاتینیوم در سال 2005 برای ساخت جواهرات، دومین و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز سفید به شمار می‌آید. از این فلز برای ساخت حلقه استفاده می‌شود گرچه بالارفتن قیمت مواد خام تا حدودی سبب کاهش کاربرد آن شده است. هم اکنون طلای سفید به علت هزینه کمتر جایگزین این فلز شده است. هدیه‌ی حلقه نامزدی و ازدواج تبدیل به سنتی رمانتیک شده است. لازم به ذکر است که در چند سال اخیر در ژاپن میزان ازدواج تا حدودی کاهش یافته است.

     

    بازار پررونق چین

    در چین، همچنین مبادله حلقه به‌ویژه پس از زوال حکومت محافظه‌کاران و طرفداران انقلاب فرهنگی در اواخر دهه 1960 رواج چشمگیری یافت. از آن زمان به بعد چین تبدیل به یکی از پررونق‌ترین بازارهای جواهرات عروسی شد و پیشرفت‌های اقتصادی و مالی این کشور نیز در تسریع رشد مراکز مبادله سهم به‌سزایی داشت. صنایع تولید اقلام عروسی در عرض یک‌سال، 15 درصد رشد داشته است. سالانه بالغ بر 7 الی 9 میلیون زوج در چین ازدواج و 19/900 دلار صرف مراسم عروسی خود می‌کنند. چینی‌ها همچنین هزینه قابل توجهی را به خرید حلقه‌های ازدواج اختصاص می‌دهند. چین در مصرف پلاتینیوم به منظور ساخت جواهرات، بالاترین رتبه را داراست و در سال 2005 معادل 875/000 اونس از این فلز به تولید جواهر اختصاص داده شد این درحالیست که چینی‌ها، سال 1998 با کاربرد فلز مذکور آشنا شده بودند. افزایش اخیر قیمت پلاتینیوم سبب شهرت فزاینده پالادیوم به عنوان فلز جایگزین شد. با قدرت گرفتن طبقه متوسط چین، گرایش به سمت مدل‌های غربی که با طرح‌های سنتی ترکیب شده‌اند افزایش می‌یابد. مبادله حلقه میان نامزدها که از هر 10 نمونه آن، 7 عدد مزین به الماس می‌باشند در کلان شهرهایی مانند شانگهای و پکن، بیانگر نفوذ فرهنگ غربی‌ها در این کشور است.

     

    ایالات متحده سرزمین ازدواج به شیوه کلاسیک

    آمریکای شمالی یکی از مهمترین بازارهای فروش حلقه ازدواج در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود. لذا تنها لاس‌وگاس نیست که توریست‌های بی‌شماری را از سراسر جهان به‌سوی مراکز فروش متعدد خود جلب می‌کند، بلکه دیگر شهرهای این قاره نیز با جاذبه‌های چشمگیر خود پذیرای مشتریان هستند. سال گذشته، 116/000 زوج، مراسم ازدواج خود را در این شهر برگزار کردند. به گزارش انجمن ازدواج آمریکا (BAA)، در سال 2006 حدود 2/27 میلیون زوج درکانادا پیوند زناشویی بستند. در ایالات متحده به علت رشد سریع جمعیت اسپانیایی‌ها میزان ازدواج تا حدودی بالاتر رفته است. به علاوه زوج‌های جوان مبلغ 85 میلیارد دلار صرف ماه‌عسل خود می‌کنند. هزینه هر عروسی به طور متوسط 27/710 دلارارزیابی شده است. آمریکای شمالی، در سطح جهانی سومین منطقه در زمینه خرید پلاتینیوم برای ساخت جواهرات به شمار می‌آید که بالغ بر 275/000 اونس می‌شود. در این منطقه همانند دیگر کشورها، فلز سفید کاربرد بیشتری برای ساخت جواهرات عروسی دارد اما به علت افزایش قیمت پلاتینیوم و طلا، از طلای سفید، پالادیوم، تیتانیوم و تنگستن استفاده بیشتری می‌شود. به گزارش مجله "نشنال جوئلر National Jeweler" خرده‌فروشان شاهد افزایش تقاضا برای آن دسته از حلقه‌های عروسی هستند که با الماس‌های رنگی، پاوه و دیگر سنگ‌های قیمتی به ویژه در رنگ‌های طلایی، تزیین شده‌اند. حلقه‌های نامزدی مزین به الماس طبق معمول از ارزش ویژه‌ای برخوردارند.

