تاریخ : 30 مرداد 1396
زمان : 03:31:25
نظر سنجی
  • جای خالی چه مطلب خاصی را در این وبلاگ احساس می کنید؟

مطالب عادی و روزمره
مطالب بسیار بغرنج و ثقیل الدرک

مشاهده نتایج


موضوعات

منوی کاربری

میهمان گرامی خوش آمدید





آمار وبسایت
  • بازدید امروز : 179 بار
  • بازدید دیروز : 815 بار
  • بازدید ماه : 22252 بار
  • بازدید کل : 559316 بار

  • 1 2 3 4
    تبلیغات
    آخرین ارسال های انجمن
    هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
    کشتی هلندی سرگردان

     

    در 11 جولای 1881 قبل از طلوع افتاب که دریا ارام و اسمان صاف بود کشتی «اچ-ام-اس» با مقصدی معلوم ساحل ملبورن را به مقصد سیدنی استرالیا دور زد که ناگهان ملوانان صدای کشتی دیگری را شنیدند که به سمت چپ دماغه کشتی نزدیک می شد .

    افسران وخدمه کشتی که روی هم سیزده نفر بودند به روی عرشه امدند تا کشتی ناشناس را ببینند . روزنامه ها از قول دودریا نورد خاندان سلطنتی که سوار بر کشتی بودند شاهزاده جورج که بعدها به عنوان شاه جورج پنجم سلطنت کرد و برادرش شاهزاده البرت نوشتند : هنگامیکه کشتی ظاهر شد نور قرمز رنگی عجیب در اطراف کشتی می درخشید . ناخدا، افسران وخدمه کشتی همگی مات و مبهوت ایستاده بودند . اما چند لحظه بعد از ان منظره ناپدید شده بود وهیچ نشانه و اثری از کشتی دیده نمی شد .

    شاهدان معتقد بودند که انها با کشتی هلندی سرگردان برخورد کرده بودند . کشتی افسانه ای ارواح که دریانوردان برای قرنها ان را باور داشتند .

    داستان کشتی هلندی سرگردان به این صورت بوده است : یک ناخدای هلندی کشتی را در یک طوفان شدید بطرف کیپ هورن هدایت می کرد . خدمه کشتی از طوفان شدید ، بسیار ترسیده بودند و ناخدا تلاش می کرد که کشتی را صحیح و سالم به بندر برساند . نا خدا که به کلی از این کار نا امید شده بود ناگهان روح مقدس (یکی از خدایان مسحیت ) را در برابر خود دید ، ناخدا شیطان صفت با تفنگش به سوی او شلیک کرد و مجسمه حضرت مسیح را به پائین پرتاب کرد و شکست .

    بخاطر این کفر گویی و اعمال شیطانی ، ناخدا محکوم به سرگردانی در دریا ها برای ابد شد. ملوانان می گویند روبروشدن با کشتی هلندی سرگردان نشانه بدبختی است و همین اتفاق برای کشتیHMS افتاد به محض ورود کشتی به بند ر دریا سالار کشتی مبتلا به بیماری کشنده ای شد و جان سپرد به نظر می رسید که حتی وجود افراد سلطنتی نمی تواند اثار نفرین کشتی هلندی سرگردان را برطرف کند.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    محلی که ارواح به کشتی‌ها حمله می‌کنند!!

     

    کشتی کاملا متروکه بود. باز هم یک کشتی ارواح دیگر خود را به ساحل رسانده بود. آیا این کشتی آنقدر به...

    کشتی «کارول ای – دیرینگ» بدون خدمه و بی‌هیچ وسیله شخصی به جا مانده از خدمه مفقود شده و بدون هیچ یک از ابزار ثبت و کنترل کشتی، شناور بر روی آب پیدا شد. برخی این موضوع را از آن جهت اسرارآمیز می‌دانند که همین اتفاق برای کشتی دیگری به نام «مری سلست» حدود پنجاه سال قبل از آن هم افتاد. در آن کشتی هم به نظر می‌رسید کسی قبل از این اتفاق عجیب درحال چیدن میز غذا بوده است.

