کشتی هلندی سرگردان

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 

در 11 جولای 1881 قبل از طلوع افتاب که دریا ارام و اسمان صاف بود کشتی «اچ-ام-اس» با مقصدی معلوم ساحل ملبورن را به مقصد سیدنی استرالیا دور زد که ناگهان ملوانان صدای کشتی دیگری را شنیدند که به سمت چپ دماغه کشتی نزدیک می شد .

افسران وخدمه کشتی که روی هم سیزده نفر بودند به روی عرشه امدند تا کشتی ناشناس را ببینند . روزنامه ها از قول دودریا نورد خاندان سلطنتی که سوار بر کشتی بودند شاهزاده جورج که بعدها به عنوان شاه جورج پنجم سلطنت کرد و برادرش شاهزاده البرت نوشتند : هنگامیکه کشتی ظاهر شد نور قرمز رنگی عجیب در اطراف کشتی می درخشید . ناخدا، افسران وخدمه کشتی همگی مات و مبهوت ایستاده بودند . اما چند لحظه بعد از ان منظره ناپدید شده بود وهیچ نشانه و اثری از کشتی دیده نمی شد .

شاهدان معتقد بودند که انها با کشتی هلندی سرگردان برخورد کرده بودند . کشتی افسانه ای ارواح که دریانوردان برای قرنها ان را باور داشتند .

داستان کشتی هلندی سرگردان به این صورت بوده است : یک ناخدای هلندی کشتی را در یک طوفان شدید بطرف کیپ هورن هدایت می کرد . خدمه کشتی از طوفان شدید ، بسیار ترسیده بودند و ناخدا تلاش می کرد که کشتی را صحیح و سالم به بندر برساند . نا خدا که به کلی از این کار نا امید شده بود ناگهان روح مقدس (یکی از خدایان مسحیت ) را در برابر خود دید ، ناخدا شیطان صفت با تفنگش به سوی او شلیک کرد و مجسمه حضرت مسیح را به پائین پرتاب کرد و شکست .

بخاطر این کفر گویی و اعمال شیطانی ، ناخدا محکوم به سرگردانی در دریا ها برای ابد شد. ملوانان می گویند روبروشدن با کشتی هلندی سرگردان نشانه بدبختی است و همین اتفاق برای کشتیHMS افتاد به محض ورود کشتی به بند ر دریا سالار کشتی مبتلا به بیماری کشنده ای شد و جان سپرد به نظر می رسید که حتی وجود افراد سلطنتی نمی تواند اثار نفرین کشتی هلندی سرگردان را برطرف کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...