    به گزارش "مرکز اطلاعات الماس DIC": به طور میانگین در سال 2005 مردان 750 دلار را صرف خرید حلقه ازدواج کرده‌اند. حلقه‌ی "سالیتر Solitaire"، حلقه‌ای با یک سنگ الماس که به وسیله پایه‌هایی در مرکز انگشتر نگه داشته می‌شود، هنوز به عنوان حلقه‌ای کلاسیک متقاضیان فراوانی دارد با این وجود طرح‌های مزین به سنگ‌های گران‌بهای پاوه، هنوز شهرت خود را حفظ کرده‌اند. چنین الماس‌های درشت اغلب با الماس‌هایی که تراش برلیان یا پرنسس دارند، احاطه می‌شوند. حلقه‌های عروسی زنان نیز هنوز در قالب طرح‌های جاودانه همچون گل عرضه می‌شوند.

     

    اروپا و کاهش میزان ازدواج

    به گزارش"یورواستار Euro star": هم اکنون در اروپا در مقایسه با سال 1970 که از هر صد نفر 8 نفر ازدواج می‌کردند، این تعداد به 5 نفر کاهش یافته است، به این معنا که حدود 2/28 میلیون ازدواج در سال صورت می‌گیرد. میانگین هزینه مراسم ازدواج 8/000 الی 12/000 دلار تخمین زده شده است. در انگلیس سالانه 312/000 زوج ازدواج می‌کنند، درحالی‌که در فرانسه 305/000 و آلمان 396/000 نفر به عقد دائم یکدیگر درمی‌آیند. کاربرد 195/000 اونس پلاتینیوم در ساخت جواهرات عروسی در سال 2005 حاکی از آن است که اروپا جایگاه خود را به عنوان چهارمین و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده، حفظ کرده است.

    انگلیسی‌ها علاقه بسیاری به استفاده از طلای سفید در ساخت حلقه‌های ازدواج نشان می‌دهند(94000 اونس)، آلمانی‌ها و سوئیسی‌ها در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. حلقه‌های نامزدی در سراسر اروپا کاربرد دارند ولی شهرت آن‌ها قابل قیاس با خاور دور و آمریکای شمالی نیست، در نتیجه مرکز مبادله الماس DTC به تازگی فعالیت‌های بازاریابی خود را به انگلستان، آلمان و اسپانیا محدود کرده و سعی دارد سرمایه‌های خود را بیشتر در بازارهای پررونق به‌کار بیاندازد.

    نکته دیگر آن است که آمار طلاق در میان کشورهای صنعتی غربی بسیار چشمگیر است. در اکثر کشورها از هر سه ازدواج یک مورد آن به طلاق می‌انجامد. سن ازدواج نیز در بیشتر کشورها حتی ژاپن، چین، اروپا یا آمریکا بالارفته است. میانگین سن ازدواج عروس در مجموع به 20 الی 30 سالگی و داماد به 30 الی 40 سالگی رسیده است.

     

    ازدواج در سنین بالا

    این شرایط برای تجارت حلقه‌های عروسی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ به ویژه آن‌که تعداد کلی ازدواج تاثیر به‌سزایی بر میزان فروش جواهری‌ها خواهد داشت. دیگر ضرورتی ندارد که حلقه ازدواج را مختص مراسم عروسی بدانیم. حلقه‌های دوستی و شراکت هم اکنون متقاضیان فراوانی یافته‌اند. حلقه‌های جفت و یادگاری، یادآور با هم بودن و بازتاب احساسات بسیاری از زوج‌ها محسوب می‌شوند. آن‌ها باعث می‌‌شوند که زوج‌ها، بسیاری از وقایع را در کنار یکدیگر تجربه کنند. کسانی‌که ازدواج می‌کنند مایلند عروسی‌شان را به عنوان مهمترین رویداد زندگیشان ثبت کنند و این گرایش در سراسر جهان قابل مشاهده است، لذا مهم نیست که هزینه آن چه میزان ‌باشد زیرا آن‌ها از شرایط لازم برای تشکیل خانواده برخوردارند و منبع درآمدی نیز دارند تا هزینه عروسی‌شان را جبران سازند. طراحان جواهرات عروسی و دیگر اقلام مورد نیاز دوران نامزدی یا ماه عسل، با توجه به جنبه عاطفی این‌گونه شرایط، سعی دارند به تبلیغ از محصولات لوکس و تجملی بپردازند و برای حلقه‌های ازدواج نیز تخفیفی قائل شوند. با وجود آن‌که مراسم، کوتاه مدت تلقی می‌شوند ولی حلقه‌ها عمری طولانی دارند. تشویق زوج‌ها به خرید جواهرات بسیار مرغوب، از جمله اهداف جواهری‌ها است. در صورتی‌که زوج‌ها به خوبی راهنمایی شوند، در مراحل بعدی خرید، تمایل بیشتری به خرید از جواهرفروشی شما نشان خواهند داد.