    کشتی کاملا متروکه بود. باز هم یک کشتی ارواح دیگر خود را به ساحل رسانده بود. آیا این کشتی آنقدر به مثلث برمودا نزدیک بود که نیروهای اسرارآمیز آن منطقه خدمه را ناپدید کرده باشند؟ یا شاید روسیه به دلایلی کشتی‌های آمریکایی را به تسخیر خود درمی‌آورد؟ به واقع در آن روز کذایی چه اتفاقی برای کشتی کارول ای – دیرینگ و خدمه آن افتاد؟!

    یازده نفر خدمه کشتی رفته بودند. کشتی تبدیل به یک کشتی ارواح شده بود که روی امواج سواحل کارولینای شمالی به این سو و آن سو می‌رفت. کارول ای – دیرینگ ذغال حمل می‌کرد. کاپیتان کشتی و پسرش «ویلیام و اس‌ای.حریت» در سال 1920 و قبل از ترک بندر نورفولک در ویرجینیا خدمه خود را استخدام کرده و به راه افتاده بودند. کمی پس از شروع سفر کاپیتان بیمار شد. کشتی در بندر «لوس» در «دراور» پهلو گرفت و کاپیتان و پسرش که ناخدای دوم کشتی هم بود از آن پیاده شدند و کشتی را به خدمه کار کشته آن سپردند. کارکنان کشتی یک کاپیتان تازه به نام «ویلیس ورمل» که مردی 66 ساله بود را انتخاب کردند و او هم «چارلز بی‌.مک للان» را دستیار خود کرد.

    ناپدید شدن 9 کشتی

    کارول ای دیرینگ در ماه سپتامبر به شهر ریودوژانیرو رفت و در کنار آن لنگر انداخت و بار خود را تخلیه کرد. «ورمل» در ریودوژانیرو به یکی از دوستانش گفته بود که دستیارش قابل اعتماد نیست. روز دوم دسامبر 1920 کشتی به پورت‌لند رفت. وقتی کشتی در بندر «باربادوس» پهلو گرفت، مشکلی در آن به وجود آمد. مک للان به جرم مصرف مشروبات الکلی به زندان افتاد. هر چند ورمل او را آزاد کرد ولی مک للان او را تهدید و گفت؛ که تلافی خواهد کرد. روز نهم ژانویه کشتی، بندر را ترک کرد تا به نور فولک بازگردد. روز 29 ژانویه مسئول فانوس دریایی کارولینای شمالی آن را در نزدیکی ساحل دید. او گفت صدایی از کشتی به گوش می‌رسید. مردی نوک عرشه ایستاده بود و حرکاتش مثل کارکنان کشتی نبود. او موهایی سرخ رنگ داشت و می‌گفت لنگر کشتی گم شده است و آنها دارند با کمک باد به «کیپ فیر» می‌روند. سپس از مسئول فانوس دریایی خواست به شرکت دیرینگ خبر بدهد. کشتی کارول ای دیرینگ مدتی در سواحل کم‌عمق «کیپ هاتراس» سرگردان بود. اثری از کارکنان، ابزار و وسایل راهیابی و کنترل کشتی، ساعت کشتی، دکل آن و وسایل شخصی خدمه در آن دیده نمی‌شد. کسی نتوانست کشتی را نجات دهد و کشتی به قعر آب‌های منطقه فرو رفت. بعدها معلوم شد بیش از نه کشتی دیگر در همان زمان گرفتار همان اتفاق عجیب شده‌اند. این کشتی‌ها با خدمه‌شان ناپدید شده بودند. مدتی بعد یک نامه درون بطری در بسته‌ای به ساحل رسید. در نامه نوشته شده بود یک نفر با قایق موتوری آمده و سوار کشتی شده است. آیا افرادی به کشتی حمله کرده و خدمه را دست بسته از آن خارج کرده‌اند؟ آیا هیچ‌کس موفق به فرار نشد؟ آیا این نامه معتبر است؟ پس چرا نویسنده نام خود را پای آن ننوشته و آن را امضا نکرده است.

