کسوف

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

خورشید گرفتگی زمانی رخ می دهد که مرکز زمین، ماه و خورشید در یک خط واقع شوند. گرفتگی را وقتی کامل گویند که ماه به زمین به حدی نزدیک باشد که بتواند سطح خورشید را بپوشاند در این هنگام، تاج خورشید قابل دیدن خواهد شد...

«کسوف حلقوی» وقتی ظاهر می شود که ماه دورتر باشد.در این مواقع کره ی ماه کوچک تر از خورشید به نظر می رسد و در نتیجه ضمن پنهان کردن آن، در لبه ها حلقه ی نورانی خورشید دیده می شود.کسوف جزئی نیز که در اکثر اوقات احتمال وقوع آن بیشتر است، زمانی به وجود می آید که ماه به اندازه ی کافی به خط خورشید – زمین نزدیک نیست تا بتواند جلو خورشید را به طور کامل بگیرد.موقعی که کسوف اتفاق می افتد تاریکی غیر طبیعی فضای آسمان را فرا می گیرد.دما پایین می آید و در هنگام روز ستارگان و بعضی سیارات آسمان، همچون شب، می درخشند!

معمولاً گرفتگی های کامل فقط چند دقیقه طول می کشد و در نوار باریکی از زمین برای ساکنان قابل دیدن است.بنابراین، احتمال دیدار آن در سرزمینی که اقامت داریم کم و در حدود یک بار در 360 سال است.لذا، برای دیدار گرفتگی کامل اغلب به نوار باریکی مسافرت می کنند که این نوع گرفتگی در آن نوار روی می دهد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...