     

    شیوه‌های بازاریابی حلقه‌های ازدواج

    جواهرفروشان با رعایت اصولی که در اینجا درباره بازاریابی مطرح کرده‌ایم می‌توانند میزان فروش حلقه‌های عروسی خود را افزایش دهند. در صورتی‌که زوج‌ جوانی احساس کنند با جواهرفروشی شایسته سرو کار دارند به طور یقین مشتری دائمی او خواهند شد. در قسمت زیر به نکاتی در این باره اشاره شده است:

    تبلیغات

    1- قسمتی از ویترین مغازه‌تان را به حلقه‌های ازدواج اختصاص دهید. در اینجا کیفیت مهمتر از کمیت محسوب می‌شود. هدف شما باید به نمایش گذاشتن آن دسته از حلقه‌هایی باشد که منحصر به فرد بوده و از تنوع و ماهیتی زینتی برخوردار هستند.

    2- شرکت در نمایشگاه‌های محلی که اقلام عروسی را در معرض تماشا گذاشته‌اند همانند همکاری با دیگر مراکز خدماتی و سرویس‌دهی مرتبط با این صنعت از جمله: هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز فروش لباس عروس، آژانس‌های مسافرتی ویژه ازدواج و غیره، اقدامی مهم تلقی می‌شود. تهیه کارت‌های تجاری و جزوه‌هایی در این زمینه همراه با بروشورها و آگهی‌های تبلیغاتی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا خود را برای این روز بزرگ آماده کنند.

    3- ماه‌های مه، ژوئن، جولای، آگوست و دسامبر برای ازدواج بسیار مناسب هستند. از آنجا که خرید حلقه‌های ازدواج اغلب 3 یا 4 ماه قبل صورت می‌گیرد، می‌توان از روزنامه‌های محلی به ویژه ستون‌های شخصی در آغاز سال و همچنین ماه‌های سپتامبر و اکتبر برای تبلیغ استفاده کرد.

     

     

    بازارگرمی

    1- کسانی‌که حلقه‌های ازدواج را خریداری می‌کنند اغلب برای اولین بار از جواهر‌ات دیدن می‌کنند. بنابراین ایجاد جوی مناسب و آرامش‌بخش برای این قبیل افراد از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در نظر گرفتن مکانی هر چند کوچک برای نشستن به طوری‌که تا حدودی از محل رفت و آمد مشتریان فاصله داشته باشد برای آن‌ها، به‌صورتی‌که بتوانند به‌راحتی انتخاب خود را انجام دهند و با شما صحبت کنند نیز از جمله اقدامات موثر در جلب زوج‌ها به شمار می‌آید.

    2- هنگامی‌که درباره حلقه‌های ازدواج به بحث می‌نشینید، نظر کارکنان شما می‌بایست به جای فروش بیشتر، متمرکز برخواسته‌های مشتری باشد. حلقه، محصولی مادام‌العمر است و لازم است متناسب با خواسته‌ فرد انتخاب شود زیرا در صورت رضایت، مشتریان بار دیگر به جواهری شما قدم خواهند گذاشت.

    3- زمانی که در مورد خصوصیات حلقه توضیح می‌دهید، کارکنان فروش در جایگاه مشاوران فروش قرار می‌گیرند: زوج‌ها برای مراسم ازدواج سنتی خودشان چه حلقه‌ای را برمی‌گزینند؟ برای اوقات فراغت چه نوع طرح‌هایی را در نظر می‌گیرند؟ چه جواهراتی با پوست و مدل موهایشان هماهنگی دارند و یا کدام سنگ متناسب با رنگ چشمان‌شان است؟

    بسیاری از زوج‌ها مایل هستند جواهرات بیشتری را برای عروسی‌شان خریداری کنند. در این مورد می‌توانید مجموعه‌ای از جواهرات را به آن‌ها معرفی کنید که با لباس عروسی آن‌ها هماهنگی دارد.

