ابر قارچی برفراز مسکو

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

به دنبال وقوع یک پدیده عجیب بر فراز شهر مسکو در هفته اخیر موجی از شایعات درباره دلیل بروز چنین چیزی در محافل علمی جهان شنیده می‌شود.

یکی از سخنگویان سازمان هواشناسی مسکو در این زمینه گفت: در روزهای اخیر چندین جبهه هوا از مسکو عبور می‌کرده و یکی از آنها از قطب شمال می‌آمده که با توجه به تابش خورشید در زمان وقوع این حادثه شاهد چنین چیزی بودیم. تشکیل ابر قارچ مانندی برروی مسکو باعث هراس برخی از اهالی این شهر شد. وی در ادامه گفت: این یک پدیده اپتیکال است و اگر دقیق‌تر نگاه کنید قطعاً اشعه‌های خورشید را که از میان آن می‌تابند مشاهده خواهید کرد و البته ابرها در مناطق مختلف جهان می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند.

اما برخی از محققان محیط زیست آلودگی هوای مسکو را عامل اصلی این پدیده عجیب می‌دانند و معتقدند آلودگی شدید هوای مسکو در سال‌های اخیر سبب این ماجرا بوده است. ولی این مسئول روسی به شدت این موضوع را تکذیب می‌کند و معتقد است چنین پدیده‌ای نمی‌تواند بر اثر آلودگی هوا باشد. او تأکید می‌کند شاید در روزهایی که هوا صاف باشد وجود غبار در هوا به شکل ابر باشد اما با توجه به اینکه وزش باد در مسکو در روزهای اخیر شدید بوده چنین چیزی نمی‌تواند رخ داده باشد.

آلودگی هوا یکی از مهمترین مشکلات شهر مسکو در سال‌های اخیر بوده که تلفات انسانی بر اثر سکته قلبی و بیماری‌های تنفسی را چهار برابر بیشتر نسبت به دهه‌های قبل کرده است و تاکنون مقامات این کشور عکس‌العمل مناسبی برای حل این معضل نداشته‌اند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...