تاریخ : 28 مرداد 1396
زمان : 13:34:19
نظر سنجی
  • جای خالی چه مطلب خاصی را در این وبلاگ احساس می کنید؟

مطالب عادی و روزمره
مطالب بسیار بغرنج و ثقیل الدرک

مشاهده نتایج


موضوعات

منوی کاربری

میهمان گرامی خوش آمدید





آمار وبسایت
  • بازدید امروز : 543 بار
  • بازدید دیروز : 709 بار
  • بازدید ماه : 20937 بار
  • بازدید کل : 558001 بار

  • 1 2 3 4
    تبلیغات
    آخرین ارسال های انجمن
    هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
    دجال و سفیانی

    دجال و سفیانی در اصل همان خدای رعد و باران و توفان و احشام و غلات بابلیها یعنی آداد/داگون است

    سومین خدای تثلیث موعودهای بابلی آداد/داگون در فرهنگ مقابله‌گر رسولان مسیحی به نقش منفی دجّال در آمده است. آداد خدای معروف رعد و توفان وباران و غلات و احشام کهن سامیان در سمت سوریه و فلسطین همچنین به نام داگان (خدای غلات) معروفیت یافته بوده است. چون وی در نزد مردمان سامی سمت بابل به عنوان آخرین خدا-منجی تثلیث خدایان بزرگ به شمار میرفت. از اینجا بوده که وجود وی به عنوان آخرین خدای موعود و منجی با نقش عیسی مسیح به عنوان تنها منجی آیندهً بشریت در تضاد می‌افتاد و لابد از اینجاست که وجود وی به عنوان آنتی‌کریست یعنی ضد عیسی مسیح مقبول بنیانگذاران مسیحیت (رسولان مسیحی) گردیده و به رسمیت شناخته شده است. جالب است که نام دجّال را در زبان عرب هم میتوان خدای باران(داج-ال=داگان، آداد) و هم به بسیار دروغگو معنی نمود. مطابق روایات اسلامی دجال دو کوه با خود دارد یکی شبیه کوه نان و دیگری شبیه کوهی است که چشمه های آب صاف در آن جاری باشد و مردمان تشنه و گرسنه از او متابعت می‌کنند. از طرف دیگر چون ساحر است به چشم مردم چنان می نمایاند که بهشت و دوزخ با اوست: از آسمان به دستور وی باران می‌بارد و زمین گیاه می‌رویاند. اختیار گنجهای زمین با اوست. مرده را زنده می‌کند و با صدایی که تمام جهانیان می شنوند ندا می‌کند: منم دجال. دجال خری دارد که از لحاظ شکل و هیئت از خودش عجیبتر می باشد. نام خر دجال را که به رنگ پوست پلنگ است حساسه نوشته‌اند. چهار دست و پایش تا زانو سیاه و از زانو به پایین سفید است.

    بنابر این خر دجّال بیش از همه چیز نشانگر خدای احشام به شمار رفتن داگان/ آداد است. جالب است که نام سومری این خدای رعد و باران یعنی ایشکورا به معنی کوهستانی بوده است. این نام سومری از سویی می توانست در زبانهای سامی به معنی شکرگزار و یا نمازگزار گرفته شود که لابد از اینجاست دومین منجی موعود/سئوشیانت دوم اوستا اوخشیت نمنگهه یعنی پروراننده نماز نام گرفته است؛ و آن از سوی دیگر در همین زبانهای سامی معنی دارای اسب یا خر قرمز و خوش رنگ (=اشقر در زبان عرب) که خر دجّال متصف بدان است. این ایزد کهن سامیان در نقش مثبتش در نزد رسولان مسیحی روح القدوس (روآچ الوهیم) نامیده شده است که در اصل به معنی خدای توفان و باران است. این خدای باران و رعد معروف سامیان در نزد کاسیان(نیاکان باستانی لران) هودها(هداد، آداد، ایزد تندر) و بوریاش(باران و توفان) نامیده می شده است که در قرآن تحت نام هود پیغمبر ملکوتی توفان سرد قوم عاد (مردم انجمنی دوردست= مغان /کاسیان) به شمار آمده است . وی در اساطیر کهن خاورمیانه تحت نام هاروت به همراه ماروت (ایزد جنگ و باد) همکاران ایزد/الهه زمین در تأمین باد و بارانند. اینان همانند مهدی موعود شیعیان محبوسین چاهی در سمت بابل به شمار می آیند که تا روز رستاخیز در آنجا خواهند بود. جالب است جایگاه حبس و زندگی دجّال و خر اساطیریش نیز چاهی در آن سمت، به قید نام اصفهان ذکر گردیده است. این ایزد کهن سامی در نقش منفی اش در اساطیر اسلامی شیعی تحت نام سفیانی (خدای توفان و استر تیز رو)هم که در رابطه با روز رستاخیز موعودها است، بسیار معروف است.