     

    خدمات:

    1- حلقه‌های عروسی می‌بایست به موقع تحویل داده شوند زیرا هیچ چیز ناراحت‌کننده‌تر از آن نیست که زوج‌های عصبی و مضطرب، نتوانند حلقه‌هایشان را در وقت تعیین شده دریافت کنند.

    2-به هنگام خرید، جواهرفروش ممکن است پیشنهاد کرایه اقلام اضافی همچون تاج‌سر یا گردن‌بند گران‌بها را به زوج‌ها بدهد.

    3-داده‌ها و اطلاعاتی که درباره مشتریان در اختیار شما گذاشته شده است می‌بایست برحسب گزینش شخصی‌تان به‌کار گرفته شوند. برای نمونه به زوجین در تاریخ عروسی‌شان تبریک بگویید و برایشان آرزوی خوشبختی کنید و غیره، به این ترتیب رابطه آن‌ها را با خود مستحکم‌تر خواهید کرد.

    4-خدمات جواهرفروش می‌تواند شامل: حکاکی تاریخ ازدواج و متون خوش‌نویسی بر روی حلقه باشد که در مجموع جلب رضایت مشتریان را به دنبال دارد.

    توصیه‌های نگهداری از جواهرات:

    سطوح جواهرات به مرور زمان ممکن است دچار فرسودگی شوند. سطوح پولیش داده شده نیز جلوه مات پیدا خواهند کرد. از آنجایی‌که حلقه مدام مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است تحت تاثیر شرایط مختلف بر روی آن خش ایجاد شود، در این صورت عمری کوتاه خواهد داشت و در اینجاست که مشتری مشکل خود را با جواهرفروش در میان می‌گذارد.

    1-مشتری خود می‌تواند گرد و غباری را که بر روی جواهراتش نشسته پاک کند اما این کار برای او به خصوص درباره حلقه‌های دارای سنگ دشوار است، خرده‌فروشان متخصص به کمک دستگاه‌های مافوق صوت قادر به انجام پاک‌سازی خواهند بود به‌طوری‌که سنگ‌های موجود در انگشتری جلای اولیه‌شان را باز خواهند یافت.

    2-در صورت تمایل مشتری، جواهرفروش می‌تواند حلقه‌هایی که خراش و آسیب‌ بسیاری دیده‌اند را پولیش دهد یا سطوح جواهرات را مثل روز اول براق و درخشان سازد.

    3- می‌توان از مشتریان درخواست کرد که حلقه‌‌هایشان را به دیگر جواهری‌ها که بهتر قادر به پاک‌سازی هستند، ببرند.

    4- حلقه‌های ازدواج ممکن است با بالارفتن سن افراد تنگ شوند.

    متخصصان می‌توانند به کمک ابزارهای خاص، اندازه‌ی حلقه را تغییر دهند. طلاسازان و جواهرسازان می‌بایست همواره به هنگام فروش، به انگشتر خریدار دقت داشته باشند تا در صورت نیاز، او را نسبت به خدمات بعدی مطلع کنند.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل

    در حالیکه هنوز قسمت دوم فیلم جنجالی «رمز داوینچی» به روی پرده سینما‌ها نرفته است، تهیه‌کنندگان آن خبر تولید قسمت سوم آن را اعلام کردند.

