کشف یک بشقاب پرنده عجیب در دریای بالتیک!

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

بنا بر این گزارش، در نوزدهم ژوئن 2011، یک تیم گنج یاب سوئدی که با دستگاه‌های ردیاب خود در کف دریای بالتیک مشغول جستجو بود، متوجه یک شیء عجیب و غریب و دایره‌ای شکل به قطر 60 متر شد که در عمق 90 متری کف دریا قرار گرفته است.

متخصصان بین المللی با وجود تلاش بسیار، نتوانستند برای تصویری که این تیم با دستگاه «سونار» از شیء مذکور تهیه کرده بود، توضیحی بیابد؛ بنابراین، همین باعث شد، گروه دیگری با نام «تیم اقیانوس ناشناخته» برای کشف رمز این پدیده رهسپار محل کشف آن شود.

در این باره، یکی از اعضای این تیم در گفت‌وگو با نشریه «دیلی میل» گفته: «ما چیزهای بسیاری در توضیح این پدیده شنیده‌ایم؛ از مشابهت آن با فضاپیمای Millennium Falcon جرج لوکاس (فیلم جنگ‌های ستاره‌ای) تا این ادعا که شیء مذکور دریچه ورود به جهان دیگر است؛ اینکه جهنم در زیر آن هست و مواردی از این دست».

سفینه Millennium Falcon در فیلم جنگ‌های ستاره ای جورج لوکاس

 

این شیء بزرگ، سه تا چهار متر ارتفاع و نزدیک 60 متر قطر دارد. اعضای تیم اکتشاف آن را با عنوان چیزی دایره وار با لبه‌های زمخت و طرفین مقعر توصیف کرده‌اند که شبیه یک قارچ بزرگ و یا فضاپیمای فیلم جنگ‌های ستاره ای است.

بخش مرکزی این شیء دارای یک حفره تخم مرغی شکل است که به سمت درون آن امتداد می یابد. پیرامون این حفره، زائده‌های مدوری دیده می‌شود که شبیه خروجی‌های کوچک سوخت هستند. سنگ‌های اطراف این زائده‌ها نیز با چیزی شبیه دوده پوشیده شده است.

«پیتر لیندبرگ»، از اعضای تیم اکتشاف گفته است: «از آنجا که تاکنون هیچ فعالیت آتشفشانی در دریای بالتیک گزارش نشده، این یافته عجیب‌تر جلوه می‌کند… ما می توانیم فرض کنیم این شیء یک پدیده طبیعی است، اما این عجیب‌ترین چیزی است که من تاکنون به عنوان یک غواص حرفه‌ای تجربه کرده‌ام».

یکی دیگر از مشاهداتی که توسط تیم اکتشاف در جلسه‌ای خصوصی مطرح شده، وجود یک رد و اثر 300 متری است که به عنوان یک گذرگاه و یا مسیر سراشیبی توصیف شده که در بستر دریا پهن‌تر شده و نهایتاً به شیء مذکور ختم می شود.

سنگ‌های پوشیده از دوده

تیم غواصی متوجه یک رد 300 متری شدند که نشان دهنده احتمال کشیده شدن شی مذکور تا محل فرود در کف دریاست.

گروه اکتشاف همچنین در این باره گفته که نمونه‌هایی از این شیء را برای آزمایش در اختیار دانشمندان گذاشته است. دیگر متخصصان در حال مطالعه تصاویر گرفته شده با سونار و تجزیه و تحلیل بقیه اطلاعات هستند.

محل تقریبی کشف شیء ناشناخته در دریای بالتیک

منبع:

http://www.huffingtonpost.com/news/ufo

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...