چهره واقعی مسیح مقدس بر روی پارچه کفن وی

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اخیراً یعنی 23 دسامبر در یکی از کانالهای ایتالیای (canale 407 di SKY) مستندی از یک پارچه کتانی که چهره یک شخص به صورت حقیقی بر روی آن نقش بسته به صورت زنده پخش می شود و این در حالی است که منتقدان بسیاری درباره موضوع اصلی این مستند یعنی آیا آن چهره حقیقی"عیسی مسیح" است سر جدال دارند.

موضوع اصلی مستند

آیا آن چهره مسیح است؟

در طول تاریخ توسط گوتیک بزرگ و نقاشی های رنسانس، تنها در جمعی که تحت تأثیر ترکیبی از ویژگی های چند نقاش که تصاویری کشیده شده ای از عیسی بر روی صفحه های نمایش بزرگ و کوچک ترسیم نموده اند. با این حال، به نظر می این تصویر رسم شده بروی پارچه : یک فردی از اهل ناصره جلیل در یهودیه نصرانی است که ابروهای وی پرمو و چشم های او آبی است. به گفته بسیاری از محققان، چهره واقعی عیسی مسیح است که در کفن مقدس، ورق کتانی از 4 متر از معروف ترین و جنجال برانگیز آثاری است که برای قرن ها دانشمندان و مؤمنان بسیاری شیفته آن شده و صحت آنرا تایید کرده اند که هنوز هم بحث گرم در مورد آن وجود دارد. در حال حاضر چهره آن مرد که در کفن خود قرار داشته به لطف علوم رایانه ای و شبیه سازی به صورت زنده و حقیقی ترسیم شد. مطالعه در کفن نگه داشته در تورین کلیسای جامع و در نظر بسیاری ازافراد جسم عیسی مسیح خواهد بود که برای اولین بار در یکی از کانالهای ایتالیا ارائه شد.

"چهره واقعی از عیسی مسیح توسط تیمی از هنرمندان گرافیکی آمریکایی سال ها در پی کار بروی آن منجر به تحقق مدل سه بعدی از قالب تحت تاثیر قرار گرفته در کفن شد. این خدمات که آنان ارائه دادن عبارتند از: گرافیک کامپیوتری که توسط متخصص ری داونینگ صورت گرفت. پس از اجرای این طرح مقابل آبراهام لینکلن، داونینگ می خواست به بازسازی چهره مسیح بپردازد که آن را تبدیل به یک انیمیشن 3D نمود "و این ماموریت اصلی این گروه است که سال ها اختصاص داده شده بود: "افرادی که عیسی مسیح را در طول عمر خود ملاقات کرده اند (در ایام کهن) – مجری این طرح عظیم " متخصص ری داونینگ" می گوید: : -- در تماس با مردی که همه چیز واقعی ملموس بود بوده است و من تصمیم گرفته ام که به دنبال این موضوع در اصل فیزیکی آن دست بیابم. به این هدف که او مسیح چگونه به سوی ما آمد. "

داونینگ می گوید: که این کفن حاوی اطلاعات ضروری برای رمز گشایی اطلاعات لازم برای بازسازی بوده : " اگر شما در این پارچه کتانی ساده تامل کنید در مرحله اول تصور می کنید که این فقط یک نقاشی است ، اما با نگاهی دقیق تر خواهیم دریافت ، که این یک مخزن از اطلاعات سه بعدی ایت که در آن نهفته است.

گروهی از محققان بر این باورند که فقط با رمز گشایی و برون یابی اطلاعات از لخته های خونی که در روزنه های پارچه نفوذ کرده این اسناد شکل معتبری به خود خواهند گرفت ، و به تحقق برخی از تصاویر حقیقی و واضح می توان بوسیله این ابزار خواهیم رسید. دانشمندان که بر روی این پروژه کار کرده کاملا متقاعد شده است که کفن واقعی و پنهان چهره حقیقی مسیح مربوط به دو هزار سال قبل می باشد.

نتایج به دست آمده تعجب آور است، با توجه به تصویر هیچ شباهتی به آنچه که نمایندگی از عیسی ساخته شده بیش از قرن ها ندارد. از آنجا که بدن کفن پیچیده شده است و به سادگی پشتیبانی و قابل رمز گشایی نیست، و خون از زخم ها برجستگی های پارچه را تحت تاثیر خود قرار داده است به همیم دلیل متخصصین نمی توانند چهره ای که کاملا با صورت مشابه باشد را ترسیم نمایند، به همین دلیل تصویر کم رنگ و پژمرده به نظر می رسد. قبل از هر گونه نتیجه گیری باید آلودگی لکه های آبی و ساییدگی و پارگی قسمتهایی از پارچه در زمان ، و حتی آتش سوزی در سال 1532 میلادی ، همگی تهدید و عواملی بوده اند که منجر به نابودی قسمتهایی از این اثر شده اند.

مطالعه های که روی کفن انجام گرفته واضح است که بر بدن وی در حدود 120 نشانه از بلا های عجیب و غریب پرچم روم تحمیل شده است. به وضوح آشکار است که زخم هایی بر روی یکی از مچ های دست و پاهای وی قرار دارد، نیز زخم در سمتی است که از نقطه نظر سنت کتاب مقدس "مسیحیان" ، به آن اشاره شده بود و این زخم ها روی جسم عیسی مسیح بر روی صلیب تحمیلشده است.در پشت نشان می دهد که آثار خون در اطراف سر و پشت جمجمه، احتمالا به علت روکش خاردار سلیب موجب گردیده است. علاوه بر آن مقدار زیادی خون روی پیشانی، ریش و موی وی وجود دارد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...