     

    به گزارش خبرگزاری فارس، قسمت جدید این مجموعه فیلم «سمبل گمشده» نام دارد. کمپانی کلمبیا قسمت دوم این مجموعه فیلم با نام «فرشتگان و شیاطین» را روز 15 ماه مه روانه پرده سینماهای آمریکا می‌کند با وجود آنکه کلیسای کاتولیک از چند هفته قبل کارزار خود را علیه این فیلم آغاز کرده است اما مسئولین کمپانی کلمبیا بدون توجه به این نکته در تدارک تولید قسمت سوم آن هستند. «سمبل گمشده» در شرایطی تبدیل به فیلم سینمایی می‌شود که هنوز کتاب آن روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار نگرفته است. «دن براون» نویسنده این مجموعه قصه گفته است که سمبل گمشده روز 15 ماه سپتامبر در سراسر خاک آمریکا و کانادا قرار خواهد گرفت. این کتاب در 5 میلیون نسخه د رمعرض دید و قضاوت خوانندگان کتاب‌های خیالی قرار خواهد گرفت چاپ اول این کتاب دو برابر چاپ اول کتاب‌های «رمز داوینچی» و «فرشتگان و شیاطین» است. کمپانی کلمبیا امتیاز برگردان سینمایی این کتاب را چند هفته قبل از دن براون خریداری کرد. کتاب «فرشتگان و شیاطین» تا به امروز حدود 39 میلیون نسخه فروش داشته است و برای چندین هفته متوالی صدر نشین جدول کتاب‌های پرخواننده و پرفروش بوده است. برای نسخه سینمایی این فیلم هم پیش‌بینی چنین استقبال عظیمی می‌شود. این در حالی است که کتاب «رمز داوینچی» 81 میلیون نسخه فروش داشت. تا به امروز در آمریکا فقط کتاب مذهبی انجیل فروشی بالاتر از این کتاب داشته است. فیلم «رمز داوینچی» هنگام نمایش در سال 2006 حدود 758 میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروش کرد و کمپانی کلمبیا پیش‌بینی می‌کند که قسمت دوم فیلم هم به همین رقم فروش دست پیدا کند. قسمت دوم فیلم که توسط «ران هاوارد» کارگردانی شده «تام هنکس» را در نقش کاراکتر اصلی یعنی «رابرت لانگ دن» دارد این کاراکتر این بار راهی واتیکان می‌شود تا رمز و راز مربوط به ناپدید شدن تعدادی از اسقف‌های اعظم کلیسای کاتولیک را کشف کند. کمپانی کلمبیا که خبر پیش تولید «سمبل گمشده» را داده اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نکرده است با آن که مشخص است که «تام هنکس» در سومین قسمت فیلم هم نقش اصلی را بازی می‌کند هنوز معلوم نیست که آیا «ران هاوارد» دوباره در پشت دوربین فیلم‌برداری این فیلم قرار خواهد گرفت یا خیر؟ کلیسای کاتولیک که علیه کتاب و فیلم «رمز داوینچی» و قسمت‌های بعدی آن است می‌گوید که قصه این کتاب اهانتی به کلیسا و کشیش‌ها است. کلیسای کاتولیک از پیروان خود خواسته است که فیلم «فرشتگان و شیاطین» را تحریم کنند. این کلیسا در سال 2006 نیز چنین درخواستی را در رابطه با «رمز داوینچی» کرده بود.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل

    1- اسب سَمبُل نجابت است.             

    2- آهو  سَمبُل مظلومیت است.

    3- عقاب سَمبُل قدرت است.

    4- شیر سَمبُل سلطانی است.

    5- خر سَمبُل جهل ونادانی است.

    6- روباه  سَمبُل مکروحیله است.

    7- پلنگ سَمبُل بلندپروازی است.

    8- شتر سَمبُل کینه است.

    9- گرگ  سَمبُل درنده خویی است.

    10- سگ سَمبُل وفاداری است.

    11- گربه سَمبُل بی چشم ورویی است.

    12- موش سَمبُل ترسوبودن است.

    13- مورچه سَمبُل قناعت است.

    14- کبوتر سَمبُل آزادی است.

    15- کبک سَمبُل حماقت درپنهان کاری است.

    16- جغد سَمبُل بدشومی است.

    17- خروس سَمبُل شهوترانی است.

    18- مار سَمبُل تهمت وزخم زبان زدن است.

    19- ماهی  سَمبُل شادی است.

    20- طاووس سَمبُل آرزوهااست.

    21- عقرب سَمبُل اعتیاد وعادت است.

    22- کرکس سَمبُل مرده خواری است.      

    23- نهنگ سَمبُل عظمت وافتادگی است

    24- کوسه سَمبُل بی مویی است.

    25-  لاک پشت سَمبُل صبروحوصله است.

    26- کنه سَمبُل سمجی است.

    27- مگس سَمبُل آلودگی است.

