یکی از علائم ظهور در آسمان پدیدار شد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

عکسی را که مشاهده می‌کنید بطور اتفاقی در یکی از سایت‌های نجوم، در مقاله‌ای که در تاریخ "سوم آوریل 2009"، یعنی درست چند روز قبل، منتشر گردیده است، و شبیه یکی از علائمی که بطور مکرر در روایات و احادیث آمده است، و شاید بتوان گفت نشانه ظهور کسی است که همه ما در انتظار قدوم مبارکش هستیم، و بشارتی برای منتظران و مشتاقان ظهور حضرتش باشد.

این نه از باب تعیین تاریخ ظهور، بلکه تنبه و عدم فراموشی ظهور حضرت مهدی عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف می‌باشد، زیرا که تنها خداوند به زمان و تاریخ ظهور آن عزیزتر از جان آگاه است و بس، و نکته اصلی این است که تکوین و ظهور چنین صحنه‌هایی از سحابی‌ها در آسمان یکباره اتفاق نیفتاده، بلکه علم ناقص بشر، و تدریجی بودن آن، موجب شده با گذشت زمان و پیشرفت دانش نجوم، و دست‌یابی به تکنولوژی‌های روز، ما بتوانیم به این تصاویر دست یابیم، که امیدواریم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.

احادیث مربوط به "ظهور کف دست روشن در آسمان"، که از علائم پیش از وقوع "صیحه آسمانی" است و در اخبار رسیده از ائمه معصومین(ع) به آن اشاره گردیده است، یکی این است که پیش از ظهور آن یوسف‌ زهرا حضرت "قائم آل‌محمد(عج)"، نشانه‌هایی به وقوع می‌پیوندد، که خود دلالت بر قریب‌الوقوع بودن صیحه دارد.

رسول گرامی حضرت محمد(ص) می‌فرمایند: «"یَظهَرُ فیِ السَّماءِ آیَةٌ لِلَیلَتَینِ تَخلوُانِ مِن شَهرِ رَمَضانَ." ترجمه: دو شب گذشته از ماه رمضان نشانه‌ای در آسمان ظاهر می‌شود».

اما شاید بتوان تفضیل کلام پیامبر(ص) را در این حدیث از امام صادق(ع) جستجو نمود که فرمودند: «سالی که صیحه آسمانی شنیده می‌شود، ‌قبل از آن، در ماه رجب، نشانه‌ای دیده خواهد شد. سؤال شد: آن نشانه چیست؟ امام صادق(ع) فرموند: سیمایی در قرص ماه دیده می‌شود، و کف دست روشنی در فضا ظاهر می شود».

در همین رابطه امام صادق(ع) می‌فرمایند: «وَ وَجْهُ وَ صَدْرَ یَظْهَرُ اَنَّ لِلْنٰاسْ فِی عَیْنَ الْشَمْسْ. ترجمه: صورت و سینه‌ای در قرص خورشید برای همگان ظاهر می‌شود».

وقوع صیحه آسمانی، زمانی است که اختلاف و تشتت دامن‌گیر جوامع اسلامی شده باشد، و تفرقه و جدایی سایه‌گستر، که در آغاز، "سروشی آسمانی" گوش نواز می‌شود، و سپس "کف دستی" پدید می‌آید، و بعد از این وقایع "صیحه آسمانی" طنین‌افکن می‌گردد.

امیر المؤمنین امام علی(ع) در فرازی از یک روایت، که در باب "احوال آخرالزمان" ایراد فرموده‌اند، می‌فرمایند: «...آنگاه امور مردم هرگز اصلاح نمی‌شود، و هرگز نمی‌توانند در اطراف یک محور گرد آیند، تا هنگامی که منادی از آسمان بانگ بر می‌آورد که "به سوی فلانی بشتابید و از او دور نشوید"، سپس "کف دستی" در آسمان ظاهر می‌شود، و به سوی او اشاره می‌کند».

امام صادق(ع) در خصوص واکنش مردم، در قبال صیحه آسمانی، می‌فرمایند: «(حالت مردم) هنگامی که بانگ آسمانی را بشنوند، مانند کسی که بر سرش مرغ نشسته باشد، خشک‌شان می‌زند، تمامی دشمان خدا، در برابر صیحه آسمانی خاضع و منفقاد می‌شوند، اگر در خبری هم دچار شکّ و تردید باشند، در مورد صیحه آسمانی هیچ تردیدی نخواهند داشت، که با نام پدر و نام اجداد طاهرین او، ندا خواهند شد.

وجود "صیحه آسمانی" که بنا به روایات وارده از علائم حتمی است، خود دارای علائمی است، و به شکل ندائی است که حاوی پیام و فرمان خاصی است.

در این خصوص، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «به هنگام خروج قائم(عج) منادی آسمان بانگ می‌زند: هان ای مردم! خداوند مهلت ستم‌گران را پایان بخشید، و بهترین امت محمد صلی الله علیه و آله را به پیشوائی و سرپرستی شما برگزید، پس خود را در مکه به او برسانید».

حضرت امام محمد باقر(ع) در این باره می‌فرمایند: «منادی آسمانی در اول صبح بانگ بر می‌آورد و می‌گوید: ای مردم! آگاه باشید که حق با علی و شیعیان اوست، و شیطان که لعنت خدا بر او باد، در آخر همان روز بانگ بر می‌آورد و می‌گوید: حق با سفیانی و پیروان اوست.

به شهادت روایات موجود، زمان وقوع صیحه آسمانی، در شب جمعه بعد از نماز صبح، بیست‌و‌سوم ماه مبارک رمضان است، که در لحظات آخر روز بیست‌و‌سوم، صدای گریه ابلیس بلند می‌شود، و مردم را برای پیوستن به لشکریان سفیانی فرا می‌خواند.

در همین رابطه از امام باقر(ع) روایت شده است که: «... ندای آسمانی جز در ماه رمضان نخواهد بود، که ماه رمضان ماه خداست، و آن ندا، بانگ جبرئیل است، که مردم را به سوی حق فرا می خواند ... ندای آسمانی، در ماه رمضان، و در شب جمعه، شب بیست‌و‌سوم رمضان است، هرگز در مورد آن دچار شک و تردید نشوید، و گوش فرا دهید، و اطاعت کنید، و در پایان روز، صدای ابلیس لعین بلند می‌شود که می‌گوید: فلانی مظلوم کشته شد. این بانگ نابهنگام، گروهی را به شک می‌اندازد، و گروه کثیری با شک و تردید، وارد آتش می‌شوند. نشانه بانگ جبرئیل این است که به نام قائم(عج) و نام پدرش ندا می‌کند، که دختران پرده‌نشین نیز با شنیدن آن خوشحال می‌شوند و پدران و برادران‌شان را تشویق می‌کنند که خروج کنند».

  • Tawanna

    Tawanna

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۳:۰۳:۵۸

    I'm not sure the place you are getting your information,
    but great topic. I must spend a while finding out more or understanding more.
    Thank you for fantastic info I was on the
    lookout for this information for my mission.