2012 آخر جهان نیست

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

حتما خیلی این خبر به گوشتان خورده که سال 2012 بر اساس تقویم مایا سال پایان جهان خواهد بود. این موضوع آنقدر گسترده شده و حساسیت برای این و آن ایجاد کرده که حتی هالیوود هم دست به کار شد تا از این وضعیت و این التهاب ایجاد شده کمال استفاده را بکند و به همین دلیل فیلم 2012 را تقریبا ماه آینده به اکران سینماها خواهد فرستاد.

کتابها و مطالب فراوانی در این زمینه منتشر شده و حتی برخی مستندهایی هم توسط کانالهای مطرح و مهمی مثل نشنال جئوگرافی و چانل هیستوری تهیه و پخش شده که آمده‌اند پیشگوییهای نوسترآداموس را با تقویم مایاها مخلوط کرده اند و دست آخر نتیجه گرفته اند که حتما در سال 2012 خبرهایی خواهد شد. البته این همه ماجرا نیست، چند ماه قبل هم ناسا اعلام کرده طوفانهای خورشیدی هم در سال 2012 زمین را در برخواهد گرفت و این موضوع تقریبا جدی ترین احتمال نابودی زمین را شکل داد که جامعه علمی را هم وارد ماجرا کرد.

اما خود آنهایی که جد و آبادشان به مایاها می‌رسد از شنیدن این خبرها شگفت زده شده‌اند! (متن خبر در یاهو نیوز) و حتی چند نفری از آنها شاکی بودند که از وقتی این موضوع در اینترنت پخش شده روزی نیست که سوالهای مختلف و جورواجور از آنها نشود. آنها معقدند این جوسازیها در مورد یک رویدادی که صرفا در تقویم مایاها آمده بیشتر کار خود غربیها باشد تا از این وضعیت کمال استفاده را بکنند. نوادگان مایاها معتقدند که آن چیزی که در تقویم های اجدادشان در مورد سال 2012 نوشته شده صرفا بازگو کننده یک حادثه طبیعی و ستاره شناسی است که اعتقاد دارند هر 25 هزار سال تقویم زمانی آنها پایان می یابد و اصلا قرار نیست کره زمین کن فیکون شود!، اما ظاهرا برخی ستاره شناسان و منجمان چیزهایی پیدا کرده اند که دقیقا در همین سال 2012 اتفاق می افتد که بیشتر جنبه ستاره شناسی و کیهانی دارد و همانها را هم به تقویم مایاها چسبانده‌اند. با این حال هیچ کس از آینده خبر ندارد و بتدریج که به سال 2012 نزدیکتر می شویم باید منتظر اخبار و نظریه های جدید باشیم.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...