    فـرضیات ارائـه شــده

    طی انجام بررسی‌هایی پیرامون علت ناپدید شدن خدمه این کشتی، فرضیات مختلفی برای آن ارائه شد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

    دزدان دریایی: کاپیتان پارکر عضو هیات کشتی رانی ایالات متحده مطمئن بود کار دزدان دریایی است. او می‌گفت دزدان دریایی هنوز هم وجود دارند و حتما گروهی از آنان مسئول این ناپدید شدن‌ها هستند. ولی هیچ مدرک واقعی برای اثبات این فرضیه در دست نبود.

    حمله روس‌ها: پس از حمله ماموران اف‌بی‌‌آی به مقر حزب کارگر روسیه در شهر نیویورک، اوراقی کشف شد که در آن از اعضای حزب خواسته شده بود کشتی‌های آمریکایی را تسخیر کرده و به روسیه برسانند. همین کشف باعث شد که گروهی حادثه کشتی کارول ای – دیرینگ را مربوط به این موضوع بدانند ولی واقعیت آن است که هنوز مدرکی نیست که اعضای این حزب به این دستور، عمل کرده باشند.

    قاچاقچیان: فرضیه دیگر آن است که گروهی از قاچاقچیان موادمخدر که در منطقه باهاماس فعالیت می‌کردند کشتی را ربوده‌اند تا از آن به عنوان وسیله حمل محموله خود استفاده کنند. این کشتی آنقدر بزرگ بود که آنها می‌توانستند یک محموله یک میلیون دلاری را با آن منتقل کنند. این فرضیه قابل قبول به نظر می‌رسد ولی برای آن هم مدرکی وجود ندارد.

    شورش: کشمکش‌های میان ورمل و خدمه‌اش و حرف و حدیث‌های مربوط به آن، باعث شده که برخی این فرضیه را مطرح کنند که کارکنان کشتی شورش کرده‌اند. مسئول فانوس دریایی مطمئن است که مرد درون کشتی کاپیتان نبود. حتی او از افسران کشتی هم نبوده است. پس شاید نارضایتی از کاپیتان باعث بروز شورش میان کارکنان شده باشد که این موضوع هم ثابت نشده است.

    مسائل ماوراءالطبیعه: شاید شایع‌ترین علت که برای این اتفاق در آن دوران و دهه‌های پس از آن ذکر می‌شد همین موضوع بود. نویسندگان بی‌شماری این اتفاق را به مسائل ماوراءالطبیعه مربوط دانستند. کتاب‌های زیادی در این باره نوشته و فیلم‌های بسیاری پیرامون «اسرار دریاها» ساخته شدند.

    نتیجه‌گیری‌ها

    سرانجام، تحقیقات و بررسی‌های زیاد به پایان رسیدند و داستان کشتی «کارول ای دیرینگ» همچون داستان‌های دیگر به افسانه‌ها پیوست. تحقیقات، رسما از اواخر سال 1922 کنار گذاشته شد. هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای برای ناپدید شدن خدمه کشتی «کارول ای دیرینگ» ارائه نشد.

    هر چند که فرضیه شورش از تمام فرضیات قوی‌تر به نظر می‌رسد ولی در سال‌های بعد نیز هیچ اثری از بازماندگان یا آثار کشمکش در کشتی یافت نشد، آیا «کارول ای دیرینگ» هم یکی از قربانیان مثلث برمودا بود؟ به راستی چه رازی در میان امواج بلند اقیانوس شکل گرفت و «کارول ای دیرینگ» را تبدیل به یک کشتی ارواح کرد؟!