    ادامه مطلب
    نویسنده : mojarradat | دسته : آرماگدون ، اطلاعات عمومی
    مراحل رجعت مسیح

    الف) رجعت اولیه ى مسیح یا آمدن مسیح در هوا

    مرحلة اول بازگشت مسیح، شامل ربوده شدن کلیسا (مؤمنان) است. در یک چشم بر هم زدن، ناگهان و بدون خبر، عیسى(علیه السلام) آنانى را که آمادة بازگشت به سوى او هستند مى‌رباید. او در این بازگشت به زمین نزول نمى‌کند، بلکه مقدّسان او را در هوا ملاقات مى کنند.[1]

    با این رجعت مردگان در مسیح برخواهند خاست و زنده خواهند شد و زندگان داراى زندگى باقى خواهند گردید.[2]

    هدف از این ملاقات در آسمان، دادرسى ایمان داران و دادن پاداش به مؤمنان و حساب پس دادن در استفاده از استعدادها و اموال و فرصت‌هایى است که به آنها داده شده بود،[3] و آماده کردن اوضاع و از بین بردن موانع ظهور است.[4]

    ب) دوران مصیبت عظیم

    مرحلة اول و دوم ظهور مسیح، دورة مصیبت عظیم واقع شده است. این دوره که طبق برخى اشارات، 7 سال طول خواهد کشید[5]، «چنان زمان تنگى خواهد شد که از زمانى که امتى به وجود آمده تا امروز نبوده است».[6]

    وقتى کلیسا ربوده شود، دیگر نمک و نور در جهان نخواهد بود. مدت کوتاهى بعد از ربوده شدن کلیسا تا زمانى که مردم به سوى خداوند بازگشت نکرده‌اند، بر روى زمین هیچ شخص نجات یافته‌اى وجود نخواهد داشت. روح‌القدس خدمت بازدارندة خود را از جهان برخواهد داشت. در آن موقع فساد و ظلمت به سرعت زیاد خواهد شد و گناه همه جا را فرا خواهد گرفت، و مرد بى‌دین ظهور خواهد کرد.[7]

    ج) سلطنت هزار ساله بر زمین و رجعت دوم

    وقتى سال‌هاى مصیبت بى‌سابقه به پایان خود نزدیک شوند، روح‌هایى از دهان اژدها، وحش و نبى کاذب خارج مى‌شوند و پادشاهان جهان را براى جنگ دور یکدیگر جمع مى‌کنند.[8] آنان با هم جمع مى شوند تا اورشلیم را تصرف نمایند و یهودیان فلسطین را به اسارت درآورند.[9] ولى در آن موقعى که به پیروزى نزدیک شدند، مسیح با لشکریان خود از آسمان نزول خواهد فرمود[10] و در جنگ نهایى پس از غلبه بر آنان، پیشوایانشان گرفتار و به دریاچة آتش افکنده خواهند شد.[11] سپاهیان آنان با شمشیرى که از دهان مسیح خارج مى شود کشته خواهند شد[12] و راه براى استقرار حکومت مسیح هموار خواهد گردید.