    28- اسفند سَمبُل چشم ونظراست.

    29- شمع سَمبُل سوختن است.

    30- درخت سَمبُل افتادگی است.

    31- خربزه سَمبُل لرزیدن است.

    32- زردچوبه سَمبُل زردی وبی غیرتی است.

    33- فلفل سَمبُل چالاکی وزرنگی است.

    34- سیب زمینی سَمبُل بی رگی است.

    35- بادمجان سَمبُل بی آفتی است.

    36- سنگ سَمبُل استقامت است.

    37- آب سَمبُل روشنایی است.

    38- چشمه سَمبُل پاکی است.

    39- کوه سَمبُل عظمت است.

    40- هوا سَمبُل حیات وآزادگی است.

    41- ماه سَمبُل زیبایی است.

    42- خورشید سَمبُل درخشندگی است.

    43- دریا سَمبُل نامردی است.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل
    معانی گلها به عنوان سمبل عاشقی

    در تمام کشور ها برای اینکه عاشق و معشوق بتوانند احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنند از راههای زیادی استفاده می کنند با صحبت کردن ، نامه نوشتن ، نگاه کردن .... اما معمولترین روش استفاده از گل است .خود واژه ی گل سمبل عاشقی می باشد .اما بد نیست با نشانه های تمام گل ها قدری آشنا بشویدتا اگر موقعی خواستید احساس خود را به عاشق یا معشوق خود عرضه کنید بدانید تا چه گلی را هدیه کنید یا گلی را که هدیه گرفته اید چه معنا و مفهومی دارد:

    گل مریم: نشانه نجابت و پاکی معشوق است و اگر عاشقی آن را تقدیم معشوق نماید، می خواهد بگوید که به عفت و عشق او اطمینان کافی دارد

    گل یاس: نشانه آنست که عشق و دوستی باید دو جانبه باشدوگرنه بی ثمر است و علامت آن است که عشق عاشق اگر از جانب معشوقه پذیرفته نگردد او را ترک می نماید و فراموشش می نماید

    گل زرد: نشانه ای است بر احساسات تنفر آمیز عاشق نسبت به معشوق خویش

    گل بنفشه: نشانه آنست که عاشق از دلدارش می خواهد با او مهربان باشد او را دوست بدارد و در رنج و شادمانیش شریک و سهیم باشد

    گل یخ: نشانه ای است بر نا امیدی و رنج عشق

    گل نرگس: نشانه ای است بر شوریدگی عاشق که از معشوقه می خواهد با او یکرنگ باشد

    گل لاله: نشانه آنست که عاشق حاضر است در راه معشوق از جان خویش هم بگذرد و هرچه که او بخواهد انجام دهد

    گل میخک: نشانه آنست که عاشق قلب خودش را که بهترین هدیه هاست به معشوق ز جان گرامی تر تقدیم می کند

    گل نسترن: نشان آنست که عاشق از خیانت معشوق به تنگ آمده و دلش می خواهد از او که عشق را با هوس مخلوط کرده است بگریزد

    گل مروارید: نشانه ای است بر آخرین حرف های دل عاشق و آخرین ناله های قلب دیوانه اش

    گل شقایق: نشانه ای است از عشق شور انگیز عاشق به معشوق و نشانه ی تپیدن های قلب اوست در آرزوی دیدار معشوق

    گل سرخ : نشانه عشق آتشین است عشقی که عاشق می خواهد خود را در میان شعله هایش قربان معشوق نماید

    گل اطلسی: را هر که برای معشوق بفرستد از او می پرسد که آیا او را دوست دارد یا نه

    گل بید مشک: نشانه آنست که عاشق کینه معشوقه بی وفا را به دل نمی گیرد و با فرستادن شاخه ای از این گل به او می گوید من تو را می بخشم زیرا گناه از من و سرنوشت من است

    گل ناز: نشانه آنست که عاشق در عین حال که ناز معشوقه را دوست دارد دلش می خواهد او فسونگری را کم کند و به سوی وی روی آورد

    گل مرزنگوش: نشانه نفرت عاشق و نفرین اوست که برای معشوق می فرستد

    گل شب بو : نشانه آنست که عاشق از معشوق خود تمنای بوسه دارد و از دور او را می بوسد

     