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    کوئین مری

     

    یکی از شناخته شده‌‌ترین و مشهورترین‌ کشتی‌های اقیانوس‌پیمای دنیا (کوئین مری) می‌باشد که هم‌اکنون تبدیل به هتلی جذاب برای توریست‌ها شده است. می‌گویند این کشتی میزبان چندین روح می‌باشد. یکی از این اشباح، روح (جان پدر) مکانیک هفده ساله است که در سال 1966 در نزدیکی موتورخانه کشتی در هنگام کار روزانه لای در (آب‌بند( (دری که با چرخ‌های مخصوص بسته می‌شد و آنقدر محکم بود که آب هم از لای درز آن به ‌داخل نفوذ نمی‌کرد) قرار گرفت و از دنیا رفت. سالهاست که هرازگاهی از اطراف در صدای تق‌تقی به گوش می‌رسد. یک راهنمای تور می‌گوید: یک بار شبحی سیاه‌پوش را کنار در آب‌بند دیده است.

    او صورت شبح را به وضوح دیده و وقتی آن را با عکس (جان‌پدر) مقایسه کرد دریافت که او خود (جان‌پدر) بوده است. روح یک زن اسرارآمیز سپید‌پوش نیز گاه‌به‌گاه روی عرشه کشتی دیده می‌شود ولی او همیشه وقتی به پشت دکل می‌پیچد، ناپدید می‌شود. روح بعدی مردی با لباسی آبی و خاکستری است. او را بارها در راهروی موتورخانه دیده‌اند. در کنار استخر کشتی هم صداها و خنده‌های عجیبی به گوش می‌رسد. تاکنون چندین بار شبح پسربچه کوچکی نیز در اطراف استخر دیده شده است.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    کشتی نفرین شده

     بعضی کشتی‌ها بدشانس هستند و ملوانان آنها را (نفرین شده) می‌دانند. کشتی (آمازون) در سال 1861 در جزیره (اسپنسر) در (نو‌اسکاتیا) نامگذاری و افتتاح شد و درست 48 ساعت پس از آغاز فعالیت، کاپیتان آن به طور ناگهانی از دنیا رفت. (آمازون) در اولین سفر خود به یک سد ماهیگیری(حصار) برخورد کرد و بدنه آن شکاف برداشت. وقتی کارگران در حال تعمیر بدنه بودند، کشتی طعمه حریق شد و بخشی از عرشه آن سوخت.

    مدتی بعد از شروع سومین سفر دریایی در اقیانوس اطلس، آمازون با کشتی دیگری تصادف کرد. سرانجام در سال 1868 این کشتی بدیمن و بدشانس در ساحل (نیوفوندلند) لنگر انداخت و صاحبانش تصمیم گرفتند آن را به خریداران (قراضه) بفروشند اما این پایان سرنوشت عجیب آمازون نبود. در سال 1872 کاپیتانی به نام (بنجامین بریگز) کشتی آمازون را پس از سالها بیکار ماندن خریداری نمود و به همراه خانواده‌اش به سوی دریای مدیترانه حرکت کرد. او قبل از حرکت نام کشتی را به (مری سلست) تغییر داد...!

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    کشتی بدون خدمه

     

    داستان (مری سلست) خود به تنهایی می‌تواند مطلب دو صفحه‌ای (دیگران) را پرکند زیرا یکی از معروف‌ترین و مرموزترین داستان‌های ارواحی است که هنوز اسرار آن کشف نشده و مبهم مانده است.