    این دوره هزار سال به طول مى انجامد. مسیح به عنوان فرمانرواى جهانى پرستیده شده، عدل و انصاف کامل برقرار خواهد گشت،[13] کلیسا با مسیح حکم رانى خواهد کرد و[14] شیطان و روح هاى شریر بسته شده و مدت هزار سال در هاویه افکنده خواهند شد،[15] وضعیت طبیعت نیز عوض شده، بارش باران فراوان، و زمین بسیار حاصل خیز و محصول زیاد و عمرها طولانى خواهد شد،[16] شادى و سعادت و شفاى بدنى و رفاه و امنیت و روابط دوستانه بین مردم برقرار و انسان «اشرف مخلوقات» بودن خود را که در موقع سقوط در گناه از دست داده بود، به دست خواهد آورد. [17]

    د) داورى

    در ابتداى سلطنت هزار ساله، داورى توسط مسیح انجام خواهد شد. براى این داورى تمام امت ها جمع خواهند شد و براى صالحان، حیات ابدى و براى طالحان، مجازات و آتش ابدى در نظر گرفته خواهد شد.[18]

    پروتستان ها معتقد به رجعت مسیح در آخر الزمان و در همین دنیا هستند، اما عقیده به اخروى بودن بازگشت مسیح، در سده هاى اخیر طرف داران بیشترى در میان مسیحیان دارد. [19]

    کلیساى شرق، هم زمان با رجعت مسیح بر پایى قیامت را خبر مى دهد:

    اما حوادثى که هم زمان با آمدن دوباره ى مسیح رخ خواهد داد عبارت اند از:

    1. [20]

    کلیساى کاتولیک نیز در اعتقادنامه ى رسمى خود، اخروى بودن بازگشت مسیح را تأیید مى کند:

    قبل از داورى نهایى همه ى مردگان برخواهند خاست، و این زمانى است که همه ى اهل قبور صداى پسر انسان را مى شنوند و از قبور خارج مى شوند. [21]

    از عبارت فوق استفاده مى شود که صداى پسر انسان (مسیح) کار صور اسرافیل و آغاز قیامت را اعلام مى کند، و برگشت مسیح هم زمان با برپایى رستاخیز و قیامت است. بر اساس نظریه ى فوق، دوره ى هزار ساله ى آرمانى کلیساى مسیحیت، قبل از رجعت مسیح خواهد بود.[22]

    [1]- اول تسالونیکیان، 4: 16، دوم تسالونیکیان، 2: 1.

    [2]- اول تسالونیکیان، 4: 16، اول قرنتیان 15: 53.

    [3]- انجیل متى، 25: 14 ـ 30، انجیل لوقا، 19: 11 ـ 27، انجیل متى، 25: 1 ـ 16، دوم تسالونیکیان، 2: 6 ـ 8. آن مانع کیست یا چیست؟ عده اى آن را نیروى بازدارنده ى نظم قانون مى دانند، برخى نیز آن را دولت هاى بشرى فاسد و گروهى آن را خود شیطان مى دانند. از این مانع با عنوان «بى دین»، «مرد بى دین»، دجّال، «ضد مسیح» (Anti-Christ) و «قانون شکن» یاد شده است. ر.ک: هنرى تیسن، الهیات مسیحى، ص 338، و على فاطمیان، نشانه هاى پایان، فصل ششم.

    [4]- الهیات مسیحى، ص 344.

    [5]- ر.ک: دانیال، 9: 24 ـ 27.

    [6]- دانیال، 12: 1.

    [7]- الهیات مسیحى، ص 339.

    [8]- مکاشفه، 16: 12.

    [9]- زکریا، 12: 1، 13: 1 و 14: 2.

    [10]- مکاشفه، 9: 11.

    [11]- مزامیر، 2: 3، و مکاشفه، 19: 19 و...

    [12]- دوم تسالونیکیان، 1: 7 ـ 10، مکاشفه، 19: 21.

    [13]- مزامیر، 72: 6 ـ 11، زکریا، 14: 9.

    [14]- انجیل لوقا، 19: 16 ـ 19، اول قرنتیان، 6: 2، مکاشفه، 2: 27.