    تعداد شاخه گل ها نشانه چیست؟

    گل ها به دلیل تنوع نامحدودشان در هر شرایطی معانی ویژه و خاصی داشته و تاثیر جاودانه ای بر هدیه شوندگان خود دارند. آگاهی از معانی رنگ گل ها، تعداد شاخه های گل در یک دسته و غیره می تواند ما را در اهدای درست و افزایش تاثیرگذاری آنها یاری دهد. فراموش نکنید که لازم نیست حتما منتظر موقعیت و اتفاق خاصی برای هدیه گل به کسانی که دوستشان دارید باشید، در حقیقت گل هدیه ایست که اگر به صورت غیر منتظره تقدیم شود ارزش بیشتری دارد

     

    معنی تعداد شاخه گل ها بصورت کلی:

    در یک دسته

     

    1 شاخه گل: نشانه توجه یک فرد به طرف مقابل

    3 شاخه گل: نشانه احترام به طرف مقابل

    5 شاخه گل:نشانه علاقه و محبت به طرف مقابل

    7 شاخه گل: نشانه عشق

     

    معنی تعداد شاخه گل های رز در یک دسته

    1 شاخه رز: یک احساس عاشقانه فقط برای تو

    3 شاخه رز: دوستت دارم

    5 شاخه رز: بی نهایت دوستت دارم

    12 شاخه رز: عشق ما به یک عشق دو طرفه تبدیل شده است

    36 شاخه رز: احساس وابستگی رمانتیک

    99 شاخه رز: عشق من برای تو جاودانه و تا ابد می باشد

    365 شاخه رز: هر روز سال به تو می اندیشم و دوستت دارم

     

    همچنین 10 شاخه گل لاله عموما به نشانه یک عشق بی نظیر بکار برده می شود

     

    معنی رنگ رزها:

    رز قرمز: رز قرمز کم رنگ به نشانه «دوستت دارم» می باشد و رز قرمز پر رنگ به معنی زیبایی بی انتهاست

    رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی می باشد ولی در گذشته رز زرد معنی کاهش میزان علاقه و وفاداری را داشت

    رز سفید: رز سفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی احساس عاشقانه شادی آور می باشد

    رز ارغوانی: این رز به معنی تمایل و اشتیاق فرد به طرف مقابل است و رز نارنجی به معنی «من فریفته و دلباخته تو هستم» می باشد

    رز معطر: بدین معنی است که عشق در نگاه اول بوجود آمده است

    رز صورتی: رز صورتی کم رنگ به معنی تحسین، ستایش، وقار و شایستگی و زیبایی می باشد و رز صورتی پر رنگ به معنی تشکر از طرف مقابل است

     

    به طور کلی تمام رزهای کم رنگ به معنی دوستی با طرف مقابل می باشند

     

    ترکیب رنگ های مختلف رز در یک دسته گل

    ترکیب رز زرد و قرمز در یک دسته گل به معنی «تبریک» در هر مناسبتی می باشد

    ترکیب رز زرد و نارنجی در یک دسته گل به معنی علاقه زیاد به طرف مقابل است

    ترکیب رز قرمز و سفید به معنی یگانگی و اتحاد با طرف مقابل می باشد

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل
    ده سمبل نفرت‌انگیز فناوری!

    آیا تا به حال نشان‌ها و سمبل‌های شرکت‌های مختلف دقت کرده‌اید؟

    انتخاب و طراحی آنها دشوار است، چون روح حاکم بر یک شرکت، محصول یا حتی یک دوره از بازی‌های ورزشی باید در قالب یک موجود زنده در آنها تجسم پیدا کند.

    وقتی آنها خوب باشند، باعث اشتهار و متمایز شدن شرکت و محصول می‌شوند مثل نشان تونی پلنگه که نشانی برای تبلیغ حبوبات مخصوص صبحانه یک شرکت هستند.

    اما خدا نصیب نکند، وقتی آنها خوب طراحی نشده باشند، الهام بخش نباشند، حس رخوت را القا کنند، آزاردهنده باشند یا اصلا بیننده را گیج کنند!

    پیداست که نشان‌ها در دنیای فناوری اهمیت زیادی دارند، دردنیایی که رقابت زیادی بین سرویس‌های اینترنتی و برنامه‌ها وجود دارد، یک نشان خوب می‌تواند باعث موفقیت یک محصول فناوری شود. آیا شما می‌توانید لینکوس را بدون آن پنگوئن‌های دوست‌داشتنی تصور کنید؟!