    روز سوم دسامبر سال 1872 خدمه کشتی (دی‌گراتیا) که از نیویورک به سمت (گیبرالتار) در حرکت بودند کشتی مری سلست را یافتند که بدون هیچ سرنشینی در 600 مایلی غرب پرتغال در حرکت بود. این کشتی در موقعیتی کاملا ایده‌آل و خوب به سر می‌برد. بادبانها برافراشته بودند و محموله که هزار و هفتصد بشکه الکل صنعتی بود همه دست نخورده سر جای خودشان قرار داشتند اما اثری از کاپیتان (بنجامین بریگز) ناخدای کشتی همسرش، تنها دخترش و هفت خدمه آن دیده نمی‌شد. بعضی‌ها می‌گویند قایق نجات گم شده بود و اثری از آن، به چشم نمی‌خورد ولی برخی دیگر می‌گویند آن قایق سرجای همیشگی خود روی عرشه قرار داشت. تنها چیز‌هایی از وسایل کشتی که سرجای خود نبود دستگاه زمان‌سنج، دستگاه مسافت سنج‌ و بارنامه کشتی بودند. هیچ نشانه‌ای از کشمکش، درگیری، طوفان یا هر اتفاق ناخوشایند دیگری در کشتی به چشم نمی‌خورد. آخرین چیزی که در دفتر سفرنامه کشتی نوشته شده بود، تاریخ 24 نوامبر بود و هیچ‌ نشانه‌ای از بروز حادثه یا خطر نداشت اگر ساکنان کشتی درست پس از آن تاریخ آن را ترک کرده بودند به آن معناست که مری سلست مدت یک هفته و نیم بدون سرنشین و خدمه به راه خود ادامه داده است ولی این غیرممکن به نظر می‌رسد. خدمه کشتی (دی‌گراتیا) می‌گویند: نوع حرکت کشتی و وضعیت بادبان‌ها کاملا طبیعی و تنظیم شده بود و ممکن نیست بدون حضور خدمه، کشتی این‌طور دقیق به راه خود ادامه بدهد. ظاهرا کسی یا چیزی چندین روز کشتی را کنترل کرده است. سرنوشت سرنشینان مری‌ سلست هنوز هم اسرارآمیز و مبهم می‌باشد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    رودخانه مرگ

      

    این که یک کشتی در اقیانوس‌های وسیع، ژرف و مه‌آلود گم شود عجیب به نظر نمی‌رسد و قابل پذیرش است ولی چطور ممکن است یک کشتی در یک رودخانه ناپدید شود و دیگر هیچ اثری از آن بر جای نماند؟ در ژوئن سال 1872 کشتی بخار (آیرون ماونتین) با بار پنبه و بشکه‌های ماسه‌ آهک از بندر (ویکس برگ) در رودخانه (می‌سی‌سی‌پی) به راه افتاد و رو به شمال رودخانه به مقصد بندر (پتیزبورو) حرکت کرد. تعدادی الوار نیز از پشت کشتی با طناب کشیده می‌شد. اواخر آن روز کشتی بخار دیگری به نام (ایروکیس چیف) الوارها را سرگردان بر روی رودخانه یافت. طناب آنها بریده شده بود. خدمه (ایروکیس چیف) الوارها را از آب گرفتند و صبر کردند تا کشتی (آیرون ماونتین) برسد و دوباره آنها را به خود ببندد. ولی آن کشتی هرگز نیامد. پس از آن دیگر هیچکس آیرون ماونتین و خدمه آن را ندید. هیچ اثری از آن کشتی بزرگ رودخانه می‌سی‌سی‌پی کشف و حتی تکه‌ای از بدنه آن هم یافت نشد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    روح هلندی

     