    [15]- مکاشفه، 20: 1 ـ 3.

    [16]- الهیات مسیحى، ص 380.

    [17]- همان.

    [18]- همان، ص 367.

    [19]- عبدالرحیم سلیمانى اردستانى، درآمدى بر الهیات تطبیقى اسلام و مسیحیت، ص 209.

    [20]- جیمس انس الامیرکانى، نظام التعلیم فى علم اللاهوت القویم، ج 2، ص 505.

    [21]- به نقل از: درآمدى بر الهیات تطبیقى اسلام و مسیحیت، ص 207 CCC, P. 320.

    [22]- همان، ص 208.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : آرماگدون ، اطلاعات عمومی
    مقدمه مؤلف بر فصل ظهور:

    کلمه ظهور همواره با کلمه منجی همراه است. اصولاً از دو دیدگاه می‌توان به مسئله ظهور نگاه کرد. دیدگاه فرادستی و دیدگاه فرودستی. این بدان معناست که همواره باید دقت داشته باشیم از چه منظر به ظهور منجی نظر می‌افکنیم.

    در دیدگاه فرودستی همواره افرادی بودند که خواستار تغییرات در اوضاع عادی و یا معنوی بودند و این افراد انسانهای معمولی بودند که سعی می‌کردند با جلب افراد و جذب نظرات آنها در دید قرار گرفته، اکثریت شوند و حرفشان به گوش برسد و بتوانند تغییر کنند اما همواره یک انسان معمولی بودند. چه با دیدگاه مذهبی و چه با دیدگاه غیرمذهبی. اینان خود میخواستند منجی باشند.

    در دیدگاه فرادستی بشر همواره منتظر ظهور یک منجی بوده است و به سوی ادعاهای مختلف کشیده شده است. این گرایش خاص افراد مذهبی نبوده است و گاه بشر به سوی منجیان غیرالهی نیز تمایل نشان داده‌اند. از جمله مشهورترین آنها تمایل مردم به افرادی که سعی در تغییر سیستم کشوری خود کرده‌اند. اما از دیدگاه منجی جهانی نهایی، منجیان افرادی خاص با شرایط خاص می‌باشند که از دیدگاه دو دین بزرگ مسیحیت و شیعه مشخص می‌باشند.

    اینان مسیح و مهدی می‌باشند. بنابراین در دو قسمت عمده این فصل تلاش می‌شود مهمترین مطالبی که موجود می‌باشد گردآوری شود.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : آرماگدون ، اطلاعات عمومی
    افتتاح وبلاگ مجردات

    با سلام خدمت خوانندگان محترم وبلاگ

    این وبلاگ از آن رو ایجاد نشده است که در پی رضایت، تایید و یا ارضاء نظرات شخصی یا گروهی کسی باشد. از آن رو این وبلاگ را ایجاد کردم که مطالب مورد نظر خود را در یک جا گردآوری کنم و از نظرات دیگران نیز سود بجویم. موضوعات متعدد و پراکنده ای را در این وبلاگ خواهید دید. چنانچه جای مطلبی را خالی دیدید خوشحالم میشوم از نظر شما استفاده کنم. این وبلاگ در پی تایید یا تکذیب هیچ نظریه یا فلسفه و یا مکتب الهی نیست. زیرا اصولا این نوع فعالیتها گستره بزرگتری می طلبد. در این وبلاگ سعی شده است بیشتر سرنخ هایی برای تحقیق و مطالعه ارائه و مباحث به چالش کشیده شود.

    اکثر مطلب گردآوری است مگر آنکه در بخش نظرات شخصی نویسنده وبلاگ بوده باشد و یا در گوشه ای صراحتا اشاره شود این نظر دیدگاه قطعی نویسنده وبلاگ است.

    نویسنده تمامی آراء را محترم شمرده و در پی رد یا تکذیب هیچ دیدگاه الهی و یا غیرالهی یا فلسفی نیست.

    لینک ثابت
    نویسنده : mojarradat | دسته : نظر و دیدگاه نویسنده ، افتتاحیه وبلاگ