    ما در این پست قصد داریم که ۱۰ نشان نفرت‌انگیز دنیای فناوری را معرفی کنیم!

    ۱- Clippy: کلیپی در بسته آفیس ۹۷ معرفی شد و می‌خواست دستیاری برای کاربران باشد. اما متأسفانه یکی از نفرت انگیز‌ترین نشان‌ها از آب درآمد! طوری که نرم‌افزاری برای تغییر آن نوشته شد و سایت imageGenerator.net هم لطف می‌کرد و به بازدیدکنندگان خود امکان جایگزین کردن آن را با نشان قابل تحمل‌تر می‌داد. حتی سر و کله کلیپی در جشن‌های هالووین پیدا شد! تعداد ویدئوهایی تمسخرآمیز کلیپی از در یوتیوب قابل شمارش نیستند. مثلا این ویدئو را ببینید.

    ۲- Microsoft Bob: این نشان قبل از کلیپی و در عهد ویندوز ۳٫۱ و ویندوز ۹۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مورد نفرت قرار گرفت!

    ۳- Apple Cyberog: مایکروسافت در ساخت نشان‌های نفرت‌انگیز تنها نیست، اپل هم سابقه ساخت یک نشان سگی به نام Apple Cyberog را دارد. Cyberog ، پاسخ اپل به مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و نت‌اسکیپ بود و در دوره اوج مایکروسافت، طراحی شد، اما خوب، نشانش مثل خود مروگر، اصلا چیز محبوبی از آب درنیامد!

    ۴- عروسک خمیه‌شب‌بازی سایت Pets.com: در طی نخستین «حباب دات کام»، سایت Pets.com تصمیم گرفت برای تبلیغ خود نشانی معرفی کند و نتوانست چیزی بهتر از این عروسک خیمه شب‌بازی که آدم را یاد جوراب می‌اندازد، درست کند!

    ۵- Wenlock و Mandeville: در جریان تبلیغ آنلاین المپیک ۲۰۱۲ لندن، این نشان‌ها هم ساخته شدند. نشان‌هایی که چیز موفقی از آب درنیامدند.

    ۶- توییتی‌هایی که نهنگی را به هوا می‌برند: این نشان هم از جمله، نشان‌های نفر‌انگیز یکی دو ساله اخیر است. تصور کنید که وقتی کاربر توییتر به خاطر ضعف زیرساختارهای لازم و سرمایه‌گذاری در توییتر، در هنگام ترافیک با این نشان مواجه شود، چه حالی به او دست می‌دهد. گرچه توییتی، نشان بسیار موفق و محبوبی است، اما این نشان پرنده و نهنگ، واقعا روی اعصاب است!

    ۷- خرگوش زشت یاهوی هنگ کنگ: این خرگوش ارغوانی، نشان یاهوی هنگ کنگ است. خیلی‌ها این نشان را دوست ندارند.

    ۸- خرگوش شرکت انرژایزر: خرگوش (بونی) دوراسل واقعا نشان زیبایی است، اما خرگوش انرژایزر چیزی جز تقلید هجوآمیز آن نشان موفق نیست.

    ۹- موئت: موئت Mooouette، پرنده ترسناکی است که نشان سایت فرانسوی‌زبان OpenOffice.org است. این نشان نه الهام‌بخش است و نه تأثیر مثبتی روی بیننده می‌گذارد.

    ۱۰- دوک: ‌دوک Duke نشان نرم‌افزار جاوا، محصول سان مایکروسیستم است و به اعتقاد بسیاری اصلا طراحی خوبی ندارد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل
    سمبل عجیب دانشگاه ویسوزا

     

    سمبل دانشگاه ویسوزا ، ویسوزا شهری در ایالت میناس ژرایس برزیل که با اتوبوس 6 ساعت تا ریو دژنیرو فاصله دارد مرکز این استان بلوهوریزنتو  Belo Horizonte است و ویسوزا 142 کیلومتری جنوب آن است. دانشگاه کشاورزی و تکنولوژی این شهر یکی از بهترین دانشگاه های برزیل در نظر گرفته می شود

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل
    پارک سمبل ماه‌ها در روسیه

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، سمبل