    بی‌‌شک داستان (روح هلندی) معروف‌ترین داستان در میان تمام کشتی‌های شبح‌زده می‌باشد. هر چند که بیشتر این داستان‌ با افسانه عجین گشته است ولی اصل آن بر پایه حقیقت می‌باشد. در سال 1680 یک کشتی به فرماندهی ناخدا (هندریک و اندردکن) سفر خود را از آمستردام به (باتاویا) بندری در هندشرقی آغاز کرد. بنا براین افسانه، وقتی کشتی (واندردکن) در حال گذشتن از (دماغه امیدنیک) بود گرفتار طوفانی سهمگین شد. واندردکن توجهی به خطرات این طوفان که از نظر ملاحان هشداری از جانب خداوند بود، نکرد. کشتی در نبرد با طوفان و گردباد از هم پاشید و غرق شد و همه خدمه آن طعمه دریا شدند. می‌گویند واندردکن توسط خداوند تنبیه شد. تنبیه او این بود که روحش تا ابدیت در نزدیکی دماغه در کشتی خود سرگردان باشد. چیزی که این افسانه را ماندگار کرده این است که تاکنون بارها حتی در قرن بیستم افراد مختلفی ادعا کرده‌اند (روح هلندی) را دیده‌اند. یکی از نخستین شاهدان این ادعا کاپیتان و خدمه یک کشتی انگلیسی در سال 1835 بودند. آنها اعلام کردند که در طوفانی وحشتناک کشتی روح مانندی را دیده‌اند که به کشتی آنها نزدیک شده است. آن کشتی آنقدر نزدیک شد که خدمه انگلیسی از تصادف قریب‌الوقوع دو کشتی به هراس افتادند ولی ناگهان کشتی ارواح ناپدید گشت.

    (روح هلندی) بار دیگر در سال 1881 توسط دو نفر از ملوانان کشتی (باچانته) دیده شد و روز بعد از آن یکی از آن دو نفر از بالای بادبان کشتی به پایین افتاد و از دنیا رفت. در ماه مارس سال 1939 هم این کشتی ارواح در ساحل آفریقای جنوبی دیده شد و تعداد زیادی از مردم که در ساحل مشغول استراحت و تفریح بودند قسم خوردند که با چشمان خود آن را دیده‌اند و جزئیات کشتی هلندی را توصیف نمودند. درآن روز، روزنامه چاپ آفریقای جنوبی در گزارش خود نوشت: (آن کشتی با سرعتی وهم‌آلوده مستقیم به سوی ساحل پیش می‌آمد. همه به تکاپو افتاده بودند و می‌پرسیدند که آن چیست و از کجا آمده است؟ ولی درست وقتی که هیجان به اوج خود رسید، کشتی اسرارآمیز همان‌طور که ناگهان آمده بود، ناگهان ناپدید شد. آخرین باری که این کشتی دیده شد در سال 1942 و در ساحل کیپ‌تاون بود. در آن روز چهار نفر روح هلندی را دیدند که به ناگاه محو شد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    روح گریت ایسترن

    کشتی (گریت ایسترن)، تایتانیک زمان خود بود. این کشتی صدهزار تنی در سال 1857ساخته شد و شش برابر کشتی‌هایی بود که تا آن زمان روی دریاها شناور می‌شدند. ولی مقدر شده بود که (گریت استرن) هم درست مثل تایتانیک با مشکل مواجه شود. آن کشتی آنقدر سنگین بود که وقتی سازندگانش سعی کردند آن را به آب بیندازند کشتی در آب فرو رفت و مکانیزم آن از کار افتاد. تا یک سال در بندر مانده بود و از آن استفاده نمی‌شد زیرا سازندگان آن دیگر پولی برای تعمیرات نداشتند. بالاخره یک شرکت بزرگ کشتیرانی، گریت ایسترن را خرید و ساخت آن را تمام کرد و آن را به آب انداخت اما در اولین سفر مخزن بخار عظیم‌الجثه کشتی منفجر شد و یک نفر جان خود را از دست داد و چندین تن به شدت با آب داغ سوختند.

    یک ماه بعد از این سانحه (ایسامبارد برونل) سازنده این کشتی دچار سکته شد و از دنیا رفت. این کشتی منحوس که هیچوقت مسافر زیادی نداشت در چهارمین سفر دریایی گرفتار طوفان شد و به شدت خسارت دید به‌طوری که باید مجددا تعمیر می‌شد. در سال 1862 در سفری که در آن تعداد مسافرانش به هزار و پانصد نفر رسیده بود و این برای گریت‌ ایسترن یک رکورد به حساب می‌آمد، بدنه کشتی از قسمت زیرین شکافت و اگر بدنه آن دوجداره نبود کشتی مسلما غرق می‌شد. دیگر همه آن کشتی را نحس و بدشگون می‌دانستند. خدمه ‌بارها می‌شنیدند که صدای چکش از قسمت‌های زیرین به گوش می‌رسد، صدایی که منشا آن دقیقا معلوم نبود. ملوانان می‌گفتند این صدا آنقدر بلند است که در طوفان‌های شدید هم به گوش می‌رسد و اغلب آنها را از خواب عمیق هم بیدار می‌کند.

    این کشتی هیچوقت در کار خود موفق نبود و نتوانست سودی روانه جیب صاحبان خود نماید و خیلی زود کشتی‌های جدیدتر و مدرن‌تر جای آن را گرفتند. تا دوازده سال بعد کشتی (گریت ایسترن) در گوشه‌ای از بندر افتاده بود و زنگ می‌زد تا این‌که یک کارخانه ذوب فلزات آن را خرید. وقتی کارگران کارخانه قطعات کشتی غول‌آسا را از هم جدا کردند، در برابر حیرت‌همگان منشا آن صداهای عجیب و مرموز کوبیدن چکش و شاید بتوان گفت آن چکش‌زدن‌های شبح‌گونه کشف شد.

    در میان دوجدار فلزی بدنه کشتی، اسکلت یک کارگر کشتی‌ساز که در زمان ساخت کشتی (گریت‌ ایسترن) به طرز مشکوکی ناپدید شده بود، پیدا شد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    خدمه "کشتی ارواح" خواب بودند!

      

    پلیس آلمان مجبور شد برای کنترل یک کشتی که بدون توجه به علایم هشدار دهنده وارد بخشی از رودخانه راین شده بود وارد عمل شده و از بالگرد استفاده کند.به گزارش آنانوا، خدمه این کشتی همگی در خوابی عمیق فرو رفته بودند و کشتی با شکستن گارد ساحلی وارد قسمتی شد که محل توقف قایقهای کوچک و گردشگری بود.

    زمانی که تلاش ملوانان و سایر خدمه قایقها برای بیدار کردن کاپیتان و افراد داخل در کابین کشتی بی نتیجه ماند، آنها پلیس را در جریان گذاشتند. کشتی سرگردان مرتباَ با قایقها برخورد می کرد؛ اما سر و صدای ناشی از این برخوردها نیز خدمه خواب آلود را بیدار نکرد. حتی زمانی که پلیس با بالگرد وارد عمل شد و با استفاده از بلندگوهای قوی شروع به هشدار دادن به خدمه کشتی کرد، هیچ کس از خواب بیدار نشد. چند نفر از مأموران پلیس به ناچار به داخل کشتی پریدند و خدمه را که گویی به خواب ابدی فرو رفته بودند، بیدار کردند. آنها بلافاصله کنترل کشتی سرگردان را که به گفته شاهدان عینی مثل کشتی ارواح به سمت پایین رودخانه راین حرکت می کرد، به دست گرفتند.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    چهره‌هایی بر آب

     

    در ماه دسامبر سال ( 1924جیمز کورتنی) و (مایکل میهان) دو تن از خدمه‌های کشتی (اس. واتر تاون) در همان حالی که کشتی به سوی کانال پاناما درحرکت بود داشتند تانکر نفتکش را تمیز می‌کردند ولی متاسفانه در اثر استنشاق گاز درون تانکر جان خود را از دست دادند. در آن زمان رسم بود جسد ملوانانی که در حال سفر از دنیا می‌رفتند را درون دریا می‌انداختند جسد این دو ملوان نیز به دریا انداخته شد ولی این آخرین باری نبود که ملوانان جیمز و مایکل بد اقبال را می‌دیدند. روز بعد و همینطور چند روز پس از آن چهره روح مانند آن دو بر روی آبهای اطراف کشتی دیده می‌شد. شاید اگر کاپیتان کشتی عکس این چهر‌های درون آب را نمی‌گرفت و به همراه خود نمی‌‌آورد هیچکس این داستان را باور نمی‌کرد.

    در ماه دسامبر سال ( 1924جیمز کورتنی) و (مایکل میهان) دو تن از خدمه‌های کشتی (اس. واتر تاون) در همان حالی که کشتی به سوی کانال پاناما درحرکت بود داشتند تانکر نفتکش را تمیز می‌کردند ولی متاسفانه در اثر استنشاق گاز درون تانکر جان خود را از دست دادند. در آن زمان رسم بود جسد ملوانانی که در حال سفر از دنیا می‌رفتند را درون دریا می‌انداختند جسد این دو ملوان نیز به دریا انداخته شد ولی این آخرین باری نبود که ملوانان جیمز و مایکل بد اقبال را می‌دیدند. روز بعد و همینطور چند روز پس از آن چهره روح مانند آن دو بر روی آبهای اطراف کشتی دیده می‌شد. شاید اگر کاپیتان کشتی عکس این چهر‌های درون آب را نمی‌گرفت و به همراه خود نمی‌‌آورد هیچکس این داستان را باور نمی‌کرد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    بازگشت دریا سالار

    روز 22 ژوئن سال 1899 دقیقا راس ساعت 3:39 بعدازظهر، ناو سلطنتی ویکتوریا با کشتی دیگری تصادف کرد و غرق شد. بیشتر خدمه مردند و فرمانده ناو دریاسالار (سرجورج تریون) نیز در میان مردگان بود.

    تحقیقات و گزارشات بعدی نشان می‌داد که این حادثه به‌خاطر فرمان اشتباه سرجورج صورت گرفت. بازماندگان آن کشتی می‌گویند: وقتی ناو در حال غرق شدن بود صدای فریادهای او را می‌شنیدند که می‌گفت: (همه‌اش تقصیر من بود.) درست در زمان غرق شدن کشتی، همسر سرجورج در خانه خود در لندن جشن برپا کرده بود. چند تن از مهمانان او قسم می‌خورند که کمی پس از ساعت 3:30 بعد‌ازظهر سرجورج را دیدند که در اتاق کار خود قدم می‌زد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح
    ارواح دریاچه گریت لیکس

     

    گویی دریاچه (گریت لیکس) در آمریکا هیچگاه بدون حضور ارواح خود معنا ندارد. در ماه سپتامبر سال 1678 کشتی (گریفن) اسکله (گرین‌ بی)‌ در میشیگان را ترک کرد و مدتی بعد ناپدید شد ولی تا سالها بعد ملوانان مختلفی ادعا می‌کردند که (گریفن) را شناور بر روی دریاچه دیده‌اند.

    _ (ادموند فیتز جرالد) کشتی معروفی بود که به‌دنبال کشف معادن تازه در دریاچه گریت لیکس به این سو و آن سو می‌رفت. ولی این کشتی بزرگ در روز نوزدهم نوامبر سال 1975 غرق شد و تمام 26 خدمه آن جان خود را از دست دادند. ده سال بعد کارکنان یک کشتی تجاری اعلام کردند که (ادموند فیتز جرالد) را در میان آبها دیده‌اند که به جلو می‌تازد.

    _ در سال 1988 یک غواص آمریکایی در اعماق دریاچه (سوپریور) گریت لیکس شنا می‌کرد که به بقایای کشتی بخار (امپراطور) رسید. او به داخل بازمانده‌های کشتی شنا کرد تا قسمت‌های مختلف آن را تماشا کند. این غواص قسم می‌خورد که در خوابگاه کشتی، یکی از خدمه‌ را دیده است که بر روی تختی شکسته خوابیده بود. در همان هنگام روح برگشت و به غواص نگاه کرد.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : سایه روشن ، کشتی ارواح